ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89251
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۷:۲۱
  • 162 بازدید
  • ارسال توسط :
۶۴ موکب استان قزوین؛ میزبان زوار اربعین /دشمن از جریان ۲۵ میلیونی اربعین احساس خطر کرده است

۶۴ موکب استان قزوین؛ میزبان زوار اربعین /دشمن از جریان ۲۵ میلیونی اربعین احساس خطر کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از قزوین، سعید خورشیدی دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین شب گذشته، 14 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد از حدود سه سال پیش با همت جبهه […]

64 موکب استان میزبان زوار اربعین /دشمن از جریان 25 میلیونی اربعین احساس خطر کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از قزوین، سعید خورشیدی دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین شب گذشته، 14 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر ستاد مردمی اربعین حسینی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد از حدود سه سال پیش با همت جبهه فرهنگی و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات شکل گرفت که نظیر آن با چنین وسعت و رویکردی در سطح کشور بسیار کم است.
وی افزود: در جریان اربعین سال 1395 استان قزوین 4 موکب فعال در ایران و عراق داشت که با پشتیبانی نهادهای فرهنگی و حضور پررنگ مردم در سال 96 به 52 موکب ارتقاء یافت که در مسیرهای زوار در نجف اشرف، کوفه، مسیر نجف تا کربلا و شهر مصیب در کنار بارگاه طفلان مسلم به ارائه خدمت به زائران می‌پرداختند.
خورشیدی با اعلام اینکه در سال گذشته 2 و نیم میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای اربعین جمع‌آوری شد، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 500 نفر به‌صورت رسمی از استان قزوین در اربعین حسینی حاضر شدند که آمارها می‌تواند بیشتر نیز باشد چرا که برخی از مبادی غیررسمی در این جریان عظیم حسینی شرکت کردند.
این مسئول بیان کرد: همچنین اسکان 60 هزار نفر از زوار حسینی در سال گذشته در این تعداد موکب و ارائه خدمات در 11 روز و تهیه 556 هزار وعده غذایی از خدماتی بود که از محل کمک‌های مردمی به زوار اربعین ارائه شد.
وی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ثبت نانم از موکب‌های استان در اربعین سال جاری انجام شد که در نهایت 64 موکب ثبت‌نام کرده و موفق به اخذ پروانه موکب شدند تا در 5 قرارگاه متمرکز در شهر مهران، قرارگاه نجف، قرارگاه طریق الحسین، قرارگاه کربلا و قرارگاه طفلان مسلم در مصیب به ارائه خدمات بپردازند.
دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین یادآور شد: در چند روز آینده فضاسازی لازم برای اربعین شروع خواهد شد همچنین ایستگاه‌های جمع‌آوری نذورات مردیم در سطح استان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا مردم از این طریق بتوانند نذورات خود را تحویل دهند.
این مسئول اضافه کرد: امروز دشمن در تلاش است تا این جریان عظیم حسینی را به شیوه‌های مختلف کم‌رنگ کند چرا که از جمعیت 25 میلیونی اربعین احساس خطر کرده لذا آن را نشانه گرفته است.
خورشیدی بیان کرد: دشمن رابطه بین مردم ایران و عراق را نشانه گرفته و از سوی دیگر اصل زیارت اربعین و حضور در این جریان حیات‌بخش را زیر سؤال می‌برد از این رو نیاز است جریان رسانه‌ای فعال برای اطلاع‌رسانی و پاسخ‌گویی به شبهات فعالیت لازم را داشته باشد.
دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین در پایان با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در خصوص آثار و برکات اربعین حسینی عنوان کرد: حرکت سیدالشهدا ضعیف شدنی نیست چرا که مردم عاشق اهل‌بیت هستند و موضوعاتی چون هزینه‌ها نمی‌تواند اثری در این حرکت بزرگ بگذارد.
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن