ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 88948
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
  • 375 بازدید
  • ارسال توسط :
آمادگی ایلام برای استقبال از 2 و نیم میلیون زائر اربعین

آمادگی ایلام برای استقبال از 2 و نیم میلیون زائر اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به اخبار مربوط به باز شدن مرز خسروی در استان کرمانشاه گفت: ما از باز شدن مرز خسروی استقبال می‌کنیم و آرزو می‌کنیم که مشکلات امنیتی شهر بصره نیز کنترل بشود تا زوار ایرانی بتوانند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری برنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به اخبار مربوط به باز شدن مرز خسروی در استان کرمانشاه گفت: ما از باز شدن مرز خسروی استقبال می‌کنیم و آرزو می‌کنیم که مشکلات امنیتی شهر بصره نیز کنترل بشود تا زوار ایرانی بتوانند از این 2 مرز نیز به عراق ورود کنند ولی در عین حال باید آماده باشیم که اگر این 2 مرز به هر دلیلی تعطیل شدند، حجم زوار به مرز مهران سرازیر خواهد شد.

او گفت: امسال در بحث اربعین باید تلاش کنیم که به بهترین نحو انجام شود و بهترین نحو یعنی آماده کردن امنیت، زیرساخت و آسایش و آرامش زوار.

در اربعین نباید مبادلات تجاری مرز مهران تعطیل شود

استاندار ایلام در پاسخ به درخواست رییس اتاق بازرگانی استان ایلام پیرامون عدم تعطیلی مبادلات تجاری در بازه اربعین اظهار داشت: یکی از مهم ترین مباحث استان تعطیل نشدن تجارت طی ایام اربعین در مرز مهران است، هم اکنون طرح بازارچه مرزی چنگوله به این منظور در دستور کار مسئولان ایران و عراق قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح از طرف استان ایلام کاملا مهیا شده و طرف عراقی نیز پای کار است و باید از طریق مسئولان هر سه روز یک بار برای به نتیجه رسید تا قبل از اربعین پیگیری شود.

استاندار ایلام افزود: علاوه بر این دنبال این هستیم بخش تزانزیت کالا و تردد زوار در پایانه مرزی مهران در یک طرح جامع از هم جدا کنیم تا در ایام اربعین شاهد تعطیلی بخش تجاری مرز نباشیم.

وی به کاهش 40 درصدی صادرات مرز مهران در سال گذشته اشاره کرد و اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین علل کاهش صادرات در مرز مهران را سیستم موجود در آن مرز می‌دانم.

وی خطاب به مدیر جدید گمرکات استان که در جلسه حضور داشت گفت: باید برای رونق صادرات استان ایلام همراهی ووجود داشته باشد و هر کس مانع است باید برود. اگر کسی تنگ‌نظری دارد و مانع است باید شناسایی شده و برداشته شود.

یک ریال برای موکب دولتی صرف نخواهیم کرد

قاسم سلیمانی دشتکی تأکید و تصریح کرد: در اربعین 97 تأکید ما این است که موکب‌ها خارج از شهر باشند تا بازار مردم را تحت شعاع قرار ندهند و دیگر اینکه موکب‌ها دولتی نباشند.

او گفت: یک ریال نباید از حقوق کارمندان و کارگران خرج شود و ذیحساب پرداخت نخواد کرد ولی هر مدیری که تمکین نکند آن مدیر باید برود.

استاندار ایلام افزود: ادرات ایلام نباید از جاری خود موکب بزنند بلکه باید زیرساخت‌ها را انجام دهند که بودجه‌یآن عمرانی و تملک است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کنیم تا آخرین حد ممکن در این ایام از نظر ترافیک و استانداردهای جاده‌ای امن بشود، تلاش بکنیم پارکینگ‌ها به‌سامان شوند و تلاش کنیم که در اربعین 97 کالای ایرانی اساس کار باشد.

ضرورت مکان یابی مناسب برای غرفه‌های فروش

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام به بحث مکان یابی مناسب برای غرفه‌های فروش اشاره کرد و گفت: صنوف، بازاریان و دست فروشان در ایام اربعین باید ساماندهی شوند. برپایی نمایشگاه ها در جانمایی های مناسب، تهیه اطلاعات و آمادگی لازم برای ارایه به موقع کالاهای مورد نیاز زوار به موکب ها و بازار با همکاری دستگاه ها ضروری است.

ایوب درویشی گفت: میراث فرهنگی، صنعت و معدن، شهرداری، نیروی انتطامی و… باید همکاری لازم در زمینه برپایی نمایشگاه و ساماندهی دست فروشان انجام دهند.

وی افزود: مقرر شده که هفت مکان در ورودی‌های استان برای برپایی نمایشگاه سوغات و محصولات تولیدی استان با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شود.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن