ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89010
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
لزوم ایجاد دوستی و مودت بین جوانان ایرانی و عراقی در مراسم اربعین

لزوم ایجاد دوستی و مودت بین جوانان ایرانی و عراقی در مراسم اربعین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشم الحیدری ظهر امروز در مراسم گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به حوادث پس از ظهر عاشورا اظهار داشت: با بررسی تاریخ به واقعیت‌های دردناکی از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشم الحیدری ظهر امروز در مراسم گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در اربعین که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به حوادث پس از ظهر عاشورا اظهار داشت: با بررسی تاریخ به واقعیت‌های دردناکی از شرایط موکب حضرت زینب(س) پس از عاشورا دست پیدا می‌کنیم.

وی شرایط اقتصادی موکب حضرت زینب(س) را بسیار سخت عنوان کرد و افزود: تحریم اقتصادی، کمبود و گاهی عدم وجود آب و غذا مانع از ابلاغ پیام حقیقی عاشورا به جهانیان نشد و حضرت زینب(س) با همه سختی‌ها رسالت خود را به‌درستی انجام داده و پیام را ابلاغ کرد.

معاون فرهنگی حشد الشعبی تأکید کرد: امروز روز امتحان اهل تشیع بوده و در این شرایط اقتصادی باید بازهم به سمت کربلا حرکت کرده و این فشارها نباید مانع سربلندی ما از این امتحان الهی شده، زیرا تحریم‌ها نمی‌تواند مانع حمایت ما از اهل‌بیت(ع) و آرمان‌های دینی ما شود.

وی حرکت و رسالت حضرت زینب(س) را سیاسی دانست و ادامه داد: ما نمی‌توانیم موکب را از سیاست جدا کرده زیرا حرکت حضرت زینب (س) نیز یک حرکت سیاسی بوده و هرگز نمی‌توانیم آن را یک حرکت سکولار بدانیم.

الحیدری به حادثه حمله به کنسولگری ایران در بصره نیز اشاره کرد و گفت: امریکا با فریب جوانان نمی‌تواند بین ایران و عراق شکاف ایجاد کند و مانع برگزاری حرکت اربعین شود زیرا اربعین یک حرکت جهانی بوده و نمی‌توانیم آن را به نفع یک ملت یا دولتی مصادره کنیم.

وی اربعین را با مراسم حج مقایسه و تصریح کرد: اربعین نماد حج فقرا را داشته  و چون حرکت امام حسین (ع) نیز برای نجات بشریت بوده و با توجه به این دو نکته باید در مراسم اربعین بر مشکلات جهان اسلام تأکید شده و در جهت رفع آن حرکت کرده و در ایجاد رابطه دوستی بین جوانان عراق و ایران تلاش شود.

الحیدری نارضایتی مردم جنوب عراق را از شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور عراق موردتوجه قرارداد و بیان کرد: با به توافق رسیدن احزاب سیاسی عراق در انتخاب نخست‌وزیر، ریس جمهور و همچنین پارلمان عراق شرایط برگزاری مراسم باشکوه اربعین در عراق فراهم‌شده است.

وی با ابراز قدردانی از شهدای مدافع حرم ابراز کرد: دسیسه دشمن در حذف حشدالشعبی و مران ولایتی که مهم‌ترین تشکل مبارزه با داعش است برای برگزار نشدن مراسم اربعین بوده اما باوجود شهدای مدافع حرم امنیت در این سرزمین برقرار بوده و باید با صبر و حوصله کارها را انجام  دهیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن