ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87485
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
پیشگویی حملات هوایی تا تشکیل ائتلاف تحریم‌ نفت ایران/ فشار رسانه‌ای به باکو برای خروج از رویکرد بی‌طرفانه در قبال ایران!

پیشگویی حملات هوایی تا تشکیل ائتلاف تحریم‌ نفت ایران/ فشار رسانه‌ای به باکو برای خروج از رویکرد بی‌طرفانه در قبال ایران!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج: رویکرد رسانه‌ها در کشور جمهوری آذربایجان همواره علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران بوده است، از تحریف تاریخ تا وارونه نمایی موفقیت‌های ایران رویکرد غالب رسانه‌های این کشور می‌باشد. بعضاً به دلیل برخی مناسبات دیپلماتیک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناج: رویکرد رسانه‌ها در کشور جمهوری آذربایجان همواره علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران بوده است، از تحریف تاریخ تا وارونه نمایی موفقیت‌های ایران رویکرد غالب رسانه‌های این کشور می‌باشد. بعضاً به دلیل برخی مناسبات دیپلماتیک فی‌مابین، این وارونه نمایی‌ها تا حدودی فروکش می‌کند اما طبق روال گذشته با سفر یکی از مقامات رژیم صهیونیستی به این کشور، معمولا موج جدیدی از سیاه‌نمایی علیه ایران در رسانه‌های همسایه‌ی شمالی طرح می‌گردد. روزهای گذشته نیز به سبب سفر آویگدور لیبرمن به باکو تحلیل‌های عجیب و غریب از اوضاع ایران در رسانه‌های این کشور منتشر می‌شود.

سایت خبری جبهه که معمولا رویکرد موافق صهیونیست‌ها دارد در تحلیلی از اعمال فشار جدید به ایران نوشته و گفته است: در بحبوحه وخیم‌تر شدن وضعیت اقتصادی ایران، موضوع اعمال  فشار جدیدی علیه تهران مطرح می‌شود، کارشناسان معتقدند کشورهای غرب، به ویژه آمریکا می‌تواند در آینده نزدیک تحریم‌‌های نظامی علیه ایران اعمال کند.

این سایت به نقل از قابیل حسینلی کارشناس سیاسی آذربایجانی با تاکید بر عدم حضور ایران در حوزه‌ی کشورهای منطقه، نوشته است: نقش فعال ایران در سوریه، عراق و یمن موضوع را پیچیده کرده است؛ به نظرم، اگر ایران مشغول امور داخلی خود شود، کشورهای غرب علیه تهران فشار نمی‌‌‌آورند.

این سایت با اشاره به خوشنودی رژیم صهیونیستی از حملات احتمالی علیه ایران از غنی سازی اورانیوم هم خبر داده و گفته است: حملات هوایی و موشکی علیه پایگاه‌های نظامی در ایران می‌تواند به صورت جدی مطرح شود و اسرائیل بیش از همه می‌خواهد ایران مورد هدف قرار بگیرد. زیرا، ایران هنوز هم غنی سازی اورانیوم را ادامه می‌دهد و تا زمانی که رژیم سیاسی ایران تغییر نیابد، موضوع اعمال تحریم‌های نظامی علیه تهران مطرح خواهد شد.

با اینکه در گذشته سیاست کلی جمهوری آذربایجان مبنی بر عدم همراهی آذربایجان در تحریم‌ها علیه ایران در رسانه‌های این کشور نمود کلی داشت، اما ظفر ولی اف کارشناس مسایل نفت به روزنامه جمهوریت گفته است: "دیر یا زود هیچ دولتی نمی‌تواند از پیوستن به تحریم‌های آمریکا علیه ایران طفره رود، در اینجا عملیات‌های خرید و فروش وجود دارد و اکثر این عملیات‌ها از طریق بانک‌های آمریکایی انجام می‌گیرد، همچنین قراردادهای خرید و فروش نفت با دلار انجام می‌گیرد. همه این عملیات‌ها تحت نظارت بانک‌های آمریکایی است، بنابراین امتناع از این تحریم‌ها منطقی نیست."

علیرغم ظرفیت‌های بالای روابط بین ترکیه و ایران، این کارشناس از کاهش خرید نفت گفته و می‌نویسد: "ترکیه روزانه 160-200 هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کرد ولی در حال حاضر این رقم به 70 هزار بشکه کاهش یافته است. کشورهای مختلف اعلام می‌کنند که آن‌ها به تحریم‌های آمریکا علیه ایران نمی‌پیوندند ولی این مساله در حد یک حرف است چراکه ترکیه در مقایسه با ماه‌های قبل در ماه‌های اخیر خرید نفت از ایران را کاهش داده‌‌‌اند."

هرچند موضع رسمی جمهوری آذربایجان در قبال تحریم‌ها همواره بی‌طرفانه و همراه با ایجاد توازن در منطقه بوده است اما رویکرد رسانه های این کشور حاکی از آن دارد که فشار مضاعفی برای تغییر رویکرد آذربایجان در قبال ایران بر روی باکو وارد می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن