ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87926
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
  • 119 بازدید
  • ارسال توسط :
“برهم صالح” حامیان قدرتمند پیدا کرد

“برهم صالح” حامیان قدرتمند پیدا کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، علی السنید، از رهبران ائتلاف النصر اظهار کرد: ما از هر کاندیدای ریاست جمهوری حمایت می‌کنیم به این شرط که او تحت تسلط طرف‌های خارجی نباشد. ما از برهم صالح حمایت می‌کنیم اما او نیز باید منافع عراق را بر منافع حزبی و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

علی السنید، از رهبران ائتلاف النصر اظهار کرد: ما از هر کاندیدای ریاست جمهوری حمایت می‌کنیم به این شرط که او تحت تسلط طرف‌های خارجی نباشد. ما از برهم صالح حمایت می‌کنیم اما او نیز باید منافع عراق را بر منافع حزبی و قومی‌اش ترجیح دهد و نماینده کل مردم عراق باشد.

السنید تاکید کرد: ائتلاف النصر از برهم صالح به عنوان رئیس جمهوری عراق حمایت کرده و در صورتی که او به شکل رسمی از طرف گروه‌های کرد داخل پارلمان عراق معرفی شود به او رای خواهد داد.

جریان الحکمه به رهبری عمار حکیم نیز حمایت خود را از برهم صالح اعلام کرد.

در این راستا علی البدیری از رهبران این جریان به ارم نیوز گفت: الحکمه و بیشتر گروه‌های سیاسی بغداد از کاندیداتوری صالح حمایت می‌کنند و ما پیش‌بینی می‌کنیم او با اکثریت آراء انتخاب خواهد شد. صالح شخصیتی است که روابط بسیار خوبی با همه دارد و هیچ گونه سابقه منفی در گذشته برای او ثبت نشده است.

ائتلاف سائرون مورد حمایت مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز به کاندیداتوری صالح از طرف حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق برای ریاست جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

ایمن الشمری، از رهبران ائتلاف سائرون به ارم نیوز گفت: صالح یک شخصیت سیاسی محترم و متعادل بوده و هیچ گونه موضعگیری یا اقدام شبهه‌ناکی از او سر نزده است، او محبوبیت سیاسی بسیاری دارد و روابطش با همه گروه‌ها خوب است. صالح فردی مناسب برای ریاست جمهوری عراق است.

الشمری با تاکید بر اینکه همه گروه‌های کرد باید موضعگیری یکپارچه‌ای درباره کاندیدایشان اتخاذ کنند، اظهار داشت: ائتلاف سائرون در صورت معرفی رسمی صالح از سوی پارلمان به او رای خواهد داد. همچنین بیشتر فراکسیون‌های عراق نیز به او رای خواهند داد.

حزب اتحادیه میهنی کردستان چهارشنبه گذشته از بازگشت برهم صالح به این حزب خبر داد و او را به عنوان کاندیدای خود معرفی کرد.

یک منبع آگاه در این حزب اعلام کرد، هیئت رهبری حزب به بازگشت دوباره صالح به این حزب و کاندیداتوری او رای داد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد:‌ صالح از حمایت تمامی گروه‌های سیاسی عراق برخوردار خواهد شد.

طبق گفته محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق مهلت معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری عراق با اتمام ساعت کاری امروز (شنبه) پایان می‌یابد.

کمیته ویژه بررسی اسامی کاندیداها اعلام کرد تا روز پنجشنبه نام چهار کاندیدای مستقل را دریافت کرده‌ است.

در حالی که محبوب‌ترین کاندیدای حزب اتحادیه میهنی کردستان مدارک خود را فردا (یکشنبه) به رئیس پارلمان تحویل می‌دهد، همزمان پیش‌بینی می‌شود دستکم سه رهبر این حزب یعنی فواد معصوم، رئیس جمهور فعلی، لطیف رشید، از رهبران حزب و سروة عبد الواحد، از رهبران جنبش تغییر کاندیدا شوند.

تا این لحظه تنها چهار تن به شکل رسمی ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تعداد آنها تا پایان ساعت کاری امروز افزایش یابند.

هنوز اختلافات میان دو حزب اصلی کرد درباره کاندیداتوری برهم صالح وجود دارد.

روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة فاش کرد، مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان تاکید کرد که ریاست دور دوم معصوم را خواهد پذیرفت اما رهبران حزب که از صالح حمایت کرده‌اند، با این مساله مخالفت کردند.

به گفته برخی منابع، پس از آنکه حزب اتحادیه میهنی کردستان با معامله کناره‌گیری از سمت استانداری کرکوک به نفع حزب بارزانی در مقابل حمایت از صالح مخالفت کرد، در حال حاضر رایزنی‌ها برای معامله دیگری برقرار است و طبق آن قرار است در صورتی که حزب بارزانی از کاندیداتوری صالح حمایت کند، پست‌های بیشتری در دولت از جمله معاون نخست وزیر را به دست آورد.

بر اساس برخی اخبار منتشر شده، بارزانی امروز رسما نام فاضل میرانی را به عنوان کاندیدا معرفی خواهد کرد و در طول ساعات گذشته در این رابطه با بیشتر روسای فراکسیون‌های سیاسی تلفنی صحبت کرده است.

به گفته منابع یاد شده، بارزانی در گفت‌وگو با تعدادی از رهبران سیاسی و مذهبی اصلی پاسخ غیرمنتظره‌ای دریافت کرد،‌ آنها به بارزانی اعلام کردند معرفی و حمایت از کاندیداتوری میرانی در مقابل برهم صالح برای آنها دشوار است.

رهبران شیعه به بارزانی اعلام کردند که صالح از محبوبیت بسیاری در محافل شیعه و سنی برخوردار است و خبر کاندیداتوری او با استقبال غیرقابل پیش‌بینی از سوی نمایندگان، فعالان و چهره‌های دینی برخوردار شد و اکنون معرفی و حمایت از کاندیدای دیگری به عنوان رقیب او دشوار است و پیش‌بینی می‌شود که نمایندگان فراکسیون‌ها بر خلاف معامله با حزب بارزانی، رای دهند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن