ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87942
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
مرادخانی،شهید مدافع حرم، بزرگ مردی از تبار آفتاب

مرادخانی،شهید مدافع حرم، بزرگ مردی از تبار آفتاب

عشق به امام حسین (ع) در وجود محرمعلی مرادخانی موج می زد و خود را وقف آن امام بزرگوار کرده بود و بارها به زیارت بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان مشرف شده بود. او در این راه، رفیق نیمه راه نبود که بخواهد در میانه مسیر رفتن به کربلا، راه خود را کج کند […]

عشق به امام حسین (ع) در وجود محرمعلی مرادخانی موج می زد و خود را وقف آن امام بزرگوار کرده بود و بارها به زیارت بارگاه ملکوتی سید و سالار شهیدان مشرف شده بود. او در این راه، رفیق نیمه راه نبود که بخواهد در میانه مسیر رفتن به کربلا، راه خود را کج کند و به سوریه برود بلکه اعتقاد داشت که دفاع از حرم حضرت زینب (س) برای ماندگاری نهضت عاشورا امری واجب و ضروری است.
او این جمله « کربلا در کربلا می ماند اگر زینب (س) نبود » را بارها و بارها به زبان می آورد و بر ضرورت دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب(س) در برابر یزیدیان زمان تاکید داشت.
مرادخانی که در دوران دفاع مقدس بارها در جبهه ها حضور داشت و ماموریت های سختی را پشت سر گذاشته بود و در این راه به درجه جانبازی نائل شد، این بار برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) لحظه شماری می کرد تا به سوریه اعزام شود.
سرانجام او به سوریه اعزام شد تا در کنار مدافعان حرم قرار بگیرد اما درحین ماموریت شناسایی مواضع دشمن تکفیری مجروح می شود و پس از پایان دوره ماموریت خود به وطن باز می گردد.
تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم و همچنین آئین تشییع هفته گذشته پیکر مطهر 4 شهید گمنام و مظلوم هشت سال دوران دفاع مقدس در تنکابن فرصتی شد تا خبرنگار ایرنا با روح الله مرادخانی فرزند تنها شهید مدافع حرم این شهرستان پیرامون عشق و علاقه اش به ائمه اطهار بویژه امام حسین (ع)، دغدغه های عاشورایی، چگونگی اعزام و … به گفت و گو بنشیند.
فرزند شهید مرادخانی در باره نحوه اعزامش به سوریه چنین گفت: پدرم که تاب و قرار ماندن در خاک وطن نداشت با پیگیری های زیاد مجددا قصد عزیمت به سوریه را می نماید اما قبل از آن با فرصتی که داشت به همراه مادرم به مشهد مقدس می رود و سپس برای پیاده روی اربعین به همراه ما (دو فرزند) و تعدادی از دوستان اعزام به کربلا را برنامه ریزی کرد.
روح الله افزود: در آستانه سفر و ساعاتی قبل از حرکت به او اطلاع داده شده که برای اعزام به سوریه آماده شود لذا از رفتن به کربلا منصرف شده و به تهران عزیمت می نماید ولی به دلایلی اعزامش به تعویق می افتد.
به گفته وی، پدرم در حالیکه از همسفران اربعین جا مانده بود سریعا از تهران به سمت مرز مهران و به کربلا عزیمت و خود را به ما (فرزندان و دوستان) می رساند و در حالیکه در بین الحرمین در حال عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) بود صدای زنگ گوشی او را برای اعزام به سوریه و به محضر حضرت زینب (س) فرا می خواند.
آری او دیگر آسمانی شده بود و رفتار او در چند روز گذشته حاکی از آن بود به طوری که همه نزدیکانش به آن اذعان دارند. او سراسیمه در حالیکه چند متری با مرقد مولایش امام حسین (ع) فاصله داشت در همان شلوغی از محضر ایشان خداحافظی می نماید و مجددا دوستان و فرزندانش را ترک و مستقیم و بدون آنکه به محل سکونتش مراجعه نماید به تهران می رود و از همانجا به سوریه اعزام می شود.
او پس از 4 روز حضور در سوریه در یک عملیات رزمی و در حالیکه شجاعانه به سوی دشمن یورش برده بود در سن 49 سالگی مزد سال ها مجاهدت خود را دریافت کرد و در نبرد با مزدوران آمریکایی به تاریخ صبحگاه 16 آذرماه 94 شمسی بال در بال ملائک گشود وبه فیض عظمای شهادت نائل گشت.
فرزند شهید مدافع حرم محرمعلی مراد خانی پیرامون دیدگاه پدر درباره قیام امام حسین (ع) به خبرنگار ایرنا گفت : ایشان عاشق امام حسین (ع) بود و اعتقاد داشت که این امام بزرگوار به خاطر زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و باید این فریضه الهی را در جامعه گسترش داد.
روح الله مرادخانی به گلایه های پدر درباره بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود : پدرم همیشه می گفت که انقلاب اسلامی با تاسی از قیام امام حسین (ع) شکل گرفت و بنابراین باید به اولین خواسته این امام بزرگوار که همانا امر به معروف و نهی از منکر بود توجه بیشتری شود تا دین و ناموس ما از گزند فساد و فحشا درامان باشد اما وقتی مشاهده می کرد که این فریضه الهی در جامعه کمرنگ شده و مسئولان هم بی تفاوت هستند بسیار ناراحت می شد و به وضع موجود انتقاد می کرد.
وی اظهار داشت: شهید مرادخانی نظر مثبتی به عزاداری های دهه اول محرم داشت اما معتقد بود مناسبت های مذهبی نباید به جشن و عزا خلاصه شود و باید به افرادی که درد دین و انقلاب را دارند اجازه داده شود تا با بیان اندیشه های خود جامعه را نسبت به مسائل مذهبی پربارتر کنند.
* خداحافظی پدر همراه با اشک
وی خداحافظی با پدر برای رفتن به سوریه را بسیار سخت توصیف کرد و افزود : شهید مرادخانی بارها در عملیات ها شرکت کرده بودند و اینگونه خداحافظی ها برای خانواده دیگر عادی شده بود اما خداحافظی آخر خیلی فرق داشت چون برای اولین بار بود که دیدم پدرم بغض کرده و گریه می کند و با مشاهده اشک های پدرم دلم لرزید و با نگاه بغض آلودش از من خواست که مراقبت خانواده باشم.
فرزند شهید مرادخانی که با حالتی بغض آلود سخن می گفت، اظهار داشت: دلم برای پدرم تنگ شده و دوست دارم تمام زندگی ام را بدهم تا یک بار دیگر پدرم را در آغوش بگیرم.
وی با انتقاد از کسانی که می گویند مدافعان حرم برای پول به سوریه رفته اند، تصریح کرد: متاسفانه این مسئله شامل خانواده من هم شد ولی آنهایی که این حرف ها را می زنند حاضرند به خاطر پول یک دست پدرشان را قطع کنند.
مرادخانی ادامه داد: این حرف ها را کسانی می زنند که از شکست های پی در پی در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی به ستوه آمده اند و در برابر فرهنگ والای شهادت دست و پا بسته هستند.
وی با بیان اینکه دفاع از حرم اهل بیت (ع) دلیل نمی خواهد، یادآور شد: هدف مدافعان حرم که به سوریه می روند در درجه اول دفاع از حریم اهل بیت است که از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) دفاع کنند و سپس امنیت مردم ایران است که اگر امروز مدافعان حرم ما در سوریه با دشمنان نمی جنگیدند، حتما در کرمانشاه و همدان با دشمنان روبرو می شدند.
**مسئولیت های شهید مرادخانی در دفاع مقدس و سپاه
سردار شهید مرادخانی در سیر پر فروغ عمر گرانبهای خود مسئولیت های حساسی نیز داشته که از آن جمله می توان به فرماندهی گردان مکانیزه لشکر ویژه 25کربلا، جانشین یگان دریایی آبی خاکی لشکر 25کربلا، جانشین تیپ دریایی 30 القارعه سپاه کربلا ، فرمانده گردان ادوات تیپ امامت، جانشین و فرمانده عملیات تیپ 3 امامت، راوی دفاع مقدس در جنوب وغرب کشور و دبیر هیات نظارت آمادگی رزم جهادی گردانهای امام حسین(ع) قرارگاه مرکزی ستاد کل سپاه اشاره کرد.
از سردار شهید محرمعلی مرادخانی دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن 562 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کشور کرد.
/1602/7513/1899
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن