ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 88715
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۷:۰۸
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
امارات بهای دخالت نظامی بن زاید را در یمن پرداخت خواهد کرد

امارات بهای دخالت نظامی بن زاید را در یمن پرداخت خواهد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از رجانیوز به نقل از ایرنا، الوقت روز دوشنبه طی گزارشی به حمله روز گذشته (یکشنبه) نیروهای یمنی به دبی پرداخت و افزود: بار دیگر نیروهای انصارالله یمن به تجاوزات مستمر امارات به یمن پاسخ دادند. امارات شریک نظامی عربستان در حمله به یمن، مبالغ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از رجانیوز به نقل از ایرنا، الوقت روز دوشنبه طی گزارشی به حمله روز گذشته (یکشنبه) نیروهای یمنی به دبی پرداخت و افزود: بار دیگر نیروهای انصارالله یمن به تجاوزات مستمر امارات به یمن پاسخ دادند. امارات شریک نظامی عربستان در حمله به یمن، مبالغ هنگفتی را برای تشدید درگیری ها و هرج و مرج و حفظ آن در یمن هزینه کرده، تا جایی که حتی می توان گفت در ارتکاب جنایت در حق یمنی ها از سعودی نیز پیشی گرفته است. از این رو یمنی ها در تلافی این اقدامات امارات و برای دفاع از کشور خود، مناطق مختلف امارات را هدف قرار می دهند.

صبح روز یکشنبه جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که فروگاه بین المللی دبی نبض اقتصادی امارات را با یک فروند موشک 'صماد 3' هدف قرار داده است.
در همین راستا یک منبع نظامی در یگان هوایی نیروهای یمنی به شبکه خبری 'المسیره' گفت که موشک صماد3 چندبار فرودگاه بین المللی دبی که بیش از 1200 کیلوتر از یمن فاصله دارد، هدف قرار داده است.

الوقت با اشاره به نقش امارات در تداوم جنگ یمن نوشت: امارات ماهانه نزدیک 1.3 میلیارد دلار برای تشدید درگیری ها در یمن صرف می کند که سالانه 16 میلیارد دلار می شود. ابوظبی ضمن حمله به غیرنظامیان یمنی و هدف قرار دادن شهرها و تاسیسات غیرنظامی، برخی گذرگاه ها و بنادر یمنی را اشغال کرده است. همچنین شماری از یمنی ها را با وعده پول اغوا کرده و نزدیک به هزار و 500 نظامی و افسر ارتش خود را برای آموزش آنها به یمن اعزام کرده است. امارات همچنین برای تحقق اهداف نظامی خود مزدورانی را از کلمبیا، پاناما، شیلی واریتره به خدمت گرفته است.

با وجود اقدامات گسترده امارات برای نابودی یمن، هدف قرار دادن فرودگاه دبی توسط نیروهای یمنی به معنای شکست امارات در تحمیل سیطره خود بر یمن است و اینکه مردم یمن از حملات نظامیان اماراتی به کشورشان منزجر هستند.

نیروهای انصارالله پیشتر نیز حملات تلافی جویانه ای به امارات و سعودی داشتند. 26 ژوئن 2018 فرودگاه بین المللی ابوظبی هدف حملات موشکی انصارالله قرار گرفت و پیش از آن نیز ریاض پایتخت عربستان با موشک بالستیک برکان '2H' مورد حمله نیروهای انصار الله واقع شد.

الوقت افزود: عملیات های ارتش یمن نشان می دهد که توان نظامی انصار الله به طور مستمر و به سرعت در حال توسعه است و با وجود بمباران همه شهرهای یمن توسط دشمن، کسی نمی تواند جلوی پیشرفت نظامی انصارالله را بگیرد.

این پایگاه نوشت: اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که شیخ 'محمد بن راشد ال مکتوم' حاکم دبی مخالف جنگ در یمن است. اما نمی تواند به صراحت این موضوع را بیان کند تا مبادا به وقوع اختلافات گسترده با آل زاید منتهی شود. دبی مجبور است که در جنگ یمن مشارکت داشته باشد و نیازهای لوجستکی نظامیان اماراتی را تامین کند. بنابرین دبی نیز به طور کامل در جنگ یمن دست دارد. اما ادامه این وضع ممکن است صدمات شدیدی به اقتصاد این منطقه وارد و روند تجارت و سرمایه گذاری های بین المللی در آن را با تهدید جدی روبه رو کند.

الوقت افزود: اقدامات بن زاید در یمن ممکن است به مذاق بن راشد آل مکتوم خوش نیاید. اما در صورت تداوم حملات انصارالله به فرودگاه دبی یا سایر تاسیسات این منطقه، بن راشد دیگر نمی تواند سکوت کند و ممکن است در آینده نزدیک تصمیمات قاطعانه تری اتخاذ کند.

امارات باید در جنگ یمن گزینه های خود را به خوبی بررسی کند. اما باید بداند که مردم یمن تنها یک گزینه دارند و آن دفاع از کشورشان و مخالفت با تجاوز سعودی- اماراتی به آن است. نیز مداخله مستمر امارات در این جنگ، ممکن است عواقب بسیار بدی در آینده نزدیک برای این کشور داشته باشد و شعله های آتش روز گذشته حملات انصارالله به سایر مناطق امارات نیز تسری پیدا کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن