ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87700
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۵:۲۰
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
سی‌ان‌ان: بقایای بمب‌های آمریکایی از کشته‌شدن غیرنظامیان یمنی به دست آمریکا حکایت دارد

سی‌ان‌ان: بقایای بمب‌های آمریکایی از کشته‌شدن غیرنظامیان یمنی به دست آمریکا حکایت دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، خبرگزاری آمریکایی «سی‌ان‌ان» در گزارشی اعلام کرد بقایای بمب‌های آمریکایی که در چند سال گذشته در صحنه حملات به یمن پیدا شده اند نشان می‌دهند شماری از غیرنظامیان یمنی بر اثر این حملات کشته شده اند. گروه حقوق بشری مستقل «مواتانا» در یمن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

خبرگزاری آمریکایی «سی‌ان‌ان» در گزارشی اعلام کرد بقایای بمب‌های آمریکایی که در چند سال گذشته در صحنه حملات به یمن پیدا شده اند نشان می‌دهند شماری از غیرنظامیان یمنی بر اثر این حملات کشته شده اند.

گروه حقوق بشری مستقل «مواتانا» در یمن مدارکی را در اختیار سی‌ان‌ان قرار داده که بقایای بمب‌های آمریکایی در حملاتی که از سال ۲۰۱۵ در یمن انجام گرفته اند را نشان می‌دهد. سی ان ان گزارش داد دست کم ۶۳ غیرنظامی در این حملات کشته شده اند و شماری نیز زخمی شده اند یا در معرض خطر قرار گرفته اند.

مواتانا که اعمال غیرقانونی طرفین درگیر در جنگ را ثبت می‌کند، عکاسان را به صحنه حملات هوایی می‌فرستد تا از بقایای بمب‌ها عکس‌برداری کنند؛ او سپس متخصصانی را به کار می‌گیرد تا از روی شماره سریال تسلیحات استفاده شده، کشور سازنده را تشخیص دهند.

«رو خانا»، نماینده حوزه انتخابیه هفدهم کالیفرنیا در این باره گفت: گزارش سی‌ان‌ان هشداری است که باید همه آمریکایی‌ها را از خواب بیدار کند. خانا افزود: «بمب‌های آمریکایی بر سر غیرنظامیان بی گناه یمنی فرود می‌آیند و ما به جنگنده‌هایی که آن‌ها را رها می‌کنند سوخت رسانی می‌کنیم. آمریکایی‌ها چیز زیادی درباره نقش ما در جنگی که به رنج و عذاب میلیون‌ها نفر منجر شده است نمی‌دانند. خوشبختانه خبرسی‌ان‌ان به همه آمریکایی‌ها می‌رسد و من مطمئنم مردم این کشور حامی چنین جنگی نیستند».

پس از آغاز جنگ یمن، عربستان سعودی، ائتلافی تشکیل داد و به این کشور تجاوز کرد. آمریکا با فروش میلیارد‌ها دلار سلاح به عربستان، قرار دادن اطلاعات نظامی در اختیار ائتلاف و سوخت رسانی هوایی به جنگنده‌های آن، از ائتلاف سعودی حمایت می‌کند.

خانا گروهی از نمایندگان دموکرات را که برای کاهش یا قطع حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف سعودی در تلاشند، هدایت می‌کند. آن‌ها قصد دارند با استفاده از قانون «War Powers Act» قطعنامه‌ای را آماده کنند که براساس آن نیرو‌های آمریکایی از جنگ خارج شوند.

عملیات بحث برانگیز عربستان و امارات در یمن در هفته جاری در دولت آمریکا مورد بحث بود و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد عربستان و امارات اقداماتی را برای پایان دادن جنگ، کاهش بحران انسانی یمن و حفاظت از غیرنظامیان انجام داده‌اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان ملل، دست کم ۶ هزار و ۶۶۰ غیرنظامی از ۲۳ اوت تاکنون در جنگ یمن کشته شده اند و ائتلاف سعودی به عنوان مسئول این جنایت شناخته می‌شود. آمریکا ادعا کرده است دخالتی در انتخاب مواضع بمباران در یمن ندارد. سخنگوی پنتاگون به  سی‌ان‌ان گفت: «اعضای ائتلاف سعودی تصمیم نهایی را درباره عملیات‌ها می‌گیرند».

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن