ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89193
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
  • 253 بازدید
  • ارسال توسط :
پیشنهاد حذف دائم ویزای عراق و زیارت کربلا به نیابت از شهدای مدافع حرم

پیشنهاد حذف دائم ویزای عراق و زیارت کربلا به نیابت از شهدای مدافع حرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین در جوار مسجد مقدس جمکران با حضور حجج اسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات و علیرضا پناهیان خطیب تهرانی و میثم مطیعی مداح و ذاکر اهل بیت (ع) […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین در جوار مسجد مقدس جمکران با حضور حجج اسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات و علیرضا پناهیان خطیب تهرانی و میثم مطیعی مداح و ذاکر اهل بیت (ع) برگزار شد.

*آبفروش: ویزای دائمی بین ایران و عراق حذف شود

در ابتدای این گردهمایی رحیم آبفروش جانشین دبیر جامعه ایمانی  با اشاره به خواسته فعالان عرصه اربعین اظهار داشت:منطقی‌ترین خواسته دلسوختگان اربعینی حذف ویزای دائمی بین ایران و عراق است، متأسفانه وقتی چنین مطالبه به حقی را بی‌پاسخ می‌بینیم، دلزده می‌شویم.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید با هر مسؤول خاطی که عزت و شرافت ملت ایران و بزرگ منشی زائران ایرانی را در مسیر اربعین خدشه دار می‌کند، برخورد داشته باشند، افزود: ناآرامی‌ها در بصره در همان اتاقی طراحی شد که ناآرامی‌های دی ماه سال 96 در کشورمان را طراحی کرد.

آبفروش ابراز داشت: امام خمینی (ره) به قدرت مردم در ساحت حکومت اسلامی اعتقاد داشتند، بسیاری از مشکلات با مدد اهل ‌بیت (ع) و اجتماع دلدادگان به اهل‌ بیت (ع) حل خواهد شد.

*ابوصمیر: زیارت اربعین یک اتفاق عادی نیست

حجت‌الاسلام ابوصمیر مسؤول عقیدتی سیاسی الحشد الشعبی در استان بصره عراق با تأکید بر اینکه 30 میلیون زائر از کشورهای مختلف جهان در زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین حضور پیدا می‌کنند، بیان داشت: زیارت اربعین یک اتفاق عادی نیست و کسانی که در این ایام به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند، انتخاب شده‌اند و زیارت اربعین مانوری برای منتظران ظهور امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد:‌باید ارتباط قوی بین موکب‌های ایرانی با هیأت موکب‌ها در عراق به وجود بیاید تا فعالیت‌های مشترکی برای هم‌افزایی بیشتر در عرصه صورت بگیرد.

*عبودتیان: زائران نایب شهدای مدافع حرم در زیارت اربعین باشند

سیداحمد عبودتیان مدیرعامل بنیاد خاتم الاوصیاء (عج) خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر در پنج محور مرزی به زائران خارجی اربعین خدمت‌رسانی شده است، بیشتر این زائرین از پاکستان و افغانستان بودند.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی حرکت اربعین در کشور ادامه داد: باید تشکل‌هایی به صورت مردمی برای زیارت اربعین در استان‌های مختلف تشکیل شود و قشرهای مختلف در چنین تشکل‌هایی عضو خواهند شد.

عبودتیان اظهار داشت: طرح نایب شهید طی سال‌های گذشته توسط زائرین ایرانی در زیارت اربعین اجرا شد، امسال پیشنهاد می‌کنم که این زائرین علاوه بر شهدای ایرانی نایب شهدای عراقی و افغانستانی هم در زیارت اربعین باشند.

وی با اشاره به تلاش عراقی‌ها برای فراهم‌کردن شرایط حضور بیشتر ایرانی‌ها در زیارت اربعین گفت: شاهد هستیم که مردم عراق در حال جمع آوری پول هستند تا هزینه انتقال زائرین ایرانی را از مرزها به نجف تامین کنند.

*میثم مطیعی: دشمنان به دنبال جلوگیری از ارتباط زائران اربعین با یکدیگر هستند

میثم مطیعی ذاکر اهل بیت (ع) با اشاره به فراهم بودن فضای تبلیغی گفت: اکنون در عرصه تبلیغی مرزها از بین رفته است و محدودیتی در این عرصه وجود ندارد. یکی از بهترین ابزار برای نشر فرهنگ دینی، ابزار هنر است و فعالیت‌هایی که در کشورمان انجام می‌شود، در مرزهای ایران محدود نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه در توسعه فرهنگ مذهبی در جهان، جلسات مذهبی ایران اثر داشته است، افزود: باید بیش از پیش از ظرفیت دستگاه امام حسین (ع) برای نشر معارف اسلامی استفاده کرد، یکی از ابعاد مکتب اهل‌ بیت (ع) موضوع زیارت است.همچنین پرداختن به موضوعاتی دیگر نظیر حضور کودکان و زنان در این حماسه اهمیت زیادی دارد.

مطیعی با اشاره به نشر نغمه تشکر زائران ایرانی از موکب‌های عراقی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید بیشتر به آن پرداخته شود، بحث بدبین کردن عراقی‌ها به مردم ایران و بالعکس است، با کارهای رسانه‌ای و فعالیت‌های بیشتر امکان از بین بردن فضای بدبینی و تبدیل این فضا به مهر و محبت وجود دارد، ایرانی‌ها و عراقی‌ها در حماسه اربعین باید به دنبال اجرای کارهای مشترک به صورت واقعی باشند.

وی با تأکید بر اینکه مداحی سیاسی به معنای بیان مطالب سطحی نیست، ادامه داد: کار کردن ویژه در عرصه‌های مهم به صورت کارشناسی، مداحی در تراز خط مقاومت است، هیأت‌های مذهبی نباید حتما به دنبال مداحان و سخنران مطرح باشند، بلکه آن‌ها باید روی سرمایه‌های خودشان تکیه کرده از مداحان خوب حمایت کنند.

این ذاکراهل بیت (ع) ناامید کردن مردم در عرصه اقتصادی را سیاست دشمن دانشت و گفت: دشمنان با شیطنت‌های خود به دنبال این هستند که از ارتباط زائرین اربعین با یکدیگر جلوگیری کنند، برای مقابله با این مسأله باید به دنبال این باشیم که ارتباطات زائرین اربعین را به صورت هدفمند تقویت کنیم.

وی افزود: اولویت در این زمینه باید تقویت رابطه بین زائرین ایرانی و زائرین عراقی و وحدت دو ملت ایران و عراق باشد. در راهپیمایی اربعین زائران غیرایرانی از کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کنند که باید با فعالیت‌های هدفمند و تبلیغات به دنبال تأمین فرهنگی این زائران باشیم و حتی جلسات خودمان را در این ایام به شکل دو زبانه برگزار کنیم، اتفاقی که برای خود زائرین جذاب خواهد بود.

*حجت‌الاسلام قمی: خادمان اربعین ورثه اهل ‌بیت (ع) در تبلیغ اسلام عاشورایی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که در درون وجود یک انسان می‌افتد، توصیف هویتی است و نیاز به خوانش عمیق از خادمان اربعین داریم، باور متفاوتی از باورهای معمول وجود این خادمان را فراگرفته است.

وی با بیان اینکه خادم اربعین به ذات محبت به امام حسین (ع)، انقلابی و اهل مبارزه است، افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که تا شرک و کفر در جهان است، مبارزه ادامه دارد، عزت و حیات در سایه مبارزه است، نخستین گام در مبارزه، اراده است.

حجت‌الاسلام قمی جهان را کارزار مبارزه بین حسینیان و یزیدیان توصیف کرد و گفت: خادم اربعین منتظر واقعی ظهور امام زمان (عج) است و او از خدمت به زائرین لذت می‌برد، خادم اربعین کسی نیست که صرفاً بر اساس احساسات خود عمل می‌کند. اساساً اسلام عاشورایی، انقلابی است و حساب و کتاب خادم اربعین با امام حسین (ع) است، نیاز به تحلیل ژرفی در خصوص خادمان اربعین داریم و آن‌ها دارای وظیفه‌ای در خصوص رساندن صدای امام حسین(ع) به جهانیان هستند.

وی با بیان اینکه تبلیغ درباره اسلام و امام حسین (ع) صرفاً وظیفه مربوط به روحانیون نیست، ادامه داد: همه مؤمنان از قشرهای مختلف در این خصوص وظیفه دارند، البته تعظیم شعائر الهی در زیارت اربعین، خود نوعی تبلیغ است، خادمان اربعین ورثه اهل ‌بیت (ع) درباره تبلیغ اسلام عاشورایی هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مبلغین اسلام عاشورایی و خادمان اربعین دو روی یک سکه دانست و بیان داشت: خادمی امام حسین (ع) مدال افتخاری است که این امام معصوم به خادمان خود می‌دهد، در این عرصه نیت و انگیزه اهمیت زیادی دارد، در سازمان تبلیغات اسلامی تلاش می‌کنیم که عرصه خادمی امام حسین (ع) مردمی بماند و وظیفه ما در این سازمان خدمت کردن به خادمان این امام معصوم است.

*حجت‌الاسلام پناهیان: مدیران کشور حقوق یک ماه خود را به اربعین اختصاص بدهند

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان خطیب تهرانی و استاد حوزه با اشاره به تأثیر خشیت الهی اظهار داشت: این خشیت موجب شد که امام حسین (ع) و اصحاب این امام معصوم در واقعه عاشورا باقی بمانند. دشمنان نقشه‌هایی برای اختلاف افکندن بین دو ملت ایران و عراق در زیارت اربعین دارند، باید به حماسه بزرگ جهانی امامت و ولایت در زیارت اربعین به عنوان یک امتحان نگاه کنیم و با خشیت الهی از این امتحان سربلند بیرون بیاییم.

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین پیش درآمدی برای آزمون بزرگ ظهور است، افزود: مقداری هزینه مالی و وقتی مختصر تمام هزینه‌ای است که اربعین از ما می‌برد، نباید این عرصه را از دست بدهیم، شاهد بودیم که رزمندگان در دوران دفاع مقدس، جنگ را امتحان می‌دانستند و آن را رها نمی‌کردند.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: بدون تردید اربعین یک جلوه بسیار مهم در عرصه ولایت است و اگر هر سال رونق بیشتری به حماسه اربعین ندهیم، در روز قیامت پاسخی نخواهیم نداشت. حماسه اربعین یک امتحان بزرگی برای ما در یک رزمایش است تا مشخص شود که چقدر در این عرصه تلاش می‌کنیم، امروز در خصوص حماسه اربعین باید احساس وظیفه کنیم و نه اینکه صرفاً محبت داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد از زیادی مال خود برای اربعین هزینه کند، هنر نکرده، بلکه هنر واقعی آن است که یک فرد از زندگی عادی خود بزند و خرج اربعین کند، اگر مدیران کشور حقوق یک ماه خود را به اربعین اختصاص بدهند، مشکلات مالی در این رابطه حل خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین (ع) این مملکت را حفظ کرده است و در آینده هم این مملکت را حفظ خواهد کرد، تریح کرد: مدیران می‌توانند بخشی از حقوق خودشان را به اربعین اختصاص بدهند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم از این مساله استقبال می‌کنند. توجه داشته باشیم که خداوند در روز قیامت از نعمت ولایت سؤال می‌کند و حماسه اربعین هم ذیل این نعمت تعریف می‌شود.

وی با پیشنهاد اینکه مردم به صورت کاروان و تشکیلات در زیارت اربعین حضور داشته باشند، گفت: این حماسه برای همه تکلیف درست کرده است و نمی‌توانیم به این مسأله بی‌توجه باشیم، حماسه اربعین یک مسأله سلیقه‌ای و حاشیه‌ای نیست، چرا که 20 میلیون نفر در مراسم زیارت اربعین حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، گردهمایی فعالان‌ مردمی جبهه‌ فرهنگی‌ انقلاب ‌اسلامی در عرصه‌اربعین(سومین همایش هیأت‌های فعال در عرصه اربعین) به همت کمیته موکب‌های فرهنگی و فعالیت‌های مردمی ستاد اربعین با همکاری جبهه‌ فرهنگی‌ انقلاب‌ اسلامی و جامعه‌ ایمانی‌مشعر روزهای پنجشنبه و جمعه برابر با ۱۲ و ۱۳ مهر ماه برگزار شد.

در این گردهمایی به مباحثی چون تبیین سیاست‌ها و راهبردهای کلان اربعین، اطلاع‌رسانی آخرین وضعیت اربعین ۹۷، ایجاد هم‌افزایی بین هیآت، بررسی فرصت‌ ویژه و ظرفیت‌های فرهنگی پیاده‌روی اربعین، تحلیل وضعیت کشور عراق و اقتضائات فرهنگی آن، بررسی آسیب‌ها و راه‌های جلوگیری از انحرافات احتمالی، بررسی راهکار‌های کاهش مشکلات زائران و تسهیل مشکلات آنان پرداخته شد.

همچنین در حاشیه این گردهمایی نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین و نشست‌های اربعینی برگزار و از سند راهبردی فعالیت‌های مردمی اربعین هم رونمایی شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن