ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87758
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۵:۲۵
  • 97 بازدید
  • ارسال توسط :
روز دهم محرم در کربلا چه گذشت؟ +اینفوگرافیک

روز دهم محرم در کربلا چه گذشت؟ +اینفوگرافیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ واقعه کربلا دلخراش‌ترین فاجعه تاریخ اسلام نزد مسلمانان، به ویژه شیعیان است. روز دهم محرم و یا روز عاشورا، امام حسین(ع) در کربلا، به همراه یارانش در مقابل لشکری از کوفه جنگیدند. این واقعه […]

روز دهم محرم در کربلا چه گذشت؟+اینفوگرافیکبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ واقعه کربلا دلخراش‌ترین فاجعه تاریخ اسلام نزد مسلمانان، به ویژه شیعیان است. روز دهم محرم و یا روز عاشورا، امام حسین(ع) در کربلا، به همراه یارانش در مقابل لشکری از کوفه جنگیدند.

این واقعه با مرگ معاویه و شروع حاکمیت فرزندش یزید آغاز شد. حاکم مدینه در تلاش بود تا امام حسین‌(ع) را وادار به بیعت با یزید کند. امام‌(ع) برای گریز از بیعت، شبانه به همراه  خانواده خود، شماری از بنی هاشم و برخی از شیعیان از مدینه به طرف مکه حرکت کردند.

امام حسین(ع) با توجه به احتمال کشته شدنش در مکه به دست عاملان یزید و نیز دعوت کوفیان، در روز ۸ ذی‌الحجه راهی کوفه شدند. پیش از رسیدن به کوفه، امام از پیمان‌شکنی کوفیان و شهادت مسلم  باخبر شدند، و پس از آنکه حر بن یزید راه را بر ایشان بست، به سمت کربلا رفته و در آنجا با لشکر عمر بن سعد روبه‌رو شدند. 

در روز عاشورا سپاه دشمن به فرماندهی عمر بن سعد به جنگ با اباعبدلله‌(ع) و یارانشان پرداختند که در نتیجه آن امام حسین‌(ع)، برادرشان عباس بن علی‌(ع)، فرزندان امام‌(ع)، ۱۷ نفر از بنی‌هاشم و بیش از ۵۰ نفر از یارانشان به شهادت رسیدند.

 عصر روز عاشورا سپاه یزید به خیمه‌های بازماندگان حمله کرده و خیمه‌ها را آتش زد که شیعیان این شب را شام غریبان می‌نامند. امام سجاد(ع) نیز به علت بیماری درگیر جنگ نشدند و زنده ماند. ایشان به همراه حضرت زینب‌(س) و سایر زنان و بچه‌ها اسیر سپاه کوفه شدند. سپاهیان عمر بن سعد سرهای شهیدان را به نیزه زدند و به همراه اسیران به کوفه نزد عبیدالله بن زیاد و از آنجا به شام نزد یزید بردند.

در همین رابطه می‌توانید روایت مختصری از واقعه روز دهم را در قالب یک اینفوگرافیک مشاهده کنید:

روایت مختصری از روز دهم در یک نگاه+اینفوگرافیک

(برای مشاهده اینفوگرافیک در سایز بزرگ اینجا کلیک کنید)

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن