ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 8852
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
  • 137 بازدید
  • ارسال توسط :
شهدای مدافع حرم، حافظان حریم حریت – حرمت اله موسوی مقدم*

شهدای مدافع حرم، حافظان حریم حریت – حرمت اله موسوی مقدم*

آری، شهیدان در این نمایش هوشمندانه ایفای نقش کردند و لایق ردای سبز و رفیع شهادت شدند در منطق ایثار قصه افسانه و اسطوره های افسانه ای به سطر پایانی رسیده و سفری آسمانی به کرانه انسانیت با ابزار ایجاز و بال شوق آغاز می شود که فراز آن بلندای سعادت و فرود آن هم […]

آری، شهیدان در این نمایش هوشمندانه ایفای نقش کردند و لایق ردای سبز و رفیع شهادت شدند در منطق ایثار قصه افسانه و اسطوره های افسانه ای به سطر پایانی رسیده و سفری آسمانی به کرانه انسانیت با ابزار ایجاز و بال شوق آغاز می شود که فراز آن بلندای سعادت و فرود آن هم فردوس برین است.
در کنار زمین و آسمان بعنوان دو شاهکار آفرینش خالق عالم، شهادت نیز رویش دیگری است که زندگی ورای زمین را معنا می بخشد، اگر چه قبای فاخر و آیت نور در وادی شهادت بر قامت و تحمل و حوصله نگارنده بسی گشاد و فراخ است ، اما در توصیف شهیدان مدافع حرم به قول شاعر عارف باباطاهر عریان باید گفت:
سه درد آمد بجانم هر سه یکبار غریبی و اسیری و غم یار
غریبی و اسیری چاره دارد / غم یار و غم یار و غم یار
حافظان حریم حریت، غریبی و اسیری را با جان خریدند تا یار اسیر آتش اغیار نشود، آنان سرمایه جان را به ساحت جانان تقدیم کردند تا شام نا امنی و خوف نا امیدی را برای همنوعان و هم کیشان خود در عراق و سوریه به صبح امان و امید پیوند دهند و دست تطاول و تقاص و تجاوز با سلاح شهادت برای همیشه قطع کنند.
شهیدان مدافع حرم با مدد اعجاز و سلاح ایثار، خشم و خشونت را به فرح نای امنیت و آرامش تبدیل کردند و آنگاه که کودکان معصوم، مردمان بی گناه، زنان عفیف و سالخوردگان مظلوم در دایره ناامنی می سوختند، مجاهدان و مدافعان حرم با قطرات شمع وجود خود و همتی فراتر از زمان و مکان، رحمت آرامش را ارزانی ستمدیدگان کردند.
آنان به تردید و تشکیک و خطوات شیطان پایان دادند و بر فراز یقین، نوای نوع دوستی سر دادند، به قول شهید آوینی خوف فرزند شک است و شک نیز زاییده شرک و این سه موضوع (خوف و شک و شرک) راهزنان طریق حق هستند که اگر با مرگ انس نگیری، خوف راه تو را می بندد و امامت را در کربلا رها خواهید کرد.
شهیدان مدافع حرم، این سخن در نشان را آویزه گوش کرده و حیات خود را در کف نهاده و از حریم و حرمت و ناموس دهر پاسداری کردند و کفر و تکفیر و ترور را در دامن کثیف وهابیون ملعون به آتش خشم مقدس خویش سپردند.
شهید مهدی زین الدین می گوید: منتظر واقعی در عصر غیبت به کسی گفته می شود که در انتظار شهادت باشد که مدافعان مخلص حرم چنین هستند و در اوج ایثار واژه انتظار را بخوبی ترجمه کردند.
شهیدان را اعتقاد بر اینکه زندگی کردن با مردن معنا می یابد و ماجرای حیات در قاموس مرگ در راه خدا است.
در منظر شهیدان مدافع حرم، دنیا با همه بلندی هایش در مقیاس حیات معنوی خیلی کوتاه است و با همه زیبایی هایش خیلی بد قواره و زشت و در این سرای بیقرار، اگر دل از یاد خدا خالی شود، آنگاه قلب انسان مامن، ماوا و جولانگاه شیطان می شود، یعنی یک لحظه غفلت دل مساوی است با عمری ندامت و پشیمانی، لذا شهیدان عرصه جهان را جبهه ای واحد می دانند و در هنگامه خطر آوردگاه ایران، جای خود را به عراق و سوریه و دیگر بلاد جهان اسلام عوض می کنند زیرا هجرت عشق شهید است و ارباب او حسین (ع) و کربلا نیز وادی عشاق.
شهیدان مدافع حرم، مرغان خوش الحان باغ ملکوتند و صور و صیدا، حلب و کربلا را حریمی می دانند که اشرار را از اغیار جدا می سازند.
پندار ما زمینی یان اینکه شهدا رفته اند و ما مانده ایم اما حقیقت اینکه شهیدان مانده اند و گردش روزگار ما را با خود به ناکجا آباد برده است و به صحرای سهمگین تنهایی پرتاب کرده و به همین خاطر است که حضرت امام (ره) می فرمایند: خدا می داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و این ملت و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا می کنند و شهیدان امام زادگان عشق اند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین است.
شهیدان همیشه ماندگار تاریخ و بخصوص مدافعان غریب و مظلوم حرم در حراست از حریم اهل بیت (ع) در اوج بی کسی توسط جانیان زمان کشته و سپس مثله شدند و در نهایت گمنامی بدست خیانتکار داعشیان ملعون در قفس های آهنین زنده زنده سوختند تا در موضع یک سنگر بازدارنده گلوی نازک فرزندان من و تو از دم تیغ کافران تکفیری و وهابیون نگذرد ، آنها بعنوان بندگان خدا محور، جامه شهادت را با نشاط و خوشحالی به تن کردند تا صراط مستقیم مسدود و باب شهادت بسته نشود.
حافظان مخلص حرمین شریفین با مرگ انتخابی خود به ما گفتند که برای پیدا کردن مسیر شهادت باید روح خویش را اسلامی و دیگران را نیز به سلامت نفس دعوت کرد زیرا برای عبور از دره پلیدی باید از کوه تقوا و خود سازی بگذری تا به معراج ایمان واتقان نایل شوید.
درس شهیدان حرم به همه انسان های آزاده اینکه برای رسیدن به کیمیایی ماندگاری لازم است که از تن خاکی بگذری و خود را در دایره ادمیت جای دهید.
آری، خون دل و خستگی تن و عطر جان شهیدان، نهری جاری و بحری عمیق است که در حوادث سخت و سترگ دوران پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مبارزه با جریان تکفیری و تروریستی و بخصوص هزینه سنگین پاسداری از حریم مقدس خاندان عصمت و طهارت (ع) تداعی و تجلی یافته است.
روح ظلم ستیزی شهیدان و ایثارگران در ادوار مختلف تاریخ، حقیقت واضحی است که فراموشی آن ظلم بزرگی به فرهنگ ایثار و شهادت و گناه عظیمی در کارنامه حال و آینده و گذشته خود ما است.
جان دادگان در راه پاسداری از حریم اهل بیت (ع) به ما هشدار می دهند که با اعمال خود، پیشگویی شهید همت را به اثبات نرسانیم زیرا آن شهید بزرگوار گفته بود: دیروز از هر چه داشتیم گذشتیم و امروز از هر چه بودیم، می گذریم آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میزیم، دیروز دنبال گمنامی و امروز مواظبیم که نام مان گم نشود.
در تفکر شهیدان مدافع حرم، قدس و ایران، فلسطین و لبنان، حرم غریب حضرت زینب کبری (س) و قبر شش گوشه حضرت سید الشهدا (ع) تفاوتی ندارد، مهم اجرای منویات مقام معظم رهبری و مقابله با متجاوزان حرامی است.
لذا شهیدان و مهاجران حریم فضل و فضیلت خون جبین خود را زیباترین جلوات عشق در معراج شهادت تلقی می کنند چون این سفیران سعادت از قید جان گذشتند تا براق عشق، آنان را به وادی عدم بکشاند و فقدان جسم یعنی حصول روح و دریافت اسرار عالم غیب و وصال حضرت دوست.
کلام شهیدان همیشه حاضر حرم معشوق نسیم ماندگاری است که از عمق اقیانوس دل آنان نمایان می شود و چون گوهری از سیمای ملکوت زمین و آسمان بلاد اسلامی را بهم می دوزد.
مشرب خانه عشق، میدان نبرد است و شهدا مستان این میکده عاشقی که با شراب شوق وصال در اوج غربت به یار پیوستند.
مدافعان حرم، مسافران هفت اقلیم عشق به پیامبر (ص) و حسین (ع) و زینب(س) و کربلا هستند که فوران خون شان و نفوذ کلام شان معادلات جهان غرب را بهم پیچید و دنیا را برای آن آدم کشان به جهنمی سوزناک تبدیل کرده است.
عدل افروزان ظلمت سوز، چون سردار همدانی و صدها یار گمنام و با وفایش در لفافه تدبیر عالمانه مجاهد خستگی ناپذیر، مظهر و نماد شهید زنده، سردار دل های عاشق حاج قاسم سلیمانی پرچم حریت در دست و سرود دلدادگی و شهادت طلبی می سرایند و نغمه آزادی ساز می کنند تا سران لعنتی و مشرک آل سعود و طراحان مکر و تجاوز و تخاصم و تحریم و تزویر به عظمت و اقتدار روحی فرزندان خمینی و سر بازان جان برکف فرماندهی کل قوا و محبوب دل های عاشق حضرت آیت الله خامنه ای پی ببرند و به اعجاز ایثار مدافعان حریم شریف آل الله اقرار کرده و سر تعظیم و تسلیم فرود آورده و به عجز و ناتوانی خویش در مصاف با فرهنگ شهامت و شهادت اعتراف کنند.
به مدافعان جان بر کف حریم خاندان عصمت و طهارت (ع) و شهیدان شب های عملیات دوران دفاع مقدس که داوطلبانه به جنگ خطر رفتند و بدون ادعا و بی طلب نام و نان، معصومانه سر تواضع بر بالین خاک نهادند و به دیار حق شتافتند سلام و تهیات خود را تقدیم می کنیم.
و از سر ارادت به این پرستوهای مهاجر و رهروان الی الله عرض می کنیم شرم باد کسانی که با قایق شهیدان از سیل خون و خطر گذشتند و اینک کف کشتی را با سیخ سخیف جهل می شکافند و مست باده شیطانی راه خلاف سبیل سبز و سرور و سعادت شهیدان وطن خود می پیمایند.
—————————————————————————-
*خبرنگار ایرنا مرکز ایلام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن