ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 88736
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
  • 116 بازدید
  • ارسال توسط :
جوانمردی «شهید حججی» تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد

جوانمردی «شهید حججی» تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در دیدار خانواده شهید «محسن حججی» با بیان اینکه باعث افتخار است در محضر شهدا باشیم، اظهار کرد: در سوره بقره خداوند در مورد شهدای عزیز ما می‌فرماید؛ «کسانی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در دیدار خانواده شهید «محسن حججی» با بیان اینکه باعث افتخار است در محضر شهدا باشیم، اظهار کرد: در سوره بقره خداوند در مورد شهدای عزیز ما می‌فرماید؛ «کسانی که در راه خدا مبارزه کرده و به شهادت می‌رسند آنها را جزو اموات نپندارید بلکه آنها زنده هستند، اما شما درک نمی‌کنید». 

وی افزود: خداوند در ادامه معرفی جایگاه شهدا که تاکید دارد که نباید شهدا را مرده بپندارید در سوره آل عمران می‌فرماید؛ «حتی در خیال و‌ گمان خود هم حق ندارید شهدا را جزو اموات به حساب بیاورید، بلکه آنها زنده هستند و نزد خدای خود روزی می‌خورند».     
امام جمعه قزوین در ادامه آیات معرفی جایگاه شهدا در قرآن اذعان کرد: در سوره «یس» خداوند می‌فرماید، «مردم شهر از دور شاهد ورود فردی هستند که شتابان به سوی آنها می‌آید و به آنها می‌گوید، ای مردم! پیامبران برحق هستند، سخن آنها را بپذیرید، اما مردم به جای پیروی از سخن حق این مردِ آزاده، او را به شهادت رساندند.» همه شهدای ما نیز با شهادت خود پیام الهی را به مردم زمان خود گوشزد کردند و مسیر حق از باطل را نشان دادند.   
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: زمانی که فردی به شهادت می‌رسد طبق سوره «یس» او را دعوت به بهشت می‌کنند، بدون حساب و کتاب‌هایی که بندگان عادی خدا باید در روز قیامت داشته باشند، شهدا قبل از ورود به بهشت می‌گویند؛« ای کاش قوم و خانواده ما می‌دانستند که خداوند ما را آمرزید و جزو مکرمین قرار داد». 

وی عنوان کرد: خداوند جن و انس را برای عبادت آفرید، ریشه انجام عبادت کسب تقواست، انسان باتقوا صاحب کرامت می‌شود اما انسان باکرامت تفاوت بسیاری با مکرمین دارد و جایگاه مکرمین بالاتر است و خداوند این جایگاه و مقام را به شهدا هدیه داده است.   
عابدینی با اشاره به اینکه جوانمردی «شهید حججی» تمام جهانیان را تحت تاثیر قرار داد، بیان کرد: شهدای مدافعان حرم زمانی که در سوریه و در جریان مقاومت قرار می‌گیرند به چهره بین‌المللی تبدیل می‌شوند آنها به امام زمان(عج) خود می‌گویند که ما برای برپایی قسط و عدل به پا خواسته ایم و برای تحقق این امر مرز نمی‌شناسیم. 

وی ادامه داد: در سوره صافات خداوند می‌فرماید:«هرکس که برای رضای خدا با دشمنان اسلام می‌جنگد و در سختی‌ها استقامت می‌ورزد، فرشتگان الهی را به یاری او می‌فرستیم تا از ترس و نگرانی به دور باشد و بشارت آسایش و راحتی و بهشت را به او بدهد.»، با قرائت این آیه متوجه آرامش شهدا در هنگام مبارزه با دشمن و زمان شهادت می‌شویم.   
امام جمعه قزوین تاکید کرد: وجود شهدای مدافع حرم افتخاری برای خانواده‌هایشان و همچنین برای ملت ایران و جهان اسلام است، باید از خدای متعال بخواهیم ما را در مسیر پیروی از آرمان‌های امام زمان(عج)، شهدا و تبعیت از ولی فقیه و انقلاب قرار دهد. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن