ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87210
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
  • 76 بازدید
  • ارسال توسط :

وجهه سعودی‌ها مدت هاست که در مجامع مختلف رنگ باخته است/ مواضع آل سعود، عربستان را به کنج عزلت خواهد کشاند

احمد دستمالچی، سفیر اسبق ایران در لبنان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات ضد و نقیض وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه از راه حل سیاسی در سوریه دفاع می‌کنیم، اما در یمن به اقدامات نظامی و کشتار مردم می‌پردازد، گفت: از دو منظر باید تحولات سوریه و یمن را ارزیابی […]

احمد دستمالچی، سفیر اسبق ایران در لبنان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات ضد و نقیض وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه از راه حل سیاسی در سوریه دفاع می‌کنیم، اما در یمن به اقدامات نظامی و کشتار مردم می‌پردازد، گفت: از دو منظر باید تحولات سوریه و یمن را ارزیابی کرد در سوریه عربستان در برابر یک امر واقعی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دولت سعودی در سوریه تروریست‌های تکفیری را برای سرنگونی حکومت بشار اسد ساماندهی کرد، اما با مقاومت مردم و ارتش این کشور مواجه شد و امروز پس از گذشت چندین سال از بحران سوریه تمام طرح‌های عربستان نقش بر آب شده است.

دستمالچی با بیان اینکه دولت عربستان در مورد یمن هنوز امیدوار است، گفت: سعودی‌ها در یمن امیدوارند که راه‌های نظامی جواب بدهد و آن‌ها به اهداف خود از راه جنگ و خونریزی دست یابند.

سفیر اسبق ایران در لبنان تصریح کرد: یمن هم مرز عربستان است و بدون شک محیط عربستان بسیار متاثر از تحولات یمن خواهد بود.

وی تاکید کرد:، اما آنچه در صحنه عمل رخ می‌دهد خلاف خواست سعودی‌ها یعنی پیروزی نظامی در یمن را نشان می‌دهد.

دستمالچی افزود: عربستان در یمن هم نتوانست از طریق نظامی اهداف خود را محقق سازد و اگر تا به حال توانسته بود اراده سیاسی را از راه نظامی موفق کند بدون شک این اقدام را انجام داده بود.

سفیر اسبق ایران در لبنان با اشاره به مقاومت بی نظیر مردم یمن در برابر تهاجمات بی وقفه عربستان گفت: با مقاومتی که مردم یمن از خود نشان می‌دهند قطعا عربستان در یمن نیز به مثابه سوریه تسلیم خواهد شد و راه حل سیاسی را در پیش خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وجهه عربستان در نزد افکار عمومی با این اظهارات ضد و نقیض زیر سوال نرفته است؟ گفت: وجهه سعودی‌ها مدت هاست که در مجامع مختلف رنگ باخته است و آن‌ها بین برزخ سیاست و نظامیت سیر می‌کنند و این امری است که عربستان را آزار می‌دهد. به طور کلی تسلیم شدن و دست کشیدن از مواضعی که  عربستان مدت‌ها برای آن تلاش کرده است عربستان را به کنج عزلت خواهد کشاند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن