ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89287
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
  • 526 بازدید
  • ارسال توسط :
پیاده روی اربعین نمایش اتحاد امت اسلامی است

پیاده روی اربعین نمایش اتحاد امت اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، « احمد طهرانی» روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین خمین، افزود: مردم مومن ایران اسلامی هر سال بدون چشمداشتی در آیین بزرگ اربعین شرکت می کنند و آن را به بزرگترین تشکل مردمی جهان اسلام تبدیل کرده اند و قدرت امت اسلامی را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، « احمد طهرانی» روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین خمین، افزود: مردم مومن ایران اسلامی هر سال بدون چشمداشتی در آیین بزرگ اربعین شرکت می کنند و آن را به بزرگترین تشکل مردمی جهان اسلام تبدیل کرده اند و قدرت امت اسلامی را در آن به نمایش گذاشته اند.
وی ادامه داد: پیاده روی اربعین میعادگاه انسان های آزادیخواه جهان است و درس همدلی و وحدت را به جهان منتقل می کند.
فرماندار خمین با اشاره به این که هر سال جمعیت شرکت کننده در اربعین حسینی افزوده می شود، اظهار داشت: هر قدمی که برای برگزاری باشکوه این اجتماع بزرگ برداشته شود، کمک به حفظ شعائر اسلامی است.
طهرانی تاکید کرد: حضور حداکثری آحاد جامعه به خصوص نسل جوان در پیاده روی اربعین حسینی از راه های موثر و تاثیر گذار در شناساندن فرهنگ دینی مردم ایران به جهان است.
وی ادامه داد: مردم ایران هر سال در بزرگ ترین رویداد مذهبی جهان اسلام با شور و اشتیاق شرکت می کنند که وظیفه مسئولان ایجاد فضایی مناسب برای برگزاری هر چه باشکوه تر این آیین است.
فرماندار خمین گفت: 12 کمیته در استان مرکزی به منظور سازماندهی ارائه خدمات به زائران در پیاده روی اربعین تشکیل شده است.
طهرانی خاطرنشان کرد: سه موکب های این شهرستان در کربلا با استفاده از تجربه ای که در ارائه خدمات در سال گذشته کسب کردند امسال نیز خدمات با کیفیت ارائه خواهند داد.
وی تصریح کرد: ایستگاه های صلواتی به منظور پذیرایی از زائرانی که از این شهرستان عبورمی کنند بایستی راه اندازی شود و وسایل نقلیه مورد نیاز خادمان موکب ها و زائران تامین شود.
مسئول ستاد عتبات عالیات خمین نیز در این نشست گفت: موکب هایی که از خمین در کربلا برپا می شود روزانه ازپنج هزار زائر پذیرایی می کند.
« حیدر خسروی » افزود: پنج هزار زائر سال گذشته از این شهرستان در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند که پیش بینی می شود شمار آنان امسال افزایش یابد.
وی ادامه داد: آیین جاماندگان از کربلا همزمان با پیاده روی بزرگ اربعین برای در خمین برگزار می شود.
مسئول ستاد عتبات عالیات خمین افزود: آرد، ظروف یکبار مصرف، وسایل نظافت، کمک های اولیه و فوریت های پزشکی ازمهمترین نیازمندی های موکب ها است.
خسروی اظهار داشت: 23 مهر اقلام خوراکی و غیرخوراکی مورد نیاز موکب ها با 15دستگاه ماشین به کربلا ارسال و روز 26 مهر نیز خادمان موکب ها با چهار دستگاه اتوبوس به کربلا اعزام می شوند.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن