ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87907
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۷:۵۴
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
از «تکریم میثم مدواری شهید مدافع حرم»  تا «آمدن  ضرغامی  با نوه کلاس اولی‌‌اش»

از «تکریم میثم مدواری شهید مدافع حرم» تا «آمدن ضرغامی با نوه کلاس اولی‌‌اش»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سال تحصیلی جدید کلاس اولی‌ها امروز ۳۱ شهریور ماه در دبستان‌های سراسر کشور برگزار شد و یک میلیون و ۴۳۶ هزار کلاس اولی، تجربه اولین روز مدرسه را کسب کردند. مراسم نمادین شکوفه‌ها در تهران نیز با حضور سید […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سال تحصیلی جدید کلاس اولی‌ها امروز ۳۱ شهریور ماه در دبستان‌های سراسر کشور برگزار شد و یک میلیون و ۴۳۶ هزار کلاس اولی، تجربه اولین روز مدرسه را کسب کردند.

مراسم نمادین شکوفه‌ها در تهران نیز با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مدیران کل دفتر معاونت آموزش ابتدایی در دبستان شهید امیری‌کیا واقع در منطقه ۱۲ تهران برگزار شد.

مقرر شده بود که این مراسم ساعت ۸ صبح برگزار شود اما به رغم آمدن وزیر آموزش و پرورش در زمان مقرر، با ۲۰ دقیقه تأخیر آغاز شد و البته یک دلیل آن هم دیرآمدن کلاس اولی‌ها بود.

مادر یک کلاس اولی گفت: قبلاً به ما اعلام کرده بودند که مراسم ساعت ۸:۳۰ برگزار می‌شود اما دیروز در کانال مدرسه، ساعت ۸ صبح را اعلام کرده بودند و دلیل دیرآمدن برخی خانواده‌ها این بود که کانال مدرسه را مشاهده نکردند. 

در هر صورت همین دیرآمدن کلاس اولی‌ها باعث شده بود که عکاسان خبری بتوانند از ورود تک‌تک آنها، تصویر تهیه کنند؛ ضمن اینکه وزیر آموزش و پرورش هم از این فرصت برای گفت‌وگو با معلمان این مدرسه استفاده کرد.

در جلوی ورودی مدرسه، با شیرینی و شربت از کلاس اولی‌ها استقبال می‌شد و یک سربند با عناوینی همچون «یا ابوالفضل(ع)»، «یا حسین(ع)»، «یا بنی‌هاشم(ع)» و یک پرچم جمهوری اسلامی ایران به آنها داده می‌شد.

کلاس اولی‌ها به همراه والدین‌شان به مدرسه آمده بودند البته برخی پدرها فقط فرزندان را می‌رساندند و مادر در ادامه برنامه همراه فرزندش بود؛ در کل در طول برنامه بیشتر مادرها حضور داشتند.

نکته جالب‌تر این برنامه حضور عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما بود که نوه کلاس اولی‌اش را به مدرسه آورد و البته پدربزرگی نیامده بود ولی مانند خیلی از پدرهای دیگر نماند و رفت و حتی به  دفتر مدرسه که وزیر آموزش و پرورش در آنجا حضور داشت، نرفت.

اما مراسم کلاس اولی‌ها در گرمای آخرین روز تابستان آغاز شد هرچند خیلی کوتاه برگزار شد؛ در این مراسم از میثم مدواری شهید مدافع حرم تجلیل شد و فاطمه‌زهرا فرزند این شهید و همسر شهید مورد تجلیل قرار گرفتند.

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم گفت: امروز با همت و جسارت آموزش و پرورش، مدارس ابتدایی از نمره و اول و دوم شدن نجات پیدا کردند و در مدرسه آماده شدن برای زندگی و لذت یادگیری انجام می‌شود.

باقری تصریح کرد: همینجا اعلام می‌کنم در مدارس تهران، به جای رتبه‌بندی، اول و دوم انتخاب کردن، برگزاری آزمون و وجود کتاب‌های کمک درسی باید آماده شدن برای زندگی  و لذت یادگیری باشد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن اظهار خشنودی از توسعه پیش‌دبستانی گفت: توسعه پیش‌دبستانی در کشور باعث شده است بچه‌ها در دوره اول ابتدایی راحت‌تر محیط جدید را تحمل کنند و خود را با آن تطبیق دهند‌، در گذشته دانش‌آموزان با وارد شدن به محیط جدید، بی‌تابی داشتند و شاید انطباق این موضوع در حال حاضر برای آنها و آرامشی که ایجاد شده است، بخشی به خاطر توسعه پیش دبستانی است.

وزیر آموزش و پرورش به سختی کار معلمان ابتدایی اشاره کرد و گفت: کار در دوره ابتدایی بسیار پیچیده‌تر از سایر دوره‌هاست و کار معلمان به مراتب سخت‌تر است.

وی خطاب به دانش‌آموزان کلاس اولی مدرسه امیری‌کیا افزود: معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش به دنبال فراهم کردن محیطی هستند تا با هم زندگی کردن را تمرین کنید و شاد و با نشاط باشید البته در این مسیر موانعی را داریم که باید برطرف شود.

بطحایی با بیان اینکه فضای بازی در برخی مدارس محدود است، گفت: همین مدرسه بیش از ۵۴۰ دانش‌آموز دارد و فضای بازی دانش‌آموزان محدود است و ما تلاش می کنیم این مشکل برطرف شود تا دانش‌‌آموزان از آمدن به مدرسه احساس شادی و نشاط داشته باشند.

وی خطاب به دانش‌آموزانی که با چشمان پف کرده در مراسم کلاس اولی‌ها حضور دارند، اظهار کرد: هنوز چشم‌های برخی بچه‌ها پف دارد و باید یواش یواش سحرخیزتر باشند و با نشاط بیشتر به مدرسه بیایند.

این مراسم پس از سخنرانی وزیر و با قرائت دعای فرج توسط همه دانش‌آموزان کلاس اولی پایان یافت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن