ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 88389
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
زندگینامه شهید حججی را در «سربلند» بخوانید/ چالش‌های یک نویسنده برای پایبندی بر اعتقاداتش

زندگینامه شهید حججی را در «سربلند» بخوانید/ چالش‌های یک نویسنده برای پایبندی بر اعتقاداتش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار‌های نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم و زمانی را برای دورهمی‌هایی […]

باشگاه فرهنگی؛به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار‌های نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم و زمانی را برای دورهمی‌هایی بگذاریم که در طول هفته از آن‌ها غافل شدیم.

به همین منظور در بسته فرهنگی زیر به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن ما را از روزمرگی‌ها دور کند.

پیشنهاد سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «چراغ های ناتمام» ساخته مصطفی سلطانی که در سال 95 ساخته شده بود توانست بالاخره در تابستان سال 97 پروانه نمایش عمومی بگیرد و هم اکنون درحال اکران است.

فیلم سینمایی «چراغ های ناتمام» در رابطه با یک نویسنده با اعتقادات مذهبی و دینی است که برای پایبندی بر اعتقادش دچار چالش هایی می شود و برای حل کردن این موضوع با سختی های زیادی برخورد می کند.

بازيگران عبارتند از: مجید صالحی، شقایق فراهانی، حسین مهری، الهام نامی، حسین ملکی، داریوش ارجمند و علیرضا استادی.

پیشنهاد تئاتر آخر هفته

نمایش «عند از مطالبه» نوشته مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی سامان خلیلیان با تهیه کنندگی نوید محمدزاده، اجرا‌های خود را پس از ایام سوگواری و از روز یکشنبه اول مهرماه در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر از سر گرفته است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: در میان یک جماعت و به تهییج یک نفر همه به تکاپوی اثبات فامیل بودن خود می‌کنند تا از یک ارثیه کلان بهره‌مند شوند غافل از اینکه دارایی باقیمانده پیش‌تر در جای دیگری به وارث اصلی آن رسیده است.

پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌خلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شه‌پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده، سید علی موسویان گروه بازیگران نمایش «عند از مطالبه» هستند.

نمایش «عند از مطالبه» تا ۱۳ مهرماه هر روز ساعت ۱۹ در سالن قشقایی به روی صحنه می‌رود.

پیشنهاد کتاب آخر هفته

کتاب «سربلند» روایتی از کودکی تا شهادت شهید مدافع حرم، محسن حججی منتشر شد. این کتاب به قلم محمدعلی جعفری، در ۳۶۰ صفحه و قیمت پشت جلد ۲۳۰۰۰ تومان در انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.

در معرفی ناشر از کتاب عنوان شده است: «سربلند» روایت زندگیِ زمینیِ یک جوانِ ۲۷ ساله است که در ابتدای جوانی بر ترس و غفلت چیره شد؛ او راهی به روزنه‎های غیب عالم یافت تا خود را به آسمان رساند.

«سربلـند» روایتی است از انتخاب‌های محسن در زندگی زمینی‌اش که او را به آنچه می‌خواست، رساند. روایتی به زبان آنها که چندصباحی را با محسن بوده‌اند و در کنار محسن زیسته‌اند و با اشک‌ها و لبخندهایش گریسته یا خندیده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته (۱۱ مهر ۱۳۹۶)، این شهید والامقام را نشانه و حجت خدا و سخنگوی شهدای مظلوم خواندند و با اشاره به حضور باشکوه و کم‌نظیر مردم در تشییع آن شهید، خاطرنشان کردند: «خداوند به واسطه مجاهدت محسن عزیز، ملت ایران را عزیز و سربلـند کرد و او را نماد نسل جوان انقلابی و معجزه جاری انقلاب اسلامی قرار داد».

پیشنهاد فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم تلویزیونی «خط مقدم» به کارگردانی بهرام صادقی، جمعه ۶ مهر ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: حسین پستچی محله قبل از پایان آخرین روز کاری اش در اداره پست و اعزام به جبهه، نامه سیاوش پسر حاج یعقوب صبوری را که از جبهه ارسال شده به او می‌رساند. چشمان حاج یعقوب کم بیناست و حسین نامه‌های سیاوش را برای او می‌خواند. حاج یعقوب منتظر است تا سیاوش از جبهه بازگردد و مقدمات درمان چشم او را فراهم آورد. سیاوش در آخرین نامه اش می‌نویسد که تا مدت نامعلومی نمی‌تواند جبهه را ترک کند. حسین از لحن نامه متوجه می‌شود که سیاوش با پدرش وداع کرده است. او با کاروان اعزامی اداره پست راهی جبهه نمی‌شود بلکه در مشهد می‌ماند و …

علی طالب لو، سعید توکلی، زهرا سعیدی و محمد الهی در فیلم تلویزیونی «خط مقدم» هنرنمایی کرده‌اند.

انتهای پیام /

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن