ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 88936
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
مازندرانی ها اربعین امسال 10 موکب در عراق برپا می کنند

مازندرانی ها اربعین امسال 10 موکب در عراق برپا می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام حسین خانی روز چهارشنبه در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران در ساری، افزود : برای پرهیز از اسراف و ریخت و پاش در این ایام ، تصمیم بر این شد تا تعداد موکب های اربعین حسینی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام حسین خانی روز چهارشنبه در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران در ساری، افزود : برای پرهیز از اسراف و ریخت و پاش در این ایام ، تصمیم بر این شد تا تعداد موکب های اربعین حسینی مازندران کاهش یابد .
وی ادامه داد: پارسال برای میزبانی و پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی 20 موکب مازندران در عراق برپا شده بود.
مسول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران از تصمیمات جدید برای برپایی موکب اربعین خبر داد و گفت که تمامی موکب های استان ملزم هستند با خود مبلغ، مداح و قاری قرآن اعم از زن و مردم داشته باشند.
وی اضافه کرد: این تصمیم ستاد اربعین برای پربارتر کردن برنامه های عزاداری اربعین حسینی است تا برپایی موکب تنها در پذیرایی خلاصه نشود و بار معنوی و فرهنگی نیز با خود داشته باشد .
خانی با اعلام این که سال گذشته تنها نیمی از موکب های مازندران دارای مبلغ ، مداح و قاری قرآن بودند، گفت که هزینه ویزای این افراد بر عهده ستاد اربعین است.
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران همچنین بر تشکیل دبیرخانه دائمی این کمیته در استان تاکید کرد و افزود: با تشکیل کمیته ای متشکل از نهادهای فرهنگی استان می توان علاوه بر شناسایی آسیب ها و چالش های برگزاری این مراسم، راهکارهای لازم برای حل آن نیز پیشنهاد داد.
جلسه امروز کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی مازندران با محوریت کارگروه تبلیغ ، نماز و قرآن تشکیل شد.
بر اساس آمارهای رسمی تاکنون حدود پنج هزار مازندرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در عراق در سامانه حج و زیارت ثبت نام کردند .
2096/1654
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن