ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 8923
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
  • 256 بازدید
  • ارسال توسط :

نصب نقاشی‌پرتره «سردار شهید حسین همدانی» همزمان با عاشورای حسینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) روز گذشته یکشنبه 18 مهرماه، شهروندان و رهگذرانی که ابتدای صبح گذرشان میدان ولی عصر (عج) تهران بود با تغییر بزرگترین دیوارنگاره تهران مواجه شدند که پیش از آن به نمایی از پرده سیاه و کتیبه‌نگاری خانه کعبه اختصاص داشت. در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) روز گذشته یکشنبه 18 مهرماه، شهروندان و رهگذرانی که ابتدای صبح گذرشان میدان ولی عصر (عج) تهران بود با تغییر بزرگترین دیوارنگاره تهران مواجه شدند که پیش از آن به نمایی از پرده سیاه و کتیبه‌نگاری خانه کعبه اختصاص داشت.

در ذیل این دیوارنگاره اشاره‌ای با اشاره به شهدای مراسم برائت از مشرکین سال 66 مکه و همچنین شهدای فاجعه منای سال گذشته یاد و خاطره حجاج شهید بیت‌الله‌الحرام زنده نگاه داشته شد بود.

اما در دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج) عابران و رهگذران با نقاشی پرتره‌ای از شهید سردار حسین همدانی روبرو می‌شوند که سال گذشته در جریان درگیری با گروه‌های تکفیری و تروریستی به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.

در این اثر دیوارنگاره، پرتره شهید همدانی در وسط قرار دارد و چهار فرد که به منزله چهار شهید دیگر مدافع حرم هستند در اطراف او به روبرو خیره شده‌اند به شکلی که با چسبیده شدن سرهای آنها به یکدیگر عبارت سربند هر یک از آنها تبدیل به جمله واحدی شده است که هر بخشی از این عبارت عاشورایی را می‌توان در سربند یکی از شهدا خواند.

عبارت منقوش بر روی سربند این پنج شهید مدافع حرم که شهید همدانی در کانون تصویر آنها قرار دارد، عبارت معروف عاشورایی است که در مقاتل به نقل قول از حضرت ابوالفضل العباس(ع) ذکر شده است یعنی «والله ان قطعتموا یمینی،انی احامی ابدا عن دینی».

امیرسجاد دبیریان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن