ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87756
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۴:۵۱
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
تنش در ائتلاف سعودی به دلیل تمدید احتمالی ماموریت تیم کارشناسان در یمن

تنش در ائتلاف سعودی به دلیل تمدید احتمالی ماموریت تیم کارشناسان در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی «المیادین» به نسخه‌های دو پیش‌نویس قطعنامه مربوط به یمن دست یافته است که پیش‌‌نویس اول را شماری از کشورهای اروپایی از جمله هلند، بلژیک و کانادا و پیش‌نویس دوم را 4 کشور عربیِ مشارکت‌کننده در ائتلاف عربی یعنی عربستان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی «المیادین» به نسخه‌های دو پیش‌نویس قطعنامه مربوط به یمن دست یافته است که پیش‌‌نویس اول را شماری از کشورهای اروپایی از جمله هلند، بلژیک و کانادا و پیش‌نویس دوم را 4 کشور عربیِ مشارکت‌کننده در ائتلاف عربی یعنی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، سودان و دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن ارائه کرده‌اند.

پیش‌نویس اروپایی خواستار تمدید ماموریت تیم کارشناسان سازمان ملل متحده است که اوایل آگوست گذشته با ارائه گزارشی، کشورهای عضو ائتلاف سعودی را به ارتکاب نقض حقوق بشر، که به سطح جنایات جنگی می‌رسد، متهم کرد. در حالی‌که پیش‌نویس پیشنهاد کشورهای عربی مذکور خواسته است به کمیته تحقیق ملی یمن، که دولت مستعفی منصور هادی آن را تشکیل داده، اکتفا شود.

المیادین افزود، شدت تنش 4 کشوری، که برای جلب حمایت کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل تلاش می‌کند، طی روزهای اخیر به اوج رسیده است؛ چرا که بیشتر اعضای این شورا تمایل دارند به نفع پیش‌نویس قطعنامه اروپایی رای دهند.

این کشورهای عربی دیدارهای متعددی با نمایندگان کشورهای اروپایی ترتیب داده‌اند تا آنها را به عدم حمایت از پیش‌نویس اروپایی و با دیگر کشورهای عربی ترغیب کنند. خروجی دیدارهایی با کشورهای عربی نیز این شده است که کشورهای عضو ائتلاف تا کنون حمایت لازم از قطعنامه فراگیر عربی، که رژیم‌های اماراتی- سعودی در پشت آن قرار دارند، به دست نیاورده‌اند.

منابع عربی، که در نشست‌های کشورهای عربی با ائتلاف سعودی مشارکت داشتند، اعلام کردند که دلیل اصلیِ مخالفت نمایندگان سعودی، امارات و سودان با تمدید ماموریت تیم کارشناسان سازمان ملل، لیست محرمانه‌ای است که این تیم آن را به کمیساریای عالی حقوق بشر ارائه داده است که در آن فهرست اسامی مسئولان ارشد این کشورهای متجاوز به چشم می‌خورد که به ارتکاب جنایات جنگی یا دست داشتن در این جنایات متهم هستند.

قرار است شورای حقوق بشر گزارش کارشناسان سازمان ملل درباره یمن را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده بررسی کنند و در پایان نیز درباره پیش‌نویس قطعنامه‌های مذکور رای‌گیری کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن