ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87578
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
  • 211 بازدید
  • ارسال توسط :
پرده‌ای دیگری از طرح عربستان برای اشغال المهره در شرق یمن

پرده‌ای دیگری از طرح عربستان برای اشغال المهره در شرق یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ،روزنامه یمنی «عدن الغد» در یادداشتی با عنوان « سرنگونی آپاچی سعودی در المهره پرده دیگری از چهره واقعی ائتلاف برداشت»، ادعای عربستان در مبارزه با تروریسم در یمن را دروغ تازه ای برای سرپوش گذاشتن بر طرح اشغال یمن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ،روزنامه یمنی «عدن الغد» در یادداشتی با عنوان « سرنگونی آپاچی سعودی در المهره پرده دیگری از چهره واقعی ائتلاف برداشت»، ادعای عربستان در مبارزه با تروریسم در یمن را دروغ تازه ای برای سرپوش گذاشتن بر طرح اشغال یمن توصیف کرد.

در این یادداشت آمده است: چندین ساعت پس از سقوط بالگرد آپاچی سعودی در جمعه گذشته در استان المهره، سرهنگ «ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف سعودی به سرعت شرایط وقوع حادثه، محل وقوع حادثه و هدف از وجود هواپیما در آنجا را توضیح داد.

به گفته المالکی این بالگرد دچار نقص فنی شده که به کشته شدن خلبان و کمک خلبان آن در حین انجام ماموریتی که مبارزه با تروریسم در استان المهره خواند، منجر شده است.

عدن الغد نوشت: چنین واکنش سریعی از سوی سخنگوی ائتلاف  به منظور شفاف سازی درباره سانحه نبوده است چون چنین اتفاقاتی پیش از این هم روی داده بود اما ائتلاف درصدد توضیح فوری درباره آن نبود علاوه بر اینکه از اعلام خبر خیلی از این دست اتفاقات اجتناب می‌کرد.

این روزنامه افزود: اما واکنش فوری عربستان به سانحه سقوط بالگرد در المهره به منظور منحرف کردن توجهات و از میان برداشتن پرسش‌ها و حرف و حدیث‌ها درباره این سانحه بوده است که اهالی المهره به طور عینی شاهد آن بودند .

نویسنده گفت: مضمون این سوال‌ها  شک و تردید در مورد ماهیت و توجیه وجود چنین هواپیماهایی در استان المهره است بخصوص که شمار زیادی نیروهای نظامی سعودی در آنجا حضور دارند، در حالی که این استان کاملا از عرصه عملیات جنگی به دور است.


موقعیت المهره (نقشه آرشیوی)

 

وی تاکید کرد: بنابراین گفته سخنگوی ائتلاف درباره اینکه بالگرد سعودی در حین انجام ماموریت مبارزه با تروریسم سقوط کرده برای بر طرف کردن هر گونه سوال و تردیدی است تا این گونه القا کند که ائتلاف برای مبارزه با تروریسم در یمن تلاش می‌کند موضوعی که به سادگی قابل باور نیست آن هم در استان المهره که تقریبا خالی از عناصر تروریستی است.

عدن الغد ادامه داد: پیش از این هم گاهی خبر از اینکه ائتلاف سعودی مستقیما در المهره دست به عملیاتی نظامی زده باشد به گوش نرسیده بود و حتی در استان‌هایی که عناصر تروریستی حضور گسترده و فعالی دارند هم خبری از حتی عملیاتی واحدی در آنجا نمی‌رسید چه برسد به استانی که از جمله باثبات ترین استان در یمن شمرده می‌شود و گروه‌های تروریستی در آنجا حضور ندارند.

در همین حال عملیات نظامی گهگاه  علیه عناصر تروریستی در حضرموت، شبوه، أبین، عدن و لحج توسط نیروهای امنیتی جنوب موسوم به نیروهای کمربند امنیتی یا نخبه‌های امنیتی انجام می‌شد و ائتلاف ادعایی درباره مشارکت در آن نداشت.

عدن الغد نوشت: تاکنون ائتلاف از ورود به نبرد با عناصر خشونت گرا نظیر گروه‌های افراطی که اساسا حضور آنها در یمن هیچ خطری برایش ندارد اجتناب کرده است و حتی از حضور آنها استفاده می‌برد به گونه‌ای که با کوبیدن بر طبق اختلافات طائفه ای چه در خاک یمن و چه در مرزهای جنوبی عربستان سلاح تندروها را به روی الحوثی گرفته است.

این روزنامه افزود: این کار جدیدی از سوی ائتلاف نیست، عناصر زیاد اینچنینی را برای جنگ با الحوثی و نیروهای صالح در جنوب به خدمت گرفته است بخصوص که همه جریان‌های دینی جنبش الحوثی را جنبشی رافضی می‌خوانند که مبارزه با آن ضروری است و این دقیقا چیزی است که ائتلاف در جنوب از آن بهره برداری کرد و هنوز هم در تعز و ساحل غربی و در مرز جنوب عربستان همین استفاده را می‌برد.

در جنوب یمن شاهد همکاری آشکار بین این عناصر و بخصوص القاعده  انصار الشریعه با ائتلاف در حضرموت و المکلا بودیم  و ائتلاف هم خودش به این مساله اذعان دارد.

روزنامه «الشرق الاوسط» نزدیک به عربستان گزارش‌های متعددی درباره وجود چنین تفاهم‌ها و ائتلاف‌هایی منتشر کرده است نظیر توافقی که القاعده معروف به «اهالی حضرموت» با گروهی که «شورای محلی حضرموت» و «شورای اهل تسنن» نزدیک به عربستان و با نظارت ائتلاف منعقد کرد و این موضوع را الشرق الاوسط در یکی از گزارش‌های خود فاش کرد.

بر اساس این گزارش هدف از این توافق مقابله پیشروی نیروهای الحوثی، رافضی‌ها و نیروهای صالح به سمت شهر خوانده شده است و این توافق برای مقابله با هر تلاشی برای سقوط شهر به نفع الحوثی و صالح است به شرطی که این گروه اهالی حضرموت شهر را بعد از آن تخلیه کنند.

این چیزی است که در چهاردهم آوریل ۲۰۱۶ با عقب نشینی نیروهای القاعده از حضرموت انجام شد آن هم به محض اینکه نیروهای نظامی ائتلاف و نیروهای جنوب تحرکات نظامی خود را آغاز کردند و بدین ترتیب این گروه تندرو از آن زمان از انظار پنهان شده یا مجددا در صحرای حضرموت مستقر شد و به گفته منابع مختلف برخی عناصر آن هم در داخل منطقه نظامی یک و دو حضور دارند.

بنابراین موضوع مبارزه با تروریسمی که المالکی در توضیح سرنگونی آپاچی سعودی در المهره مطرح کرده است صرفا در راستای دفع اتهام از کشورش است اتهامی که موج آن در مقطع اخیر بالا گرفته است.

اتهامی که زیاده خواهی‌های عربستان در جنوب و به طور خاص در المهره و به طور کلی در یمن را نشان داده و از هدف درازمدت ریاض در تاسیس بندری در المهره یا حضرموت پرده برداشت، عربستان در پی آن است تا ساخت و سازهایی را در المهره و در نزدیکی مرزهای سلطان نشین عمان انجام دهد و بتواند با احداث لوله های نفتی، نفت خود را از این منطقه عبور دهد در شرایطی که می تواند تولیدات نفتی خود را از بنادر و مناطق دیگر انتقال دهد.

در همین راستا امارات شمار زیادی از نیروهای خود را تحت عنوان ممانعت از قاچاق موشک های بالستیک از سلطان نشین عمان به الحوثی ها در المهره مستقر کرده است، بهانه ای که رفع شده اما هنوز گسیل نیروهای نظامی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و جنگنده‌هایشان به المهره ادامه دارد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن