ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87868
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
  • 352 بازدید
  • ارسال توسط :
یمن| نقش اسرائیل در تجاوز نظامی به الحدیده و کمک به طرح‌های سعودی‌ اماراتی

یمن| نقش اسرائیل در تجاوز نظامی به الحدیده و کمک به طرح‌های سعودی‌ اماراتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "الخلیج آن لاین" اخیرا از طرح کامل رژیم صهیونیستی در الحدیده پرده برداشته بود که توسط امارات با هدف کامل کردن اشغال الحدیده و تحمیل قیمومیت خود بر دریای سرخ دنبال می‌شود. این روزنامه در گزارشی به نقل از منابع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "الخلیج آن لاین" اخیرا از طرح کامل رژیم صهیونیستی در الحدیده پرده برداشته بود که توسط امارات با هدف کامل کردن اشغال الحدیده و تحمیل قیمومیت خود بر دریای سرخ دنبال می‌شود.

این روزنامه در گزارشی به نقل از منابع نزدیک به کمیته اطلاعات کنگره آمریکا نوشت: مزدوران خارجی در یمن دوره آموزشی خود را در اسرائیل(مناطق اشغالی 1948) گذرانده‌اند و اکنون نبردهای الحدیده در ساحل غربی یمن را مدیریت می‌کنند.

این منابع افزودند که "محمد دحلان" مشاور محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی مزدوران خارجی را از کلمبیا و نپال جذب کرده و اسرائیل آنها را برای جنگیدن در ساحل غربی یمن آموزش داده است.

به گفته این منابع رژیم صهیونیستی منطقه صحرای النقب در فلسطین اشغالی را برای تاسیس پادگان‌های آموزشی برای آموزش مزدوران خارجی در یمن انتخاب کرده زیرا طبیعت این منطقه مشابه طبیعت ساحل غربی یمن است.

منابع الخلیج آن لاین در کنگره آمریکا افزودند که محمد دحلان و افسران ارتش رژیم صهیونیستی بر روند آموزش مزدوران خارجی در اسرائیل نظارت کرده‌اند و سپس این افراد برای مشارکت در نبردها به استان الحدیده منتقل شده‌اند.

این روزنامه به نقل از تحلیلگران نوشت که امارات مجری پروژه رژیم صهیونیستی در الحدیده برای اشغال این شهر ساحلی و تسلط بر دریای سرخ است و استفاده عربستان از سلاح‌های اسرائیلی دال بر این مدعا است.

به نوشته این روزنامه اطلاعاتی که از منابع نزدیک به کمیته اطلاعات کنگره آمریکا به بیرون درز یافته با خبر الخلیج آن لاین که در ماه جولای گذشته درباره مشارکت پنهان رژیم صهیونیستی در جنگ علیه یمن از طریق ائتلاف سعودی اماراتی منتشر شد همسو است.

منابع الخلیج آن لاین همچنین از استفاده عربستان از سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی در حمله به یمن مانند حمله به شهر الحدیده پرده برداشتند و گفتند که اسرائیل نیروی هوایی عربستان را به بمب‌‎ها و موشک‌های ممنوعه بین‌المللی مجهز کرد تا با هدف آزمایش کردن این بمب‌ها و پی بردن به قدرت تخریب آن و میزان تاثیر آن بر روی انسان در یمن امتحان شود. این در حالی است که نیروی هوایی عربستان از ترس رسانه‌ای شدن این خبر این سلاح‌های اسرائیلی را به عنوان سلاح‌های آمریکایی خریداری کردند.

 ائتلاف متجاوز سعودی از روز چهارشنبه 23 خرداد 97 تجاوزات همه جانبه هوایی، دریایی و زمینی را با تکیه بر مزدوران چند ملیتی خود با هدف اشغال بندر الحدیده آغاز کردند. رسانه‌های سعودی و اماراتی و غربی در پی این حمله، جنگ رسانه ای گسترده ای را علیه انصار الله به راه انداختند و بارها از سقوط فرودگاه الحدیده خبر دادند ولی نبرد سنگین انصار الله آنها را زمینگیر ومتجاوزان را از رسیدن به اهداف مورد نظرشان باز داشت.  

امارات که از سوی عربستان ماموریت یافته بود الحدیده را اشغال کند روز یکشنبه 10 تیر پس از ناکامی‌های پی در پی و گرفتار شدن در باتلاق الحدیده اعلام کرد که عملیات نظامی خود علیه الحدیده را به طور موقت متوقف می‌کند. تصمیم امارات مبنی بر توقف عملیات در الحدیده نوعی اعتراف به شکست در جنگ و در راستای نجات جان مزدورانش بود.

امارات یکی از اصلی‌ترین متحدان عربستان در تجاوز همه جانبه با هدف سلطه بر یمن است و تاکنون در به خاک و خون کشیدن مردم بیگناه یمن و ویران کردن زیرساخت‌های این کشور نقش‌های زیادی ایفا کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن