ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89047
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۶:۰۲
  • 142 بازدید
  • ارسال توسط :
موکب‌ها نباید هتل شوند/ موکب‌داران را آموزش می‌دهیم

موکب‌ها نباید هتل شوند/ موکب‌داران را آموزش می‌دهیم

حسن پلارک، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که ایجاد موکب‌های مجلل برخلاف توصیه‌های ائمه(ع) در خصوص زیارت امام حسین(ع) است چه توصیه‌ای در این زمینه به موکب‌داران دارید؟ گفت: امسال آموزش‌هایی برای موکب‌داران در زمینه‌های مختلف از نوع برخورد با زائران، […]

حسن پلارک، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که ایجاد موکب‌های مجلل برخلاف توصیه‌های ائمه(ع) در خصوص زیارت امام حسین(ع) است چه توصیه‌ای در این زمینه به موکب‌داران دارید؟ گفت: امسال آموزش‌هایی برای موکب‌داران در زمینه‌های مختلف از نوع برخورد با زائران، نوع خدمات دهی، رعایت اخلاق فردی و جمعی و … ارائه کردیم و امیدواریم عملکردها سال به سال بهتر شود.

وی ادامه داد: ایجاد موکب‌ها دو جنبه دارد یک جنبه ارائه خدمات رفاهی و جنبه دیگر اقدامات فرهنگی که در حوزه فرهنگی موکب‌داران با نصب پرچم، بیرق و نمادهای دینی سعی می‌کنند موکب خود را زیباتر کنند. البته از نظر میزان خدمات رفاهی موکب‌های ایرانی با موکب‌های عراقی متفاوت هستند. موکب‌های عراقی برای چند روز ارائه خدمت می‌کنند و بعد از اربعین می‌روند یعنی زائران برای استراحت یک یا دو شب از این موکب‌ها استفاده می‌کنند اما موکب‌های ایرانی حداقل 10 شبانه روز فعالیت می‌کنند و زائران ایرانی نیز سفر طولانی‌تری دارند به همین دلیل باید خدمات موکب‌های ایرانی از نظر بهداشت و خدمات رفاهی بیشتر باشد تا زائران دچار مشکل نشوند.

پلارک عنوان کرد: موکب‌هایی که در مسیر نجف به کربلا داریم عین موکب‌های عراقی هستند اما موکب‌های استقراری ما در فضای ساختمانی ایجاد می‌شوند البته ساختمان کامل در مسیر کم داریم.

وی افزود: درست است که توصیه شده زائران اربعین و امام حسین(ع) سختی راه را تحمل کنند تا اجرو  ثواب زیارتشان بیشتر باشد اما ما وظیفه داریم کرامت زائر را حفظ کنیم و همه تلاشمان تا آنجایی که می‌توانیم بر حفظ کرامت زائر است. ولی مخالف تبدیل کردن موکب به هتل و ایجاد موکب‌های فاخر و مجلل هستیم.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن