ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 88686
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
  • 376 بازدید
  • ارسال توسط :
امروز مدافعین حرم نتیجه کار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هستند

امروز مدافعین حرم نتیجه کار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار اهوازیان، از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و از فرماندهان قرارگاه فوق سری نصرت در پنجمین یادواره شهدای جامعه پزشکی تهران بزرگ که به میزبانی دانشگاه توان بخشی و علوم بهزیستی با اشاره به خاطراتی از شهید دکتر علی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار اهوازیان، از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و از فرماندهان قرارگاه فوق سری نصرت در پنجمین یادواره شهدای جامعه پزشکی تهران بزرگ که به میزبانی دانشگاه توان بخشی و علوم بهزیستی با اشاره به خاطراتی از شهید دکتر علی هاشمی گفت: شهید هاشمی که فارغ التحصیل رشته پزشکی بود جهاد را به عنوان اولویت خود انتخاب کرد و در مرداب غرب خوزستان تحت قرارگاه فوق سری نصرت در لایه‌های سری عراق نفوذ کرد به گونه‌ای که نیرو‌های او توانستند خود را با لباس‌های ارتش عراق به قرارگاه‌های یگانی و صفی این کشور برسانند. در واقع نیرو‌های شهید هاشمی اولین کسانی بودند که دست شان به ضریح امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام رسید.

وی با اشاره به اینکه شهید هاشمی در هورالعظیم با صید ماهی توانست چندین تن ماهی به فروش برساند و درآمد آن را برای قرارگاه تعمیر خودرو و تجهیزات هزینه کند، تصریح کرد: در واقع او توانست با اقتصاد مقاومتی نیاز‌های قرارگاه را برطرف سازد از طرفی هرگاه یکی از نیرو‌های قرارگاه به شهادت می‌رسید او برای خانواده آن شهید خانه می‌خرید.

اهوازیان با اشاره به اینکه شهید هاشمی در سن ۲۷ سالگی به شهادت رسید، اظهار کرد: در آن سن شهید هاشمی دارای پنج پست مسئولیتی بود با این وجود دشمن از طرح‌های علی هاشمی به ستوه آمده بود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد شهید هاشمی گفته اند آن جوان سردار عرب اهوازی که عرب بود، ولی روبروی صدام ایستاد درهر حال علی هاشمی در عملیات‌ها خودش پیش قراول بود و زمانی که یک ماه به پایان جنگ باقی مانده بود تعدادی از بالگرد‌های دشمن به قرارگاه ما حمله کردند با این وجود شهید هاشمی به نیرو‌های خود فرمان داد که لابه لای نیزار‌ها مخفی شوند، اما چون عراقی‌ها نیزار‌ها را آتش زده بودند بچه‌ها مجبور بودند که از روی ساقه‌های سوخته نیزار‌ها حرکت کنند.

وی با بیان اینکه شهید هاشمی در سال‌های آخر نمی‌توانست روی پای خود راه برود، چون پاهایش به دلیل حرکت در روی نیزار‌های سوخته تاول و قارچ زده بود، تصریح کرد: در هر حال، چون فرهنگ شهید هاشمی فرهنگ هیهات من الذله بود از این رو با خودروی خود عملیات انتحاری انجام داد و به یک بالگرد برخورد کرد.

یکی از فرماندهان قرارگاه فوق سری نصرت گفت: پیکر شهید هاشمی بعد از سال‌ها پیدا شد و امروز قاطبه دانشجویان برای زیارت به محل شهادت او می‌روند.

وی با بیان اینکه شهدا کار ایجابی کردند و مانند یک نارنجک فرهنگی در جامعه منفجر شدند، تصریح کرد: شهید علم الهدی تنها ۱۱۶ روز در جنگ زنده بود، ولی امروز یادمان او در سال ۶ میلیون زائر دارد و از ۱۰۰ کشور دنیا به یادمان این شهید می‌آیند و از او الگو می‌گیرند.

اهوازیان در بخش دیگری از اظهارات خود به خاطراتش از شهید غلامحسین شمشیری که به عنوان دکتر داروساز در جنگ شرکت کرده بود اشاره کرد و افزود: تصور ما این بود که پزشکان انسان‌های بی نماز و بی دینی هستند، ولی ما وقتی با شهید شمشیری روبرو شدیم فهمیدیم که محاسبات مان غلط است.

وی با بیان اینکه بنده قرائت قرآن را مدیون دکتر شمشیری هستم، اظهار کرد: یک شب که به تنهایی با شهید شمشیری در سنگر خوابیده بودیم با صدای صوت قرآن که به مانند عبدالباسط قرائت می‌شد از خواب بیدار شدم و با اینکه ترسیده بودم فانوسی را که در سنگر بود روشن کردم با این وجود دیدم شهید شمشیری در خواب دست‌ها را روی گوش خود گذاشته و مانند عبدالباسط قرآن می‌خواند در هر حال این شهید والا مقام با اصابت تیر بر روی پیشانی اش در میدان مین به شهادت رسید.

اهوازیان اظهار کرد: ما برای پیدا کردن اجساد شهدا پس از ۱۶ سال به آن منطقه رفتیم با این وجود اگرچه گرمای خوزستان گرمای طاقت فرسایی است، اما پیکر شهید غلامحسین شمشیری را دیدیم که رو به آفتاب دراز کشیده و سالم روی زمین افتاده و حتی می‌شد مو‌های او را شانه کرد.

اهوازیان با بیان اینکه در اوایل جنگ شاهد بودیم که چگونه زنان مجروحان را منتقل و درمان می‌کردند، افزود: مردم آن زمان در خرمشهر با تفنگ بادی و برنو‌هایی که در دست داشتند در مقابل نیرو‌های عراقی که مجهز به سلاح‌های جنگی همچون تانک بودند، ایستادند.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی در جنگ با دست خالی به مداوای مجروحان می‌پرداختند، تصریح کرد: امروز مدافعین حرم عصاره و نتیجه کار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس هستند.

یکی از فرماندهان قرارگاه فوق سری نصرت با بیان اینکه فتح الفتوح ما در ادلب نزدیک است، اظهار کرد: امروز سه میلیون مسلمان در دست بیست هزار نفر داعشی اسیر هستند.

لازم به ذکر است در این مراسم علاوه بر تقدیر از ۱۴ خانواده شهدای جامعه پزشکی و ۵ نفر از جانبازان مدافع حرم کتاب آخرین امدادگر تالیف پریسا محسن پور که برشی از دلنوشته‌های شهید محمدحسن قاسمی از شهدای مدافع حرم جامعه پزشکی کشور رونمایی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن