ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 89206
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
اصفهان|نخستین اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی کردستان است

اصفهان|نخستین اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی کردستان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم از اصفهان، مرتضی شکری صبح امروز در نشست خبری مسئولان آموزش و پرورش با اصحاب رسانه به مناسبت افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی با اشاره به دو مراسم افتتاحیه و اعزام اظهار داشت: پانزدهم مهر، در جوار مزار شهید حججی، مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از تسنیم از اصفهان، مرتضی شکری صبح امروز در نشست خبری مسئولان آموزش و پرورش با اصحاب رسانه به مناسبت افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی با اشاره به دو مراسم افتتاحیه و اعزام اظهار داشت: پانزدهم مهر، در جوار مزار شهید حججی، مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور و اعزام دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود.

وی افزود: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از 15 مهر تا 15 اسفند ادامه دارد و دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع دبیرستان می‌توانند در این اردوها شرکت کنند.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور، اهداف مختلفی دارد، گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری این اردوها زنده نگه داشتن و احیای فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک باور دینی و ارزش ملی است.

وی ادامه داد: در سال جاری، یک هدف دیگر به آن اضافه شده و آن معرفی شهید محسن حججی به نوجوانان با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده است.

شکری با اشاره به آمار دانش‌آموزان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور در سال گذشته اظهار داشت: اردوهای سال گذشته در دو نوبت از 22 مهر تا 26 اسفند برگزار شد.

14 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در اردوهای راهیان نور سال گذشته شرکت کردند

رئیس اداره فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: 6 هزار و 153 دانش‌آموز دختر با 221 دستگاه اتوبوس از 212 دبیرستان سال گذشته به این اردوها اعزام شدند که 495 سرپرست خانم آنها را همراهی کردند.

وی افزود: 6 هزار و 314 دانش آموز پسر با 161 اتوبوس از 138 دبیرستان با 357 همکار و سرپرست مرد راهی این اردوها شدند.

شکری تصریح کرد: 186 روحانی، 159 طلبه خواهر، 389 راوی آقا و 8 راوی خانم در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی سال گذشته، دانش‌آموزان را همراهی کردند.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: اردوهای راهیان نور امسال نیز در دو مرحله قبل از اربعین و امتحانات نوبت اول و بعد از اربعین و امتحانات نوبت اول برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، مسئول اردوهای دانش‌آموزی استان اصفهان با اشاره به توضیحاتی در مورد برنامه‌های اردو اظهار داشت: صبح فردا نخستین کاروان اعزامی اردوهای دانش‌آموزی راهیان نور، راهی مناطق عملیاتی غرب کشور می‌شوند.

عباس محمدی افزود: مناطق عملیاتی غرب کشور، شامل استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی است که بعد از مراسم افتتاحیه در جوار مزار شهید حججی به سمت سنندج، دانش‌آموزان حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان کردستان به عنوان مقصد انتخاب شده، گفت: علت این انتخاب این بوده که رزمندگان اصفهانی‌ زیادی در عملیات‌های مختلف کردستان به شهادت رسیدند.

کاروان اعزامی راهیان نور از سنندج، سقز، بانه، همدان و سردشت کردستان بازدید می‌کنند

مسئول اردوهای دانش‌آموزی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ابتدا دانش‌آموزان به سنندج حرکت می‌کنند و مراسم رزمایش دیدنی را در اردوگاه سنندج دارند.

وی تصریح کرد: صبح روز بعد از تپه الله اکبر به عنوان یادمان شهر سنندج بازدید می‌کنند و راوی از رشادت‌های رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان و شهدای اصفهانی روایت می‌کند.

محمدی با اشاره به عملیات‌هایی که در مسیر سنندج-سقز رخ داده است، اظهار داشت: مقصد بعدی کاروان، سقز است و روای در آنجا از دلاورمردی‌های شهدا سخن می‌گوید.

وی افزود: کاروان بعد از مراسم به سمت بانه حرکت می‌کنند و در آنجا در یادمان شهدای غریب، حضور پیدا می‌کنند و سپس در داخل شهر در اردوگاه شهید نصراللهی اسکان می‌یابند و صبح روز بعد به سردشت می‌روند که جاده سردشت نیز سراسر یادمان است و عملیات‌های زیادی در آنجا اتفاق افتاده و رزمندگان اصفهانی زیادی در آنجا به شهادت رسیده‌اند.

محمدی ادامه داد: کاروان بعد از بازدید از یادمان بوالحسن بانه، به سمت همدان رفته و در اردوگاه ابوذر همدان اسکان می‌یابند و صبح روز بعد به اصفهان برمی‌گردند.

استان اصفهان، 5 هزار و 600 شهید در کردستان، تقدیم انقلاب و اسلام کرده است

مسئول اردوهای دانش‌آموزی استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در طول اردو در نظر گرفته شده، گفت: برنامه‌هایی از جمله پاسخگویی به سئوالات دانش‌آموزان، پخش فیلم‌های مستند، روایت گری دوران دفاع مقدس برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان، 5 هزار و 600 شهید در کردستان تقدیم انقلاب و اسلام کرده و با اعزام دانش‌آموزان به این مناطق، تمام رشادت‌ها و دلاورمردی‌ها برای آنها بازگو می‌شود و دانش‌آموزان از آن در زندگی خود استفاده می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن