ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 8866
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۹:۵۹
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
حاج احمد غلامی به روایت همرزمان

حاج احمد غلامی به روایت همرزمان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید «احمد غلامی» از فرماندهان و موسسان لشکر 10 سیدالشهدا، جانشین حاج «کاظم رستگار» فرمانده این لشکر در زمان دفاع مقدس بود. وی در سال های گذشته با حمله تکفیری ها به عراق و سوریه به عنوان مستشار نظامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید «احمد غلامی» از فرماندهان و موسسان لشکر 10 سیدالشهدا، جانشین حاج «کاظم رستگار» فرمانده این لشکر در زمان دفاع مقدس بود. وی در سال های گذشته با حمله تکفیری ها به عراق و سوریه به عنوان مستشار نظامی در جبهه های مقاومت حضور یافت. این فرمانده دفاع مقدس چندی پیش در اثر اصابت ترکش به ناحیه سر به کما رفت و پس از 11 روز به جمع شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) پیوست.

پیکر این شهید مدافع حرم روز سه شنبه 23 شهریورماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در شهرری تشییع و در قطعه 29 گلزار شهدای تهران با خاک سپرده شد.

فرمانده مهربان دلاور

«قاسم رستگار» برادر شهید حاج کاظم رستگار فرمانده لشکر 10 سید الشهدا در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اشاره به ارتباط خود با شهید غلامی اظهار داشت: شهید غلامی ارتباط بسیار خوبی با حاج کاظم داشت. از زمانی که در تیپ محمد رسول الله(ص) در یک گردان بودیم و حاج کاظم مسئول عملیات بود باهم ارتباط خوبی داشتیم.

وی افزود: شهید غلامی به همراه شهید موحد دانش، شهید حاج کاظم رستگار و دیگر فرماندهان، تیپ سیدالشهدا را تاسیس کردند و بعد از مدتی شهید غلامی تیپ خاتم را تشکیل داد.

رستگار با اشاره به ویژگی های شهید غلامی به  خصوصیت دلاوری و مهربانی ایشان اشاره کرد و گفت: حاج احمد از فرماندهان خوب عملیاتی بود و همه سربازان و همرزمانش او را دوست داشتند، ایشان چندین بار هم در میدان نبرد جانباز شدند.

برادر شهید حاج کاظم رستگار ادامه داد: شهید غلامی در کنار حاج داوود فرخ زاد، معاون لشکر سیدالشهدا بود و در بسیاری از عملیات ها در خط مقدم حضور داشت. برای جبهه و جنگ زحمت بسیاری کشید. زمانی که مهمات نداشتیم به سنگر عراقی ها می رفت و مهمات می آورد. شب ها، هنگام استراحت رزمنده ها با حاج کاظم و حاج آقا براتی و دیگران به دنبال تهیه غذا و وسائل مورد نیاز رزمنده ها می رفت.

ویژگی‌های احمد غلامی باعث می‌شد در مواقع حساس درست عمل کند

در ادامه «محمد تقی محقق» از دوستان قدیمی شهید احمد غلامی نیز با اشاره به ویژگی های این سردار شهید گفت: بعد از ورودم به سپاه پاسداران و پس از گذراندن دوره آموزشی در پادگان ولیعصر در گردان 2 با شهید غلامی هم گردانی بودیم. تعداد نفرات گردان 2 که زیاد شد از دل آن، گردان 6 تشکیل شد من به گروهان 3 رفتم و ایشان به گروهان 2 منتقل شدند.

وی افزود: درعملیات های مختلف درکردستان و بعد از آن در جنگ تحمیلی شرکت داشتم. شهید غلامی در کردستان و در ابتدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کنار رود بهمنشیر تیر به دستش خورد و مجروح شد. ایشان در مقاطع مختلف مجروح شدند، اما دست از کار برنمی‌داشتند.

محقق تصریح کرد: شهید احمد غلامی به همراه افرادی چون ساربان نژاد، داوود حیدری و  موحد دانش تیپ 10 سیدالشهدا را تشکیل دادند و از لشکر محمد رسول الله(ص) به این تیپ وارد شدند که بعدها تیپ به لشکر ارتقا پیدا کرد. شهید غلامی در این زمان به جانشینی لشکر منصوب شد.

همرزم شهید غلامی به حضور این فرمانده در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خونسردی از خصوصیات خوب ایشان بود که در شرایط حاد و اضطراری دست و پایش را گم نمی کرد و می توانست درست تصمیم بگیرد و درست وارد عمل شود.
 
وی در ادامه با اشاره به حضور حاج احمد غلامی در سوریه عنوان داشت: ایشان بعد از جنگ مسئولیت های مختلفی را در سپاه برعهده گرفت. پس از بازنشستنگی برای نوشتن خاطرات شفاهی لشکر سیدالشهدا در باغ موزه جلساتی برگزار می شد که وصایا و خاطرات بازگو شده ی جنگ را ثبت می کرد. هنگامی که  موضوع حمله داعش به عراق و سوریه پیش آمد ابتدا به عراق و زمانی که وضعیت عراق بهتر شد به سوریه رفت.

وی افزود: نیروهایی همچون سردار غلامی به عنوان مستشار نظامی و داوطلبانه به جبهه های مقاومت می پیوندند و غالبا فرماندهی یگان های غیر ایرانی مدافع حرم را برعهده می گیرند. حاج احمد نیز فرماندهی یکی از این یگان ها را برعهده گرفته بود که مورد اصابت موشک کرنت قرار گرفته و مجروح شده و به شهادت رسید.

محقق به فعالیت های شهید غلامی در زمان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایشان با توجه به خصوصیات خوب و توانایی ای که در اداره تشکیلاتی داشت از ابتدای ورودش به لشکر محمد رسول الله(ص) به عنوان مسئول شناخته شد. ابتدا مسئولیت گردان و سپس تیپ را برعهده گرفت.  تیپ درون مرزی شهید بروجردی را به تیپ برون مرزی تغییر داد. این تیپ توانست در عملیات های مختلف به خصوص عملیات کربلای 5 با فرماندهی حاج احمد غلامی به خوبی نقش‌آفرینی کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن