ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89332
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۵:۳۱
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
هیچگاه پرچم مبارزه با ظلم را کنار نمی‌گذاریم

هیچگاه پرچم مبارزه با ظلم را کنار نمی‌گذاریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از قم؛ جلسه هم‌افزایی موکب‌های استان قم و کمیته بانوان ستاد اربعین دیشب 15 مهر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور، مسئولان و نمایندگان موکب‌های استان قم در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد. در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور […]

هیچگاه پرچم مبارزه با ظلم را کنار نمی‌گذاریمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا از قم؛ جلسه هم‌افزایی موکب‌های استان قم و کمیته بانوان ستاد اربعین دیشب 15 مهر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت‌پور، مسئولان و نمایندگان موکب‌های استان قم در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور با اشاره به جایگاه زیارت اربعین اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین تجلی‌های حضور دینی مردم، پیاده‌روی باشکوه اربعین است که البته دشمنان بارها تلاش کردند که مانع این حرکت و جریان شوند اما هرگز موفق نشدند و شکست خوردند.
وی افزود: فرهنگ امام حسین (ع) می‌تواند نگاه‌ها و دیدگاه‌ها را تغییر دهد و رفع جهالت کند، امام حسین (ع) عناصر شخصیت‌ افراد در جامعه را تغییر می‌دهد و موجب می‌شود این افراد ناجی کشور و جامعه باشند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: بزرگ‌ترین مسئله و دغدغه ما در ایام اربعین این است که همه افراد و زائران کاملاً در صف امام حسین (ع) قرار گیرند و حضور مبلغان خواهر و برادر در موکب‌ها، به این معنا است که ایران اسلامی به این قله باعظمت توجه زیادی دارد.
وی ادامه داد: در ایام حج حدود ۳ میلیون مسلمان از سراسر جهان در مکه حضور پیدا می‌‌کنند و همواره به دلیل عدم استفاده از این ظرفیت و فرصت عظیم تأسف خورده‌ایم اما ایام اربعین و امام حسین (ع) این فرصت و ظرفیت عظیم را برای ما فراهم کرده است و ما باید از این فرصت و ظرفیت عظیم به بهترین شکل ممکن به‌منظور انتقال فرهنگ و پیام عاشورا استفاده کنیم.
استاد برجسته حوزه‌های علمیه ابراز کرد: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که نباید فرهنگ پذیرایی را تضعیف کنیم و این‌گونه نیست که پذیرایی از اهمیت کمی برخوردار باشد البته پیام و فرهنگ عاشورا بسیار عظیم است اما پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران اهمیت و اجر بسیار زیادی دارد.
وی اظهار کرد: در ایام اربعین باید به‌شدت مراقب اختلافات مذهبی و قومیتی باشیم و به‌هیچ‌وجه نباید اقداماتی انجام دهیم که موجب تفرقه میان مسلمانان و زائران شود.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه انقلاب اسلامی و ایران خادم اهل‌بیت و امام حسین (ع) هستند خاطرنشان کرد: ایران اسلامی کانون مقاومت است و هیچ‌گاه پرچم مبارزه با ظالمان را زمین نخواهد گذاشت و مقابل ستمگران ایستادگی می‌کند و این فرهنگ باید به همه ملیت‌ها انتقال داده شود.
همچنین در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری کمیته بانوان ستاد اربعین بسیار فعال و پویا ظاهرشده است و این بسیار ارزشمند است.
وی به ارائه گزارشی از وضعیت موکب‌ها پرداخت و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۱۳۸۳ باهدف جمع‌آوری نذورات و تأمین رفاه حال زائران ایرانی در عتبات عالیات شروع به فعالیت کرد.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات بابیان اینکه هدف از برپایی از موکب‌ها خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۹ موکب در حوزه بانوان و خانواده فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند و موکب‌ها از فعالیت‌های فرهنگی بانوان استقبال بسیار خوبی داشته‌اند.
بهجت پور با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق به‌منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی در ایام اربعین ادامه داد: در ایام اربعین باید توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی داشته باشیم و برنامه‌های مختلف را برای زائران پیش‌بینی کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی گفت: در ایام اربعین باید از فعالیت‌ سیاسی و هرگونه فعالیتی که موجب تفرقه می‌شود پرهیز کنیم و همه باید به این مسئله مهم توجه داشته باشند.
وی در پایان با اشاره به تعداد موکب‌هایی که در ایام اربعین به خدمت‌رسانی به زائران مشغول هستند گفت: در سال جاری درمجموع ۵۵ موکب مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۱ موکب در نجف، ۲۶ موکب در کربلا، ۲ موکب در کاظمین، ۵ موکب در مهران و یک موکب در سامرا حضور دارند. 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن