ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 88963
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
پیشنهاد برگزاری همایش محکومیت اقدامات سعودی‌ها در راستای حمایت از ملت یمن

پیشنهاد برگزاری همایش محکومیت اقدامات سعودی‌ها در راستای حمایت از ملت یمن

فراکسیون حقوق بشر مجلس طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت آمریکا، خواستار برگزاری همایشی جهت محکومیت اقدامات سعودی‌ها در راستای حمایت از ملت مظلوم یمن شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات […]

فراکسیون حقوق بشر مجلس طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت آمریکا، خواستار برگزاری همایشی جهت محکومیت اقدامات سعودی‌ها در راستای حمایت از ملت مظلوم یمن شدند.

پیشنهاد برگزاری همایش محکومیت اقدامات سعودی‌ها در راستای حمایت از ملت یمنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات آمریکا از مجامع قانونی دنیا رفتاری متناسب با این اقدام غیرقانونی و فرار از پاسخگویی در ائتلاف سعودی به سرکردگی آل سعود را خواستار شدند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«در تفسیر آیه ۹۲ سوره مبارکه انبیا: «إن هذه أمتکم أمة واحدة وأنا ربکم فاعبُدون» مسلمان نباید نسبت به مسلمانان دیگر که مورد ظلم واقع شده‌اند بی تفاوت باشد و باید به هر نوع که برای او میسر است، از ظالم بیزاری نموده و به مسلمانان مظلوم کمک کند، زیرا امت اسلامی پیکر واحده هستند.

آل سعود در حالی به خاک و خون کشیدن مردم یمن ادامه می دهند که نهادهای بین المللی فقط نظاره‌گر اوضاع هستند و هیچ توجهی به درد و رنج‌های مردم این کشور نمی کنند به عنوان مثال بانکی‌مون ، دبیر کل سابق سازمان ملل با خارج کردن عربستان از لیست ناقضان حقوق کودکان نقش عمده ای در تداوم گستاخی های عربستان و تداوم جنایاتش در یمن داشت. آنها خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد و سالانه تعداد زیادی قرآن میان مسلمانان توزیع می‌کند، اما به سازمان‌های بین المللی اجازه نمی دهد حتی غذا و دارو به مردم گرسنه و بیماران یمنی برسانند. این عمل، نشانه اوج کینه توزی و قساوت سعودیها علیه مردم مسلمان یمن است.

در گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از آغاز عملیات متجاوزانه ائتلاف سعودی علیه مردم یمن طی سه سال گذشته بیش از پنج هزار کودک یمنی یا جان خود را از دست داده اند یا مجروح شده‌اند، یعنی هر روز به صورت میانگین ۵ کودک کشته یا زخمی شده‌اند. برای درک وخامت اوضاع کودکان در یمن، کافی است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از اخیر سازمان ملل توجه کنیم و در این گزارش آمده است که در هر ده دقیقه، یک کودک به دلیل سوء تغذیه و بیماری جان می‌دهد و از هر ده کودک، هشت نفر دچار سوء تغذیه هستند. نکته مهم این است که ۲٫۲ میلیون کودک یمنی، دچار سوء تغذیه هستند. به عبارت دیگر ، فقط بمباران‌های ارتش رژیم سعودی ، جان کودکان یمنی را تهدید نمی کند، بلکه حتی پیش از آن، کمبود مواد غذایی و دارو باعث مرگ این کودکان بی گناه می‌شود.

گرسنگی و قحطی‌، یگانه مشکل مردم و کودکان یمنی نیست و آنها به دلیل تخریب گسترده زیر ساخت‌های کشورشان، از جمله تصفیه خانه‌های آب، به بیماری‌های مسری و کشنده ای مانند و با و دیفتری مبتلا شده اند. به نقل از روزنامه گاردین: « نابودی زیر ساخت‌های یمن تو سط بمب‌افکن‌های عربستان، بدان معنا است که ۱4٫۵ میلیون نفر از جمعیت این کشور که ۸ میلیون تن از آنها کودکان هستند، به آب تمیز و بهداشتی دسترسی ندارند و انتظار می‌رود تعداد مبتلایان به بیماری وبا در این کشور تا پایان سال جاری میلادی به 600 هزار نفر برسد. البته این آمار اکنون بسیار افزایش یافته است. صرفنظر از اختلاف زیادی که میان آمارهای سازمان ملل و منابع یمنی و محافل حقوقی بین‌المللی وجود دارد و شمار کشته‌ها در آمار سازمان ملل تقریباً نصف آمار منابع یمنی است، با همین آمار نیز عربستان مرتکب جنایت جنگی ، جنایت علیه صلح و جنایت علیه بشریت شده است.

ما نمایندگان فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ایران ضمن محکوم کردن جنایات و حامی آن آمریکا از مجامع قانونی دنیا رفتاری متناسب با این اقدام غیر قانونی و فرار از پاسخگویی در ائتلاف سعودی به سرکردگی آل سعود را خواستاریم. و از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری همایشی در جهت محکومیت اقدامات ائتلاف سعودی و حمایت از مردم مظلوم یمن به ویژه کودکان را داریم.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن