ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 88613
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۵:۲۴
  • 67 بازدید
  • ارسال توسط :
بسیج یعنی ملت ایران

بسیج یعنی ملت ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا ، بیشتر صاحبنظران و تئوریسین های جنگی دنیا به این نتیجه رسیده اند که نمی توان با کشوری که مردمش از نظام آن کشور پشتیبانی می کنند وارد جنگ شد، آنها در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران به این تجربه مهم دست […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا ، بیشتر صاحبنظران و تئوریسین های جنگی دنیا به این نتیجه رسیده اند که نمی توان با کشوری که مردمش از نظام آن کشور پشتیبانی می کنند وارد جنگ شد، آنها در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران به این تجربه مهم دست یافتند.
هفته دفاع مقدس بهانه ای شد تا یاد کنیم از رشادت های جانانه جوانان ایران که بسیجی وار در مقابل تجاوز دشمن بعثی سینه سپر کرده و قدرت ایران را به رخ جهانیان کشیدند، آری هم اینک همه ما می دانیم بسیج و تفکر بسیجی در هشت سال دفاع مقدس به گونه ای عمل کرد که تاکنون هیچ کشوری به خودش جرات نداده به این خاک تجاوز کند.
واضح است که اندیشه بسیجی، کشور ما را در حوزه دفاعی و ساخت موشک های دور برد و نقطه زن به اوج رسانده اما امروز بیشتر مردم بر این باورند که در بخش های دیگری همچون صنعت خودرو سازی به واسطه نبود این اندیشه، پیشرفت چندانی نکردیم به گونه ای که خودروهای ما نسبت به تولیدات خارجی از لحاظ کیفیت، زیر صفر هستند.
ازاین رو بر آن شدیم تا در میزگردی خبری با حضور بسیجیان و رزمنده های دوران دفاع مقدس، عوامل موفقیت بسیج و اندیشه بسیجی را بررسی کرده تا بتوانیم بهتر به راز موفقیت های این نهاد مردمی طی گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی پی ببریم و اینکه در شرایط حساس کنونی که مورد آماج تحریم های ظالمانه استکبار قرار گرفته ایم آیا می توانیم بر این تجربه 40 ساله تکیه کرده و مسیر پیشرفت کشور را ادامه دهیم، پاسخ این سوال را از زبان افرادی که سالها با بسیج همکاری کرده و نام بسیجی بر پیشانیشان حک شده است می شنویم.
**بسیج صرفا برای جنگ ایجاد نشده است
بسیجی دوران دفاع مقدس در میزگرد ایرنا با تشریح اهداف بسیج مردمی، گفت: بر خلاف تصور برخی، بسیج فقط برای جنگ ایجاد نشده بلکه برای تمامی دوران های انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است.
جلال کمالی که خود را خدمتگزار بسیجیان می داند افزود: بسیج توسط امام خمینی (ره) صرفا برای جنگ پایه گذاری نشده و امام راحل قبل از جنگ تحمیلی در تاریخ پنجم آذرماه سال 1358 این نهاد مردمی را برای دفاع از انقلاب در طول تاریخ، پایه ریزی کردند.
وی بیان کرد: امام خمینی (ره) در زمانی که فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد لیبرالها و ملی مذهبی ها در صدد ایجاد چالش بر سر راه این امر مهم بودند تا اینکه در تاریخ 19 تیرماه 1359 در دولت موقت بازرگان توسط شورای انقلاب فرهنگی به عنوان سازمان بسیج ملی نامگذاری و تصویب شد .
کمالی ادامه داد: این نیروی مردمی با روی کار آمدن دولت شهید رجایی به عنوان بسیج مستضعفین نامگذاری و در نهایت با تصویب مجلس شورای اسلامی به سپاه پاسداران ملحق شد.
بسیجی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: راه اندازی بسیج، دور اندیشی و آینده نگری امام امت بود و همه دیدند این نهاد مردمی در تمامی صحنه ها از انقلاب دفاع کرد و خصوصا در دفاع مقدس خوش درخشید و سابقه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.
وی ادامه داد: تاریخ گواهی می دهد بسیج در تمامی شرایط سخت نظام به صحنه آمده و از ارزش های نظام و اصول انقلاب اسلامی دفاع کرده است .
کمالی گفت: دفاع مقدس در میان افتخارات جمهوری اسلامی برجسته تر است و در آیین گرامیداشت سالروز دفاع مقدس امسال، شما دیدید دشمن نادان، کور دل و از همه جا در مانده، در رژه نیروهای مسلح اهواز آمد که شیرینی این افتخار بزرگ را به کام مردم تلخ کند اما همه دیدند مردم خوزستان با حضور پرشور و بسیجی خود سیلی محکمی بر دهان دشمنان کوبیدند و آنان مجبور به عقب نشینی از مواضع اولیه خود شدند.
وی ادامه داد: گروه تروریستی الاحوازیه در روز اول این حادثه تروریستی مسئولیت حادثه را برعهده گرفت ولی وقتی جمعیت روز تشییع شهدا را می ببیند حرف خود را پس می گیرد و این مساله نشان از ضعف و ناتوانی دشمن و قدرتمندی تفکر بسیجی و بصیرت بالا در بین آحاد جامعه ایران دارد.
**بکشید ما را که ملت ما بیدارتر می شود
رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه دشمنان هرجا خواستند ضربه ای به نظام وارد کنند مردم جلوی فتنه گری آنها را گرفتند اظهار داشت: امام خمینی (ره) در وصف شهادت شهید مطهری می فرمایند، بریزید خونها را زندگی ما دوام پیدا می کند و بکشید ما را چرا که ملت ما بیدارتر می شود.
کمالی با بیان اینکه امروز دشمن دنبال شکستن نظام جمهوری اسلامی است، گفت: شکست این نظام برابر با شکست اسلام است و این مساله نشان از جایگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا دارد.
رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد: باید توجه داشت این ملتی که تمام قد و با وجود همه سختی ها و مشکلات پای نظام و انقلاب و پشت سر امیر قافله عشق رهبری ایستاده، فقط تشنه دو اقدام همراه با عمل مسئولان است یکی خدمت دلسوزانه نه خائنانه و یکی هم اجرای عدالت اجتماعی است که مسئولان باید به این دو مقوله یعنی خدمت و عدالت توجه بیشتری کنند تا مردم از آنها نا امید نشوند.
کمالی افزود: دشمن امروز تمامی نقشه های شوم خود را بر علیه ملت ما انجام داده ولی موفق به نتیجه نشده لذا به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف کشور برای تضعیف و حمله به نقاط قوت هستند تا از این رهگذر بتوانند پایه های نظام را سست و تخریب کنند که به فضل الهی و عنایت حضرت ولی عصر(عج) و به برکت وجود نعمت مقام معظم رهبری و خون های به نا حق ریخته شده از این به بعد هم موفق نخواهند شد.
**جریانات را شناسایی کنیم تا دشمن را بشناسیم
وی تصریح کرد: دشمن امروز به دنبال ترویج نا امیدی مردم از مسئولان و نظام است و در چنین شرایطی همه توجه کنیم تا با رفتار و گفتارمان در نقشه کثیف دشمن گرفتار نشویم و دقت داشته باشیم جریانات را خوب بشناسیم زیرا از جریان شناسی به دشمن شناسی می رسیم و اینگونه از راه حق و حقیقت منحرف نمی شویم.
این بسیجی با تاکید بر اینکه دشمن امروز به برکت رشادت ها و فداکاری مردم و بسیج و افکار بسیجی، قدرت حمله به این کشور را ندارد اضافه کرد: وضعیت جغرافیایی، تفکر انقلابی، جمعیت جوان و ولایت فقیه و ملتی جنگ آزموده از جمله نقاط قوتی است که دشمنان را از ایجاد جنگ با ملت ایران هراسان کرده است.
کمالی ادامه داد: ملت ایران از نعمت رهبری واحد برخوردار است و همگی گوش به فرمان ولایت فقیه هستند و تا زمانی که پشتیبان رهبر خود باشند ضربه نخواهند خورد.
وی بیان کرد: ملت ایران جنگ دیده هستند لذا تجربه این مساله مهم که همان دفاع مقدس است را دارند از این رو دشمنان قدرت دست درازی به کشور ایران را ندارند.
وی همچنین به تحریم های ناجوانمردانه دشمنان علیه ایران اسلامی در طول چهل سال گذشته اشاره کرد و گفت: دشمن، دشمن است و از راههای مختلف به دنبال نفود و سست کردن اعتماد مردم نسبت به نظام و مسئولان است و هر روز جبهه ای را به روی نظام می گشاید و ما باید هوشیار بوده و بیش از بیش جبهه حق را یار و یاور باشیم.
**بسیجی واقعی دنبال تشکر و خودنمایی نیست
محمود معناصری، بسیجی و برادر نخستین شهید جیرفت نیز اظهار داشت: بسیج مولود انقلاب است و هر جا که تفکر بسیج و اراده بسیجی حاکم بوده قطعا در آن بخش، موفق بوده ایم.
وی ادامه داد: تفکر بسیجی باید ناب بماند و همان راه و روشی که مد نظر امام راحل و رهبر عزیز انقلاب است را ادامه دهد، ضمن اینکه باید مواظب باشیم بسیج که با واژه هایی مقدس و مبارک همچون ایثار، مقاومت، کار مضاعف، ایمان، صداقت و اخلاص همراه است توسط عده ای فرصت طلب و منفعت طلب مصادره و تخریب نشود چرا که بسیجی واقعی هیچ وقت به دنبال تشکر و ریا و زیاده خواهی و خودنمایی نیست و در یک جمله، بسیجی یعنی کسی که سرباز واقعی آقا امام زمان (عج) است.
**مردم ایران به بسیج عشق می ورزند
رزمنده و بسیجی هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم ایران از صمیم قلب به سپاه پاسداران و بسیج عشق می ورزند و این واقعیتی است که دشمنان را خشمگین کرده چرا که آنها موفقیت های حضور این نهاد را در عرصه های مختلف به خوبی لمس کرده اند.
جعفر بهزادی که در دفاع از کشور به درجه والای جانبازی نائل آمده است افزود: مردم به ارزش واقعی سپاه پی برده اند و می دانند که این نهاد یکی از نقاط قوت کشور به شمار می رود و همه اعتراف کرده اند که اگر امروز سپاه پاسداران در ایران نبود شرایط این کشور مانند کشورهای عراق و سوریه بود.
این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه سپاهیان افرادی خاکی، مردمی و شجاع هستند، اظهار داشت: روحیه مردمی و جهادی سپاهیان سبب محبوبیت این قشر در بین مردم شده است و مصداق بارز این الگو رفتار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی است.
بهزادی ادامه داد: حاج قاسم امروز در مقام یک ژنرال است که در حالت عادی باید بسیاری محافظ داشته و سرشار از غرور باشد ولی ایشان بسیار خاکی، مردمی و ولایتمدار است.
وی اظهار داشت: این اخلاق خوب سرلشکر سلیمانی سبب محبوبیت ایشان و سپاه پاسداران شده و این رویکرد، دشمنان ملت را دیوانه کرده است.
این بسیجی با بیان اینکه مردم خوب می دانند کدام نهاد خدمت می کند، تصریح کرد: مردم ما از نزدیک خدمات بسیج و سپاه پاسداران را لمس کرده اند لذا دنیا بداند که ملت شجاع ایران پشت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های این نظام ایستاده و دست از آرمان های خود برنمی دارد.
بسیجی دوران دفاع مقدس همچنین به نخستین شهید شهرستان دارالولایه جیرفت شهید صفر معناصری اشاره کرد و گفت: این شهید والا مقام در راه اسلام و دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشتاقانه جان خود را فدا کرد.
آری راز موفقیت بسیج و اندیشه بسیجی این است که همچون دوران انقلاب، ناب مانده و همچنان بر تحقق آرمانهای انقلاب پافشاری می کند، راز موفقیت بسیج، از خود گذشتگی جوانانی است که برای رضای خدا جانانه تلاش کردند، بسیج محبوب است چون از جنس مردم بوده و با روحیه دوران دفاع مقدس به دنبال پیشرفت انقلاب اسلامی است و خوب گفت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، هیچگاه سپاه و بسیج را با اشخاص قضاوت نکنیم.
/ 5054/7450/7429
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن