ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89395
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
  • 109 بازدید
  • ارسال توسط :
برقراری تعادل در برپایی موکب و پرهیز از اسراف/ رسانه‌ها پیام اربعین را به جهانیان برسانند

برقراری تعادل در برپایی موکب و پرهیز از اسراف/ رسانه‌ها پیام اربعین را به جهانیان برسانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ به نقل از کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و جمعی از مسئولان این کمیته با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کردند.  در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام احمدی گزارشی درباره فعالیت‌های انجام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا؛ به نقل از کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و جمعی از مسئولان این کمیته با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کردند. 

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام احمدی گزارشی درباره فعالیت‌های انجام شده در راستای برپایی مراسم اربعین به محضر معظم له ارائه کرد که ساماندهی مبلغان، افزایش تعداد موکب‌ها، برپایی جلسات کرسی تلاوت قرآن، برپایی همایش سه روزه در کربلا، اعزام 40 سخنران و مداح و … از جمله این فعالیت‌ها بود.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نیز ضمن تشکر از فعالیت‌هایی که با دقت انجام شده عنوان کرد: اربعین و عاشورا رمز بقای شیعه است. دشمن نمی‌تواند مانع از برپایی موسم اربعین شود. این مراسم پیام خود را برای جهانیان به همراه دارد. در روزگاری که ائمه معصومین(ع) بر زیارت اربعین تاکید می‌کردند، قطعاً آینده را می‌دیدند و این اقدام را به منظور بقای تشیع مورد تاکید قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: رفتن به زیارت اباعبدالله (ع) حتی اگر کار دیگری در کنار آن انجام نشود، ارزنده و برترین کار است؛ در عین حال اربعین و عاشورا سرمایه‌ای بزرگ است که باید از آن استفاده بهینه کرد، راهی که شما در کمیته فرهنگی به این منظور انتخاب کردید نیز بهترین کار بوده که همان رویکرد فرهنگی است.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه فلسفه زیارت اربعین طی این موسم باید برای مردم روشن شود، افزود: استفاده از فرصت اربعین برای پرداختن به عبادات و مسائل اسلامی مردم بسیار حائز اهمیت است و کلاسی عملی است که در کنار این اقدام بزرگ انجام می‌شود. این کار می‌تواند اربعین را از یک زیارت خشک به یک زیارت کلاسیک مبدل کند.

وی اظهار کرد: باید به استفاده از ظرفیت اربعین و عاشورا توجه شود. ظرفیت اربعین بسیار زیاد است. بر این اساس باید با توجه به این موضوع، هر سال برنامه، حرکت و اقدام فرهنگی جدیدی ایجاد شود. نباید به آنچه تاکنون صورت گرفته است قناعت کرد.

در برپایی موکب‌ها تعادل برقرار شود

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به گلایه برخی از افراد از تعدد موکب‌هایی است که در فاصله میان نجف تا کربلا برپا می‌شود، گفت: این موکب‌ها در حالی برپا می‌شوند که مردم در مرزها با مشکلات عظیمی روبرو هستند. آیا نمی‌‌توان تعدادی از این موکب‌ها را در مرزها مستقر کرد و همان خدمات را به افرادی که در نهایت مشقت این راه را طی می‌کنند ارائه کرد؟ باید به نحوی تعادل را برقرار کرد که در یک سمت مرز، وفور نعمت و در سمت دیگر با مشقت و سختی برای زوار همراه نباشد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنانش از ناراحتی وهابیون یاد و عنوان کرد: آنان از برپایی این مراسم و زیارت قبور ائمه (ع) ناراحت هستند و همین موضوع سبب شده است که شرکت کنندگان در این مراسم را تکفیر کنند. باید این موضوع برای مردم تبیین شود که آنان اغراض سیاسی و تعصب‌آمیز دارند.

وی در ادامه گفت: مسلمین جهان از قدیم به قبور بزرگان احترام می‌گذاشتند. در بغداد نیز قبوری هستند که مورد احترام اهل تسنن هستند و بزرگ داشته می‌شوند. چه شده است که پس از 1200 سال، وهابیون این گونه مراسم‌ها را باطل و کفر می‌دانند. این اقدامات خیال باطل است و اغراض شومی است که آنها در سر می‌پرورانند که باید برای مردم آشکار شود. اربعین فرصت خوبی برای پاسخ به این گونه اقدامات دشمنان اسلام است.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بر لزوم رعایت احترام مرجعیت و مردم عراق تاکید کرد و افزود: باید با مردم این کشور همکاری کنیم و به عنوان میزبان به آنان احترام بگذاریم. آنها نیز ما را یک مهمان می‌بینند. اگر غیر از این باشد نمی‌توان با آنها همکاری داشت. در این راستا حتی می‌توان از آنها برای زیارت امام رضا(ع) دعوت کرد تا به ایران بیایند و موکب‌هایی را به همین منظور برپا کرد تا آنان بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی همچنین زائران را بر اجتناب از اسراف توصیه و بیان کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی مردم در عراق لازم است مراقبت بیشتری شود تا از اسراف و تبذیر جلوگیری شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان عنوان کرد: شعار درست و خوبی انتخاب شد (الحسین (ع) یجمعنا) و لذا به همه توصیه کنید از طرح شخصیت‌ها جمعیت‌ها و گروه‌ها در این مراسم اجتناب شود تا منشاء اختلاف نشود. همه بر محور امام حسین علیه السلام جمع و به آن توجه کنیم. قدرت‌های استکباری نمی‌خواهند دنیا با اربعین آشنا شوند و امام حسین علیه السلام را بشناسند. ان شاالله خبرنگاران و رسانه‌ها بتوانند پیام این حرکت بزرگ را به جهانیان برسانند.

 انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن