ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89022
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
110 زائر پیاده به مشهد مشرف می‌شوند

110 زائر پیاده به مشهد مشرف می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از خراسان رضوی سیدمحسن علوی امروز در همایش آموزشی مدیران کاروان های پیاده در فرهنگسرا زیارت برگزار شد، گفت: در این همایش آموزشی مدیران کاروان های زیارتی از استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان و سمنان حضور دارند.  وی افزود: زایران […]

110 زائر پیاده به مشهد مشرف می‌شوندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از خراسان رضوی سیدمحسن علوی امروز در همایش آموزشی مدیران کاروان های پیاده در فرهنگسرا زیارت برگزار شد، گفت: در این همایش آموزشی مدیران کاروان های زیارتی از استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان و سمنان حضور دارند. 

وی افزود: زایران پیاده از سالیان گذشته در دهه آخر صفر به مشهد می آمدند ولی از 18 سال پیش کار مطالعاتی بر روی زایران پیاده آغاز شد.
 
علوی عنوان کرد: در زمان گذشته اکثر مجاوران از حضور زایران پیاده بی خبر بودند اما اکنون همه دستگاه های اجرایی و نیروهای مردمی برای خدمت رسانی به زایران پیاده آماده هستند. 

رییس هیات مدیره جمعیت زایران پیاده با بیان اینکه امیدواریم خدمتی در شان زایران پیاده بتوانیم ارایه کنیم، اظهار کرد: مدیران کاروان ها نیز باید از این نعمت استفاده کنند و بهترین مدیریت را برای تشرف به حرم رضوی از خود نشان دهند. وی عنوان کرد: به فرمایش امام رضا(ع) تدبیر قبل از عمل شما را از پشیمانی حفظ می کند؛ از همین رو خدمت به زایران امام رضا(ع) در واقع یک حرکت فرهنگی است. زایران با حضور در حرم رضوی باید دیدگاه انسانی و اخلاقی تری پیدا کنند. 

زائران پیاده شرط شرعی زائر بودن را رعایت کنند بناییان، مدیر فناوری اطلاعات جمعیت خدمتگزار زایران پیاده، گفت: کاروان ها باید با قطعی کردن ثبت نام خود در سامانه بتوانند از خدمات موکب ها استفاده کنند. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، فقط زایرانی می توانند از خدمات استفاده کنند که ثبت نام قطعی کرده باشند. وی اظهار کرد: موکب های خدمت رسان عمدتا از سوی آستان قدس رضوی، آموزش و پرورش، هیات جوادالائمه(ع)، هیات مذهبی مشهد و سازمان حج و زیارت فعالیت دارند. 

مدیر فناوری اطلاعات جمعیت خدمتگزار زایران پیاده با بیان اینکه برخی از زایران بدون اینکه پیاده روی کنند، در چند قدمی موکب ها از اتوبوس پیاده می شوند، اظهار کرد: شرط شرعی زایر پیاده بودن برای بهره بری از امکانات حداقل یک روز یا حداقل 30 کیلومتر پیاده روی است. 

وی ادامه داد: عدم ورود مواد مخدر، ضرب و شتم، عمل خلاف منویات مقام معظم رهبری و حکومت اسلامی و رعایت ضوابط عرفی نیز از جمله اصولی است که زایران پیاده باید رعایت کنند. در واقع زایران باید در مسیر کمال حرکت کنند. 

در ادامه حیدر خوش نیت، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار مشهد، گفت: امروز در دنیای اسلام احتیاج به وحدت داریم. برادران اهل سنت هم در بین زایران پیاده حضور دارند؛ پس وحدت اسلامی اولویت فرهنگی زایران پیاده باید باشد. 

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت زایران برای ما در اولویت است، خاطرنشان کرد: امنیت، ایمنی، سلامت و حرکت باید در دستور کار زایران باشد. زائران نباید به نقشه های فرهنگی فرقه های مذهبی توجه کنند.

خوش نیت با تاکید بر اینکه توجه به توصیه های پلیس راهور به جهت حفظ امنیت زایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: همچنین لطمه نزدن به مدارسی که محل اسکان شده، نظافت محیط زیست، برگزار جلسات آموزشی از نکات مهمی است که توسط زایران باید رعایت شود.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن