ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89289
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
المنار: کودکان یمنی در نتیجه جنایات متجاوزان، با سوء‌تغذیه حاد روبرو هستند

المنار: کودکان یمنی در نتیجه جنایات متجاوزان، با سوء‌تغذیه حاد روبرو هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سوء تغذیه کودکان در استان‌های مختلف یمن که به صنعا پایتخت این کشور منتقل می‌شوند تا جان آن‌ها نجات داده شود، یکی از پیامد‌های جنایات متجاوزان سعودی اماراتی در یمن و محاصره شدید این کشور است. حمود محمد […]

المنار: کودکان یمنی در نتیجه جنایات متجاوزان، با سوء‌تغذیه حاد روبرو هستندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سوء تغذیه کودکان در استان‌های مختلف یمن که به صنعا پایتخت این کشور منتقل می‌شوند تا جان آن‌ها نجات داده شود، یکی از پیامد‌های جنایات متجاوزان سعودی اماراتی در یمن و محاصره شدید این کشور است.

حمود محمد شرف، خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در یمن در گزارشی که با پخش تصاویری تاسفبار و متاثرکننده از این کودکان همراه بود گفت: سوء تغذیه کودکان در یمن به سبب تجاوزات به این کشور و تشدید محاصره آن، به شکل گسترده‌ای افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که ارزش پول این کشور نیز به شکلی سازمان یافته هدف قرار گرفته و همین امر باعث افزایش بی سابقه قیمت مواد غذایی شده است.

طا‌ها المتوکل، وزیر بهداشت عمومی و مسکن یمن گفت: بیش از دو میلیون کودک یمنی دچار سوء تغذیه شدید شده اند. به عبارت دیگر بیش از دو میلیون کودک یمنی با خطر مرگ روبرو هستند و هر لحظه احتمال مرگ آن‌ها وجود دارد. از هر سه کودک یمنی یک کودک دچار سوء تغذیه است. این آمار بسیار هولناک است.

یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: این کودکان اگر ظرف یک یا دو هفته مراقبت‌های بهداشتی و درمانی لازم را دریافت نکنند، جان خود را از دست می‌دهند. بیش از یکصد و بیست هزار کودک یمنی در خلال جنگ به همین سبب جان خود را از دست داده اند. اگر این آمار‌ها را با دوران قبل از تجاوز به یمن مقایسه کنیم می‌بینیم آمار ده برابر شده است.

در ادامه گزارش آمده است: مناطق حیران، حرض، مستباء و برخی دیگر از مناطق واقع در شمال غرب استان حجه در مجاورت مرز‌های عربستان سعودی، مناطقی هستند که کودکان آن‌ها بیش از دیگر اماکن با سوء تغذیه دست به گریبان هستند. این در حالیست که بسیاری از مناطق تابعه صعده، عمران و الحدیده نیز با اوضاع مشابهی روبرو هستند.

ابومهدی، پدر یکی از کودکان مبتلا به سوء تغذیه در یمن با اشاره به مسیری که تا رسیدن به بیمارستان طی کرده است گفت: «فرزند من بیمار است. دارو نداریم. از این بیمارستان به آن بیمارستان می‌رویم. بیمارستان‌های حجه با کمبود دارو و کادر درمانی مواجه هستند. کودکان ما دچار سوء تغذیه شده اند.»

بر اساس گزارش سازمان‌های بین المللی امور بشردوستانه، اوضاع انسانی در یمن در مقایسه با زمان آغاز تجاوزات به این کشور بسیار وخیم‌تر شده است. اکنون بیش از هشت میلیون یمنی قادر به تامین دو وعده غذا در روز نیستند. این در حالیست که اوضاع روز به روز هم بدتر می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن