ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87264
  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۶:۲۵
  • 205 بازدید
  • ارسال توسط :

مجله آمریکایی: حمایت واشنگتن از ریاض القاعده در یمن را تقویت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجله آمریکایی "نشنال اینترست" در گزارشی حمایت آمریکا از عربستان در جنگ علیه یمن را فرصتی برای شبکه القاعده برای توسعه حضورش در یمن توصیف کرد و نوشت: سیاست آمریکا به هدف خود برای اخراج کردن گروه القاعده در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجله آمریکایی "نشنال اینترست" در گزارشی حمایت آمریکا از عربستان در جنگ علیه یمن را فرصتی برای شبکه القاعده برای توسعه حضورش در یمن توصیف کرد و نوشت: سیاست آمریکا به هدف خود برای اخراج کردن گروه القاعده در شبه جزیره عربی از یمن نرسیده است.

این مجله سیاست آمریکا را یادآور شد که ساختار کشور عراق را ویران کرد و به گسترش القاعده و داعش در آنجا کمک کرد.

مجله نشنال اینترست نوشت: الگوی آمریکا در عراق، درحال تکرار شدن در یمن است زیرا جنگ نهادهای کشور را تضعیف و یمن را به یک کشور شکست خورده تبدیل کرده است که این وضعیت بستر مناسبی برای تروریست ها فراهم کرده است.

این مجله نوشت: اکنون بعد از پایان نبرد در سوریه، یمن به نقطه محوری در درگیری بر سر قدرت و نفوذ بین عربستان و سوریه تبدیل شده است و بعد از آنکه سعودیها سوریه را از دست دادند، تلاش خود را مضاعف کرده اند تا آنچه را پیروزی دیگری برای ایران در کشور مجاور یعنی یمن می دانند، انکار کنند.

براساس این گزارش، جنگنده های عربستان و امارات حملات گسترده ای را انجام داده و خسارت های زیادی به یمنی ها وارد کرده و هزاران نفر کشته شده اند. ساختار زیربنایی نحیف یمن نیز زیان های بیشماری دیده است. این ساختار زیربنایی با فروریختن بمب ها به دوران حجر بازگشته است.

با این وجود، حملات عربستان و هم پیمان به پیشرفتی واقعی منجر نشده و تاثیر اندکی بر دامنه کنترل ارتش و کمیته های مردمی در شمال یمن از جمله پایتخت داشته است.

به نوشته این مجله، حمایت آمریکا با خریدهای گسترده تسلیحاتی عربستان از آمریکا پرداخت می شود که به حیات صنایع تسلیحاتی آمریکا کمک می کند.

این مجله هشدار داد: حمایت آمریکا از سیاست های خصمانه عربستان در قبال یمن نتایج معکوسی برای اهداف آمریکا در یمن به همراه خواهد داشت.

مجله نشنال اینترست نوشت نوشت: این سیاست ها به احتمال زیاد برای گروه القاعده در شبه جزیره عربی و چه بسا دیگر گروههای به اصطلاح جهادی عرصه ای منطقه ای فراهم خواهد کرد تا پایگاه‌های خود را بنا نهاده و توسعه دهند. علاوه بر این، وقتی عربستان مجبور به پایان دخالت خود در یمن به خاطر خستگی شدید شود، این سیاست ها در دراز مدت به نفع ایران و هم پیمانانش تمام خواهد شد. ساختار جغرافیایی یمن بویژه در شمال به عنوان خاستگاه انصار الله تا حد زیادی نظیر افغانستان است که وضعیت را دشوار می کند. لذا زمان آن رسیده است که آمریکا در راهبرد خود در قبال یمن بازنگری کند و ارتباط خود را با درگیری یمن که می تواند واشنگتن را به باتلاق دیگری بکشاند، قطع کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن