ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 89312
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
  • 128 بازدید
  • ارسال توسط :
اعزام 600 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور

اعزام 600 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی کشوری که با حضور مسئولان کشوری و لشگری و تعدادی از دانش ­آموزان استان‌های اصفهان یزد و چهار محال بختیاری در […]

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش آموزی کشوری که با حضور مسئولان کشوری و لشگری و تعدادی از دانش ­آموزان استان‌های اصفهان یزد و چهار محال بختیاری در گلزار شهدای نجف آباد و مزار شهید بزرگوار محسن حججی برگزار شد، اظهار داشت: خدارا شاکرم امروز این لیاقت نصیب ما شد تا در این مراسم که مزین با نام شهداست و در جوار مزار پر خیر و برکت شهید والامقام محسن حججی برگزار می­‌شود حضور پیدا کنیم و شک نداریم که ما امروز میهمان شهداهستیم.

وی خطاب به دانش‌آموزان اعزامی به راهیان نور که از استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری در مجلس حاضر بودند، تصریح کرد: خیلی از دانش آموزان امروز مشغول درس و تحصیل خود هستند و توفیق حضور در این مراسم نصیبشان نشده ­است لذا شما باید بدانید دعوت شده از سوی شهدا هستید و باید به خود ببالید.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از بهترین جریان‌های فرهنگی در آموزش وپرورش که ثمره­‌های ارزشمندی نیز برای نظام جمهوری اسلامی و نظام تعلیم و تربیت داشته ­است اردوهای راهیان نور است و ما در مجموعه وزارتخانه آموزش و پرورش با تمام توان پای این برنامه ایستاده‌­ایم و تمام استلزاماتی که برای این کار لازم است را انجام می­‌دهیم.

وی با بیان اینکه طبق برنامه­‌ریزی‌های انجام شده امسال600 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام می­‌شوند، گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند زیارت با کیفیت از شاخصه­‌های این اردوهاست و لذا امیدواریم بهترین بهره را از این اردوها کسب کنید.

کاظمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند جوان­‌های امروز به مراتب آماده‌تر از جوانان دهه شصت در زمینه دفاع از انقلاب هستند، گفت: امروز باید با شهدا و امام شهدا پیمان ببندیم تا آخرین قطره خون خود از آزمان­های انقلاب و شهیدان دفاع کنیم و پا به پای شهیدان باشیم.

در ادامه سعدالله اقدامی، پدر شهید محمد طاها اقدامی نیز با بیان اینکه شهادت محمد طاها و محسن حججی واقعه کربلا را نمایان کردند، اظهار داشت: تقدیر الهی بر این واقع شد که بنده با ریخته شدن خون طفل 5 ساله ­ام مورد آزمایش قرار بگیرم، صحنه‌های آن روز عاشورایی بود.

وی تصریح کرد: وقتی تعدادی عوامل شیطان صفت با لباس مبدل مردم بی‌گناه و کودک شیرخواره­ای که در بغل مادرش بود را از پشت به رگبار بستند نشان از تثبیت فرمایش مقام معظم رهبری می‌دهد که این حرکت یک حرکت بزدلانه بود.

پدر کوچکترین شهید حادثه تروریستی اهواز خطاب به دختران دانش ­آموز حاظر در مراسم، گفت: وقتی دخترم که هم سن و سال شماست با این صحنه مواجه شد که طاها یک گوشه زخمی افتاده و مادرش نیز یک طرف دیگر در خون می غلطد شال روی سرش را باز کرد و روی موضع خون ریزی طاها بست ودر آن لحظه دست روی سر می­‌گذارد تا نامحرم موی او را نبیند تا اینکه کلاه برادر سپاهی را روی سر می‌­گذارد و این نشان می‌­دهد حتی در آن صحنه نباید از حجاب غافل شد.

وی با بیان اینکه لبان پسرم از تشنگی و کثرت گریه سفید شده بود، گفت: شب قبل از آن حادثه طاها مدام و با صدای بلند ندای لبیک “یا حسین” سر می­‌داد و خوش بر احوالش که حضرت سید الشهدا(ع) 12 ساعت از این امر نگذشته جواب لبیک‌­های پسرم را داد و او را دریابید.

اقدامی اظهار داشت: بنده می‌خواهم هدیه ای که قرار بود روز بعد از حادثه و هنگام رفتن به طاها مهد کودک به او بدهم را به علی حججی بدهم تا بداند تمام ایران پدر او هستند.

گفتنی است در این مراسم از پدر شهید محمدطاها اقدامی کوچکترین شهید حادثه تروریستی اهواز و برادر شهید محسن حججی تجلیل شد و از کتاب “سربلند” روایتی از زندگی شهید حججی رونمایی شد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن