ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87169
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۵:۲۵
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
پمپئو مجوز ادامه کمک نظامی آمریکا به ائتلاف سعودی در یمن را صادر کرد

پمپئو مجوز ادامه کمک نظامی آمریکا به ائتلاف سعودی در یمن را صادر کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد او مجوز ادامه سوخت‌رسانی ارتش آمریکا به هواپیماهای ائتلاف سعودی در یمن را امضا کرده است. وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد کرد: من دیروز […]

پمپئو مجوز ادامه کمک نظامی به ائتلاف سعودی را صادر کردبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد او مجوز ادامه سوخت‌رسانی ارتش آمریکا به هواپیماهای ائتلاف سعودی در یمن را امضا کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد کرد: من دیروز در کنگره تصدیق کردم که دولت‌های عربستان و امارات در حال حاضر اقدامات قابل اثباتی را برای کاهش خطر آسیب به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی ناشی از عملیات نظامی این دو کشور در یمن را در پیش گرفته‌اند.

در بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده است: دولت به وضوح اعلام کرده است که پایان جنگ در یمن اولویت امنیت ملی ما محسوب می‌شود.(!)

پمپئو ادعا کرد: ما همچنان به همکاری نزدیک خود با ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود که عربستان و امارات حمایت از اقدامات سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در یمن، اجازه دسترسی بدون محدودیت برای تحویل کمک‌های بشردوستانه و تجاری از راه‌های مختلف ممکن و در پیش گرفتن اقدامات برای کاهش تاثیر درگیری‌ها بر غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را  ادامه می‌دهند.

درصورتیکه پمپئو نمی‌توانست مجوز مربوطه را صادر کند، ارتش آمریکا مجبور بود سوختگیری هواپیماهای ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن را متوقف نماید. همچنین وزیر خارجه آمریکا می‌تواند توجیهی را به کنگره ارائه دهد تا مجوز مربوط به سوختگیری هواپیماهای ائتلاف عربی را براساس موضوع امنیت ملی مستثنی نماید.

قانون مجوز دفاع ملی آمریکا که ماه گذشته به امضاء رسید مستلزم آن است که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تضمین کند که عربستان سعودی و امارات اقدامات لازم را برای پایان دادن به جنگ یمن، کاهش بحران انسانی و حفاظت از غیرنظامیان را در پیش گرفته‌اند. (!)

عربستان و امارات از سال 2015 ائتلافی را برای تهاجم به یمن و مبارزه با گروه انصارالله تشکیل دادند. آمریکا با کمک به سوختگیری هواپیماهای ائتلاف عربی و حمایت اطلاعاتی و فروش میلیاردها دلار تسلیحات نظامی به این دو کشوراز اقدامات ائتلاف سعودی در یمن حمایت کرده است.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز با صدرو بیانیه‌ای جداگانه مجوز پمپئو برای ادامه سوختگیری هواپیماهای ائتلاف عربی را مورد تائید قرار داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن