ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89093
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
  • 106 بازدید
  • ارسال توسط :
تظاهرات مردم یمن در اعتراض به «جنگ اقتصادی» ائتلاف سعودی علیه این کشور

تظاهرات مردم یمن در اعتراض به «جنگ اقتصادی» ائتلاف سعودی علیه این کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها هزار نفر از اهالی شهر صنعاء، پایتخت یمن امروز (جمعه) به خیابان‌ها آمدند و علیه اقدامات ائتلاف سعودی و اماراتی در کشورشان تظاهرات کردند. در این تظاهرات که به مناسبت شهادت «زید بن علی (ع)» از ائمه زیدی‌ها و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها هزار نفر از اهالی شهر صنعاء، پایتخت یمن امروز (جمعه) به خیابان‌ها آمدند و علیه اقدامات ائتلاف سعودی و اماراتی در کشورشان تظاهرات کردند.

در این تظاهرات که به مناسبت شهادت «زید بن علی (ع)» از ائمه زیدی‌ها و «جنگ اقتصادی» ائتلاف سعودی علیه یمن برگزار شد، جمعیت عظیمی از شهروندان این کشور شرکت کردند و علیه مسببان شرایط وخیم اقتصادی فعلی شعار دادند.

 

 

«محمد علی الحوثی»، رئیس شورای عالی انقلاب یمن طی سخنرانی در این تظاهرات که از سوی یمنی‌ها «انقلابِ ضد ائتلاف جنایتکار و گرسنگی» نامگذاری شده است، تأکید کرد که علت کاهش ارزش ریال یمن، اقدام‌ها و تصمیم‌های ائتلاف سعودی متجاوز در خصوص بانک مرکزی یمن است.

ائتلاف سعودی و اماراتی برای اعمال فشار به انقلاب یمن و انصارالله این کشور در سال ۲۰۱۶ با حمایت از دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربّه منصور هادی»، بانک مرکزی این کشور را پایتخت به شهر عدن منتقل کردند.

رئیس شورای عالی یمن تأکید کرد که ثبات ارزش ریال این کشور و پرداخت حقوق کارمندان، مرهون عقب‌نشینی ائتلاف سعودی از تصمیم خود درانتقال بانک مرکزی است.

او گفت که مردم یمن در برابر کاهش ارزش پول ملی، نیروهای تازه نفس به جبهه‌ها اعزام خواهند کرد و دشمن را در «جنگ اقتصادی» علیه کشورشان شکست خواهند داد.

 

 

از چند ماه گذشته ارزش ریال یمن در برابر دلار آمریکا سیر نزولی به خود گرفته است که این مسئله منجر به افزایش قیمت کالاها، مواد غذایی و حامل‌های انرژی شده است.

تداوم این اوضاع، حتی منجر به اعتراض استان‌های جنوبی یمن شده است که تحت سیطره دولت مستعفی مورد حمایت ائتلاف سعودی است.

دیروز پنجشنبه شهر تعز در جنوب غربی یمن برای سومین روز متوالی شاهد اعتراض‌های مردمی به شرایط بد اقتصادی در این کشور بود.

معترضان در این شهر، ائتلاف سعودی و دولت مستعفی منصور هادی را مسئول کاهش ارزش پول ملی یمن دانست و گفتند که این ائتلاف، از دایره «حمایت از دولت قانونی» خارج و وارد مرحله «اشغالگری»، «قیمومیت» و «مصادره تصمیم و اراده یمنی‌» شده است.

«سید بدر الدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن جمعه شب طی سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت زید بن علی، تأکید کرد که ائتلاف سعودی-اماراتی و آمریکا پشت قضیه بحران کاهش ارزش پولی ملی یمن هستند.

او به اظهارات سفیر آمریکا در یمن در حاشیه مذاکرات صلح یمن به میزبانی کویت در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد و گفت که «ماتیو تولر» در آن مقطع گفته بود کاری خواهند کرد که ارزش هزار ریال یمن کمتر از جوهری که با آن چاپ شده، باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن