ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 88952
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
  • 372 بازدید
  • ارسال توسط :
با تقویت جنبه سیاسی حج یمن محل آزمایش سلاح‌های آمریکا توسط عربستان نمی‌شود/ سعودی‌ها دنبال امنیت مصنوعی ذلیلانه هستند

با تقویت جنبه سیاسی حج یمن محل آزمایش سلاح‌های آمریکا توسط عربستان نمی‌شود/ سعودی‌ها دنبال امنیت مصنوعی ذلیلانه هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری امام جمعه سربیشه در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دستندرکاران حج امسال اظهار کرد: حج یکی از تکالیفی است که امت‌ اسلامی بایستی آن را با شرایطی انجام دهد. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری امام جمعه سربیشه در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دستندرکاران حج امسال اظهار کرد: حج یکی از تکالیفی است که امت‌ اسلامی بایستی آن را با شرایطی انجام دهد.

 

وی با بیان این‌که دشمن برای ما در اعمال مختلف که هم جنبه عبادی و هم جنبه سیاسی دارد، دنبال این است که جنبه عبادی را بر جنبه سیاسی غلبه دهد، افزود: استکبار می‌خواهد به ما این را القا کند که اگر می‌خواهید بحث عبادی را درست انجام دهید دنبال مسائل سیاسی نباشید چرا که مسائل سیاسی عبادات شما را خراب می‌کند. حج نیز از این قائده مستثنی نیست و تأکید حضرت امام(ره) از گذشته و رهبر معظم انقلاب نیز در بحث برائت از مشرکان قسمتی از کنگره عظیم حج است.

  

امام جمعه سربیشه تصریح کرد: هر ساله هزاران نفر به حج می‌روند و در بعضی از سال‌ها جمعیت حجاج به سه میلیون نفر نیز می‌رسد اما در کنار این کنگره عظیم، موشک‌ها و سلاح‌های عربستانی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها علیه مردم بی‌دفاع یمن، بحرین و در جاهای مختلف دنیا بکار گرفته می‌شود چراکه فقط جنبه عبادی جریان عظیم حج در نظر گرفته شده است.

 

سنجری بیان کرد: اگر امت‌ اسلامی به سمتی بروند که جنبه سیاسی حج نیز تقویت شود، یمن به محلی برای آزمایش سلاح‌های آمریکایی توسط عربستان نخواهد بود، مقام معظم رهبری نیز در این خصوص مطالبی را گفتند که باید همه به آن توجه کنند.

 

وی با بیان این‌که یکی از کارهایی که استکبار انجام می‌دهد، تبلیغ علیه اسلام به وسیله مسلمانان است، عنوان کرد: یک سری افرادی با تفکرات داعشی و تفکراتی که مغلوب است، علیه کنگره عظیم حج و علیه انقلاب اسلامی و نظام تشیع شبهه افکنی می‌کنند.

 

امام جمعه سربیشه  ادامه داد: امیدواریم دستندرکاران حج و همه کسانی که در جریان حج شرکت می‌کنند در این قسمت نیز ورود پیدا کنند و این می‌طلبد که علما و شخصیت‌هایی که در حج حضور دارند، پیام انقلاب و اسلام ناب محمدی را به گوش سایر مردم برسانند.

 

سنجری گفت: چیزی که سعی می‌کند حج نقش عظیم خود را نداشته باشد، همان جریان صهیونیست، آمریکا و اسلام آمریکایی است که حج را بی‌خاصیت جلوه می‌دهند و حج را تنها یک حادثه دینی و یک تجمع مذهبی تلقی می‌کنند و این می‌طلبد که آزادی‌خواهانی از سراسر دنیا پیام آزادی، نفی ظلم و مبارزه با استکبار را به گوش جهانیان برسانند.

 

وی تأکید کرد: ما در تشیع، در مذهب و چهارچوبی بزرگ شدیم که حسین بن علی(ع) حج را نیمه‌تمام رها می‌کند، پیام حجِ نیمه‌تمام این است که "هیهات من الذله" باید نفی ظلم را به گوش جهانیان آزادی‌خواه برسانیم.

 

امام جمعه سربیشه با بیان این‌که برگزاری دعای کمیل و مراسم برائت از مشرکان و سایر ادعیه در مراسم حج ابزاری برای رساندن پیام آزادی و نفی ظلم است مطرح کرد: آل‌سعود بعضی از مسائل را نمی‌تواند ببیند. هر چند از آن‌ها انتظاری بیش از این نیست. در سال‌های گذشته و به خصوص در حادثه منا، آن‌ها یک چهارچوبی را برای خودشان مشخص کردند که اگر کار می‌خواهد عبادتی انجام شود، باید در این چهارچوب باشد.

 

سنجری بیان کرد: عربستانی‌ها دنبال ذلتی هستند که آمریکایی‌ها برای آن‌ها به ارمغان آورند. آن‌ها دنبال یک امنیت مصنوعی ذلیلانه هستند.

 

وی تصریح کرد: وقتی ترامپ در جمع طرفدارانش خطاب به پادشاه عربستان می‌گوید "اگر دو هفته ما شما را رها کنیم، شما حذف خواهید شد" دعای کمیل، مراسم برائت از مشرکان و این چنین مراسماتی با هدف آمریکایی‌ها در تضاد است، مسلما عربستانی‌ها باید پول نفت خود را بدهند و ذلیلانه زندگی کنند و جلوی چنین مراسماتی را بگیرند تا شاید بتوانند چند صباحی را در لوای آمریکایی‌ها و مستکبران زندگی کنند.

 

امام جمعه سربیشه با بیان این‌که مکان‌های مذهبی یادآور حماسه‌های عظیم از صدر اسلام بوده است، گفت: علت تخریب این مکان‌ها با تفکر داعشی و تکفیری این است که اماکنی که یادآور عزت و عظمت جامعه اسلامی بوده باید تخریب شود. امیدواریم روزی برسد که این اماکن به دست مسلمانان بازسازی شود.

 

سنجری ادامه داد: وظیفه مسلمانان این است که روزبه‌روز متحدتر و منسجم‌تر شوند و نگذارند که بعضی از آن‌هایی که مغرضانه برخورد می‌کنند در جامعه اسلامی رسوخ پیدا کنند و بیش از این با تفکرات و اعتقادات مسلمانان بازی کنند.

 

وی با بیان این‌که فضای مجازی، فضای جنگ فرهنگی است و اهمیت این مطلب بر کسی پوشیده نیست، تأکید کرد: هر لحظه شبهاتی علیه ارزش‌های اسلامی مطرح می‌شود که بایستی جواب شبهات در لحظه و بروز داده شود و القائاتی که دشمنان دارند به‌گونه‌ای جلوی آن‌ها سد شود و این می‌طلبد که مسئولان کمک کنند تا شبکه‌های داخلی که تعداد آن‌ها قابل توجه نیز است، امکانات در خور شأن در اختیار زائران قرار دهند تا با این امکانات مقابل هجمه‌ها بایستیم و جلوی مخابره یک جانبه و جانبدارانه بعضی از اخبار ناقص گرفته شود.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن