ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87173
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۶:۴۴
  • 377 بازدید
  • ارسال توسط :
روایت زندگی حضرت رقیه‌(س) در یک نگاه +اینفوگرافیک

روایت زندگی حضرت رقیه‌(س) در یک نگاه +اینفوگرافیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تاثیرگذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت، حضرت رقیه (س)، دختر سه‌ساله امام حسین (ع) است. ایشان در خانواده‌ای پرورش یافت که […]

روایت زندگی حضرت رقیه‌(س) در یک نگاه +اینفوگرافیکبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تاثیرگذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت، حضرت رقیه (س)، دختر سه‌ساله امام حسین (ع) است. ایشان در خانواده‌ای پرورش یافت که پدر، مادر و فرزندان آن، همگی به عالی‌‎ترین فضیلت‌های اخلاقی و پارسایی آراسته بودند. علاوه بر آن، فضای دل انگیز شهر پیامبر‌(س) که هنوز در آن جاری بود و مشام جان را نوازش می‌داد، در پرورش او نقشی بزرگ داشت.

حضرت رقیه (س) دختر امام حسین (ع) در واقعه عاشورا سه سال سن داشتند که بعد از شهادت پدر و یارانش در عصر عاشورا، به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفته و در خرابه‌های شام به شهادت رسیدند.

گفتنی است؛ نهضت حسینی با یادگار گذاشتن نشانه‌ای گران‌قدر(حضرت رقیه) در شهر شام باعث دگرگونی عمیق و تغییری شگرف در شهر شام شدند؛ زیرا شهر شام از زمان عثمان، خلیفه سوم تحت امارت معاویه بوده و به گواهی تاریخ او از همان زمان در تدارک تشکیل حکومت بنی‌امیه بود.

در ادامه می‌توانید گذری بر زندگی حضرت رقیه‌(س) را در اینفوگرافی زیر  مشاهده کنید:

روایت حضرت رقیه‌(س) در یک نگاه+اینفوگرافیک

(برای مشاهده اینفوگرافیک در سایز بزرگ اینجا کلیک کنید)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن