ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 87969
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :
واکنش‌‌های خارجی به حمله ترویستی اهواز

واکنش‌‌های خارجی به حمله ترویستی اهواز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی اقدام تروریستی روز(شنبه) 31 شهریور ماه در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز که به شهادت 25 نفر و زخمی شدن 70 تن دیگر منجر شد، تعدادی از کشورها تا این لحظه واکنش نشان داده و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی اقدام تروریستی روز(شنبه) 31 شهریور ماه در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز که به شهادت 25 نفر و زخمی شدن 70 تن دیگر منجر شد، تعدادی از کشورها تا این لحظه واکنش نشان داده و این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

علاوه بر این، جنبش حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌هایی این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کردند.

*پیام تسلیت پوتین به روحانی

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در پی حمله تروریستی اهواز به «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران تسلیت گفت.

 

 

پوتین در پیام تسلیت خود گفته است: «احساس همدردی صادقانه من را به نزدیکان آسیب دیدگان برسانید. با احترام احساس غم انگیز خود از تیراندازی تروریستی در شهر اهواز را اعلام می‌دارم و امیدوارم تمامی عوامل این اقدام جنایتکارانه و خونین مجازات شوند.»

در ادامه این پیام آمده است: «این حادثه یک بار دیگر یادآوری می‌کند که نیاز به یک مبارزه همه جانبه علیه تروریسم در همه اشکال آن داریم؛ روسیه بار دیگر بر آمادگی خود برای تشدید بیشتر همکاری با شرکای ایرانی در مقابله با این شر بشری(تروریسم)، تأکید می کند.»

*تسلیت لوکاشنکو 

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس نیز در پیامی به حسن روحانی حمله تروریستی اهواز را تسلیت گفت و اعلام کرد: «بلاروس، همیشه در کنار ایران و همراه با جامعه جهانی برای مقابله با افراط‌گری و مبارزه با تروریسم آماده است.»

* محکومیت حمله تروریستی اهواز توسط سخنگوی وزارت خارجه پاکستان

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز با انتشار پیامی در توئیتر حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز ایران را به شدت محکوم کرد.
وی در ادامه پیام خود ضمن ابراز همدردی با خانواده بازماندگان این حمله تروریستی اعلام کرد: پاکستان حملات تروریستی به هر شکل که باشد را محکوم می‌کند.

*توئیت سفیر پاکستان

خانم «رفعت مسعود» سفیر پاکستان در تهران نیز در صفحه توئیترش این اقدام تروریستی اهواز را محکوم و همبستگی پاکستان در کنار کشور برادر ایران را در این شرایط دشوار اعلام کرد.

*واکنش سوریه به حمله تروریستی اهواز

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه با ارسال پیامی برای حسن روحانی همتای ایرانی خود، حمله تروریستی روز شنبه 31 شهریور ماه در اهواز را محکوم کرد. 

 

 

از سوی دیگر یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه نیز اعلام کرد که این کشور حمله تروریستی در رژه نظامی در اهواز ایران که منجر به شهادت و مجروح شدن عده‌ای شد را به شدت محکوم می‌کند.

وی افزود: دمشق با جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی و همدردی کامل دارد و بار دیگر تأکید می‌کند حامیان تروریسم در منطقه نخواهند نتوانست از طریق این جنایات پست به اهداف خود برسند و نتیجه اینگونه توطئه‌ها فقط شکست خواهد بود.

این منبع در پایان از جانب دولت و ملت سوریه به رهبری، دولت ، ملت ایران و نیز خانواده‌های داغدیده تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

*پیام نخست‌وزیر ارمنستان

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز روز (شنبه) در پیامی به «حسن روحانی» رئیس‌ جمهوری ایران، وقوع حمله تروریستی صبح شنبه در اهواز را که به شهادت دهها نفر از شهروندان ایرانی انجامید، تسلیت گفت و این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

در پیام تسلیت نخست‌وزیر ارمنستان آمده است: «چنین اقدام غیرنسانی یک بار دیگر تأییدی بر این باور ماست که باید نیروهایمان را با یکدیگر در مبارزه علیه این شر بین‌المللی متحد کنیم».

*واکنش عراق

«حسن کریم الکعبی»، معاون اول «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق هم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز، از وقوع این حادثه و «کشته شدن شماری از نیروهای نظامی و غیر نظامی» ابراز تأسف کرد.

کعبی در این بیانیه تأکید کرد: «ما با شهروندان همسایه خود، جمهوی اسلامی ایران ابراز همدردی می‌کنیم و در سختی‌هایشان در کنار آن‌ها می‌ایستیم و امیدواریم امنیت و صلح همه ملت‌های جهان را فرا بگیرد».

*عمار حکیم هم حملات تروریستی اهواز را محکوم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، سیدعمار حکیم نیز حمله تروریستی اهواز را شدیداً محکوم و اعلام کرد که عراق و ایران در مبارزه با تروریسم در یک‌ جبهه قرار دارند.

*محکومیت حمله تروریستی اهواز از سوی وزارت خارجه ترکیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌ای، حمله تروریستی صبح شنبه در اهواز را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این حمله خائنانه را به شدت محکوم می‌کنیم.از خدای متعال برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.جان باختن شماری از شهروندان را به مردم و دولت ایران تسلیت می‌گوییم. 

* محکومیت حمله تروریستی اهواز توسط وزیر دفاع آذربایجان

ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پیامی به همتای ایرانی خود، حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کرد.

ژنرال حسن‌اوف در این پیام نوشته است: «من از شنیدن خبر حمله تروریستی خیانتکارانه به مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مناسبت آغاز “هفته دفاع مقدس” در شهر اهواز استان خوزستان و کشته و زخمی شدن نیروهای نظامی و غیرنظامی عمیقا ناراحت شدم».

وی می‌افزاید: «ما از این حادثه دهشتناک بسیار ناراحت هستیم و آن را به شدت محکوم می‌کنیم».

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان همچنین در این پیام خود برای قربانیان حمله تروریستی طلب رحمت و برای مجروحان حادثه شفای عاجل طلب کرد و با بازماندگان و خانواده‌های آن‌ها «عمیقا» ابراز همدردی کرد.

*واکنش فرانسه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، وزارت امور خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای این حمله را به شدت محکوم و به خانواده قربانیان و مردم ایران تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: «فرانسه حمله تروریستی در اهواز که طبق آمار موقت ۲۹ کشته و ده‌ها زخمی، از جمله بسیاری شهروند عادی، در پی داشته را با شدت تمام محکوم می‌کند. ما به خانواده قربانیان و مردم ایران تسلیت می‌گوییم.»

*توئیت معاون وزیر خارجه انگلیس

«آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس نیز در توئیتی نوشت: «تسلیت عمیق خود را به مردم ایران در پی حمله صبح شنبه در اهواز ابراز می‌کنیم. خانواده‌های قربانیان و مجروحان در خاطر ما هستند.»

*سفیر انگلیس در تهران

«راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران نیز در صفحه توئیترش نوشت: «یک حمله تروریستی تکان دهنده. هر جایی که اتفاق بیفتد، تروریسم باید محکوم شود. تسلیت به خانواده قربانیان.»

*اسپانیا هم محکوم کرد

وزارت خارجه اسپانیا نیز با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی صبح شنبه در اهواز را به شدت محکوم و اعلام کرد: اسپانیا همبستگی‌ خود با ملت و دولت ایران را ابراز داشته و مایل است مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان ابلاغ کند.

*تسلیت سفیر اتریش

«استفان شولتز» سفیر اتریش در تهران نیز در پیامی توئیتری از صمیم قلب به خانواده‌های شهدای حمله تروریستی اهواز تسلیت گفت و برای مجروحان این حمله آرزوی بهبودی کرد.

وی نوشت: «اتریش از صمیم قلب تسلیت خود را به خانواده قربانیان حمله تروریستی دهشتناک در اهواز ابراز می‌کند. امیدوارم مجروحان هر چه زودتر بهبود یابند.»

*واکنش سفیر نروژ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، «لارس نوردرام» سفیر نروژ در تهران نیز در صفحه توئیترش حمله تروریستی اهواز را به همه مردم ایران تسلیت گفت.

وی نوشت: «ایران هدف یک اقدام تروریستی بزدلانه قرار گرفت. به مردم ایران در این روز غم انگیز عمیقا تسلیت می‌گویم. به یاد خانواده‌های داغدیده، عزیزانشان و زخمی شدگان هستیم.»

*واکنش عمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، وزارت خارجه عمان نیز این حمله ترویستی را شدیدا محکوم و مخالفت این کشور با تروریسم و خشونت در هر زمان و مکانی و با هر هدفی را اعلام کرد.

*بولیوی

وزارت خارجه بولیوی با انتشار بیانیه‌ای مراتب همبستگی عمیق خود را با دولت و ملت ایران بویژه خانواده قربانیان ابراز کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت بولیوی ضمن انزجار از اقدامات خشن و افراطی، تروریسم را در اشکال مختلف محکوم می‌کند.

*حزب‌الله لبنان

جنبش حزب‌الله لبنان نیز شامگاه شنبه در بیانیه‌ای حمله تروریستی اهواز را به شدت محکوم کرد.

حزب‌الله در این بیانیه تأکید کرد که «دستانی شیطانی و خبیث» در پشت این اقدام جنایتکارانه وجود دارد تا به امنیت و ثبات جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

*جنبش انصارالله یمن

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح ایران در شهر اهواز را محکوم و اعلام کرد که کشورهای محور آمریکا در پشت این جنایت قرار دارند.

*جنبش جهاد اسلامی فلسطین

نمایندگی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اقدام تروریستی وحمله جنایتکارانه علیه مردم بی دفاع حاضر در مراسم رژه هفته دفاع مقدس در اهواز را محکوم کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن