ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 88586
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
  • 144 بازدید
  • ارسال توسط :
خدمات رسانی به 22 هزار زائر اربعین در 12 موکب گیلان

خدمات رسانی به 22 هزار زائر اربعین در 12 موکب گیلان

غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه در اربعین امسال موکب های گیلان کار اسکان و پذیرایی از 22 هزار زائر را بر عهده دارند، اظهار کرد: گیلان 12 موکب اربعین دارد. وی مهمترین موکب گیلان را مربوط به شهرستان آستارا دانست و افزود: موکب […]

خدمات رسانی به 22 هزار زائر اربعین در 12 موکب گیلان

غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه در اربعین امسال موکب های گیلان کار اسکان و پذیرایی از 22 هزار زائر را بر عهده دارند، اظهار کرد: گیلان 12 موکب اربعین دارد.

وی مهمترین موکب گیلان را مربوط به شهرستان آستارا دانست و افزود: موکب پایانه مرزی آستارا کار استقبال از زائران اربعین حوزه قفقاز، داغستان و روسیه را بر عهده دارد. همچنین زائران می توانند در موکب بقعه امامزادگان قاسم و ابراهیم(ع) نیز پذیرایی شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان، با بیان اینکه موکب آستارا سال گذشته میزبان بالغ بر 9 هزار زائر قفقازی بود، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 12 هزار زائر داشته باشیم لذا رفتار ما به عنوان میزبان زائران حسینی بسیار حائز اهمیت است و باید میهمان نوازی کنیم.

عباسپور، از برپایی موکب های مردمی در مسیر آستارا تا لوشان خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری فرمانداری و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت و بخشداری سنگر یک موکب در امامزاده هاشم(ع) و یک موکب در لوشان زائران قفقازی را به سوی عراق بدرقه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه موکب های گیلان از 15 هزار زائر پذیرایی خواهند کرد، گفت: 5 هزار نفر در مرز مهران، 5 هزار نفر در نجف اشرف و 5 هزار نفر در کربلا میهمان موکب های گیلان خواهند بود.

این مقام مسئول، از برپایی 3 موکب در نجف اشرف و 5 موکب در کربلا خبر داد و اضافه کرد: موکب های گیلان با بیش از 800 نفر خادم از 9 صفر لغایت 23 صفر کار اسکان و پذیرایی از زائران حسینی را بر عهده دارند. در هر موکب 10 نفر تا پایان مراسم اربعین به زائران خدمت خواهند کرد.

عباسپور، هزینه برپایی موکب ها را کاملا مردمی و خودجوش دانست و یادآور شد: از 3 میلیون زائر ایرانی اربعین، 22 هزار نفر گیلانی هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان، با بیان اینکه شهرستان های رودسر، رودبار و املش مسئول موکب مرز مهران هستند، اظهار کرد: مسئولیت 3 موکب نجف با شهرستان های آستانه اشرفیه، سیاهکل و لنگرود است. موکب های شهرستان های رشت، فومن، شفت، صومعه سرا، ماسال، انزلی و رضوانشهر نیز به زائران حسینی در کربلا خدمت رسانی می کنند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن