ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 89008
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
  • 454 بازدید
  • ارسال توسط :
آغاز به‌کار طرح شهید حججی در کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی

آغاز به‌کار طرح شهید حججی در کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر بیگی مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی صبح امروز در مراسم آغاز به‌کار طرح شهید حججی در مسجد اسماعیل بیگ ارومیه گفت: این طرح به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک […]

آغاز به‌کار طرح شهید حججی در کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر بیگی مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی صبح امروز در مراسم آغاز به‌کار طرح شهید حججی در مسجد اسماعیل بیگ ارومیه گفت: این طرح به منظور مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی‌ایرانی با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی و ظرفیت‌های مردمی مساجد شروع شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در هر محله با استفاده از ظرفیت‌های بومی و ایجاد هسته‌های اجتماعی و نهضت آموزش و خدمات‌رسانی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، معیشتی به مقابله با آسیب‌ها در شهرهای دارای اولویت بحرانی کشور خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین بیگی بابیان اینکه مسجد، محلی برای كسب دانايی، اصلاح نگرش و كسب مهارت‌های مختلف زندگی است، افزود: نقش مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد بوده و هروقت از مسجد فاصله گرفته‌ایم، آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته‌‌است.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی ادامه داد: مسجد در اسلام همواره به‌عنوان مركز ارتباطات نسلی و جلوگيری از گسست نسل‌ها و محلی برای هويت‌یابی و تعلق اجتماعی و محلی برای مشاركت در برنامه‌ريزی‌ها بوده‌است.

وی گفت: تا همین چند سال پیش اگر کسی نیاز یا مشکلی داشت، به مسجد به عنوان مکان تجمع افراد محل مراجعه می‌کرد تا آنها گره از کارش بگشایند ، ولی متاسفانه هم‌اکنون این جایگاه بسیار تضعیف شده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بیگی تصریح کرد: مساجد به‌عنوان مردمی‌ترین و معنوی‌ترین محل، از ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی در محله و در سطح منطقه و حتی سطح ملی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برخوردار هستند.

وی بااشاره به اینکه با اجرای طرح شهید حججی قصد داریم از ظرفیت عظیم مجموعه خفته نظام در راستای چالش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، هسته‌های اجتماعی در کانون‌های مساجد استان تشکیل شده و از همیاران اجتماعی در اجرای طرح استفاده خواهیم‌کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن