ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 89490
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
قرارگاه شهید حججی برای رفع "محرومیت" حاشیه شهر اصفهان تشکیل شد

قرارگاه شهید حججی برای رفع "محرومیت" حاشیه شهر اصفهان تشکیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، «بسیج دانشجویی نمی‌گذارد حرف ولی زمان خود بر روی زمین بماند» این یکی از جملات کلیدی گفت‌و‌گوی خبرنگاران خبرگزاری تسنیم در اصفهان با محمدحسین کفعمی، رئیس جدید و جوان بسیج دانشجویی استان اصفهان است، گفت‌و‌گو با او نشان داد که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، «بسیج دانشجویی نمی‌گذارد حرف ولی زمان خود بر روی زمین بماند» این یکی از جملات کلیدی گفت‌و‌گوی خبرنگاران خبرگزاری تسنیم در اصفهان با محمدحسین کفعمی، رئیس جدید و جوان بسیج دانشجویی استان اصفهان است، گفت‌و‌گو با او نشان داد که برنامه‌ها و ایده‌های جدید و کارآمدی را برای آینده این قشر از بسیج در نظر دارد.

او از تشکیل اندیشکده بسیج دانشجویی برای برطرف کردن تخصصی مسائل و مشکلات کشور، راه‌ اندازی مدرسه تربیتی تشکیلاتی شهید بهشتی با هدف تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی و تشکیل مرکز رسانه‌ای بسیج دانشجویی خبر داد و امیدوار است که با گذشت زمان، شاهد نتایج خوبی از اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در قالب مجموعه اندیشکده، مدرسه تربیتی و مرکز رسانه‌ای در بسیج دانشجویی استان اصفهان باشیم.

در ادامه متن گفت‌و‌گوی خبرنگاران تسنیم را با رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان از نظر می‌گذرانید:

تسنیم:سپاه استان اصفهان همواره مدیران جوانی را برای ریاست بسیج دانشجویی انتخاب کرده است، شما به عنوان یک مدیر جوان چه برنامه‌هایی را برای بسیج دانشجویی در نظر دارید؟

کفعمی: در حوزه تحول در بسیج دانشجویی استان اصفهان اعتقاد داریم که بسیج دانشجویی باید آرایش‌های خود را تغییر دهد و متناسب با تهدیدات، نیاز امروز جامعه و در راستای پاسخگویی به مطالبات تخصصی امام جامعه پاسخ دهد، برای همین تصمیم گرفتیم که اندیشکده‌ای را برای بسیج دانشجویی راه اندازی کنیم چون قرار است به مسائل تخصصی ورود داشته باشیم، برای این کار باید دقیق‌تر به مسائل نگاه کرد و الزام دارد که این اندیشکده راه اندازی شود. این اندیشکده در حوزه برطرف کردن مسائل کشور با حضور دانشجویان فعلی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فعالیت دارد البته با همکاری بسیج اساتید، اساتید بسیجی در این اندیشکده حضور می‌یابند. هنگامی که می‌گوییم استفاده فلان محصول در کشور مشکلاتی را دارد، باید جایگزینی ارائه شود که این موضوع در میزهای تخصصی اندیشکده بررسی می‌شود.

رسالت اصلی ما تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی است و در طرح تحول بسیج دانشجویی، راه اندازی مدرسه تربیتی تشکیلاتی شهید آیت‌الله بهشتی را در نظر داریم، برنامه‌های این مدرسه برای همه جامعه دانشجویی است و همه دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند در برنامه‌های آن شرکت کنند. این مدرسه در 4 بخش تربیتی، معرفتی ـ بصیرتی، اعتقادی و تشکیلاتی فعالیت دارد و معتقد هستیم که کارهای تربیتی و تشکیلاتی باید مستمر باشد، برای مثال یک دوره تاریخ معاصر برای آگاهی دانشجویان از تاریخ معاصر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

تسنیم:تشکیل مدرسه شهید بهشتی، فارغ از برنامه‌های آموزشی، تربیتی «طرح ولایت» و «خط امام(ره)» است؟ آیا همان برنامه‌ها کفایت نمی‌کرد؟

کفعمی: این برنامه‌ها هر سال برگزار می‌شود، هر چند طرح تداوم دارد و پس از برگزاری دوره با دانشجویان ارتباط گیری می‌شود اما اگر بخواهیم نیروی هم طراز انقلاب تربیت کنیم با این دو برنامه کامل نمی‌شود و نیاز به تشکیل این مدرسه وجود دارد.

در حوزه رسانه قصد داریم فعالیت‌ها را ساماندهی کنیم چراکه دشمن بذر بدبینی و یأس را در جامعه از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی می‌پاشد و ما قصد داریم مرکز رسانه ای بسیج دانشجویی استان اصفهان را راه اندازی کنیم، لازم است تا ارتباط با مجموعه‌های خبری تقویت شود، و فعالیت‌های خوب دانشجویان به مردم منعکس شود؛ دانشجویان بهترین زمان خودش را در دور دست ترین شهرهای کشور برای خدمت به مردم محروم صرف می‌کنند. ما برای تقابل با ایجاد بدبینی توسط دشمن باید خدمات خود را افزایش دهیم و مردم آن را ببیند، باید این اقدامات انعکاس یابد تا مردم آگاه باشند.

تسنیم:این برنامه‌ها ویژه استان اصفهان است یا در تمام کشور اجرا می‌شود؟

کفعمی: این برنامه‌ها در استان اصفهان اجرا می‌شود و ما بر اساس نیاز جامعه به سپاه استان پیشنهاد تشکیل اندیشکده، مرکز رسانه‌ای و مدرسه تربیتی، تشکیلاتی بسیج دانشجویی را دادیم.

تسنیم:مخاطبان این برنامه‌ها معمولاً افرادی هستند که با بسیج و انقلاب اسلامی آشنایی دارند، برای اینکه افرادی را جذب کنید که هیچ آگاهی نسبت به اهداف انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و سایر موضوعات ندارند، چه ایده‌ای دارید؟

کفعمی: باید قالب‌ها را عوض کرد، بسیج برای انقلاب اسلامی شکل گرفته است، ما قرار است تشکیلات انقلاب باشیم، باید برنامه‌هایی را در قالب‌های جدید طراحی کرد، می‌توان موشن گرافی درست کرد و در فضای مجازی منتشر کرد تا به دست قشری که با جریان انقلابی سر و کار هم ندارند، برسد. باید عرصه‌ها تغییر یابد، اگر کار علمی کردیم، انسان‌های اهل علم در برنامه‌ها شرکت می‌کنند، باید تولیدات هنری داشته باشم، دانشجویان رشته هنر باید به صورت تخصصی کار کنند و ما نیز وظیفه داریم از نیروها به صورت تخصصی استفاده کنیم.

تسنیم:برنامه‌هایی همچون حلقه‌های صالحین و یادواره‌های شهدای دانشجو،تربیون‌های آزاد دانشجویی و کرسی‌های آزاد اندیشی در بسیج دانشجویی استان اصفهان همچنان ادامه دارد؟

کفعمی:بلهبر اساس روال گذشته است البته یک بازنگری هر ساله انجام می‌‌شود و قصد داریم نگاه‌مان تخصصی‌تر شود.

تشکیل قرارگاه شهید حججی برای خدمت رسانی به مردم حاشیه نشین اصفهان

تسنیم:اردوهای جهادی برگزار می‌شود؟

کفعمی:بله این اردوها ادامه دارد وبرای خدمت به حاشیه شهر اصفهان و مناطق آسیب دیده، قرارگاه شهید حججی راه اندازی شده است چراکه یکی از دغدغه‌های حضرت آقا، آسیب‌های اجتماعی است، امسال 60 گروه جهادی با جمعیت حدود 3 هزار نفر در قالب اردوهای 10 روزه، در 6 استان کشور همچون سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویر احمد و مناطق حاشیه نشین شهر اصفهان فعالیت داشتند.

تسنیم:در حوزه پیوند علم و اقتصاد و ارتباط دانشگاه با صنعت، چه اقداماتی انجام شده است؟

کفعمی:نمایشگاه‌های همّت برگزار شده که در آن مصرف کنندگان تولیدات علمی را دعوت کردیم و از طرح‌ها و دستاوردهای دانشجویان بازدید کردند و چند قرارداد مالی بسته شد، این نمایشگاه ها استمرار پیدا می‌کند، توجه داشته باشید که صنعتگران به راحتی برای طرح‌های دانشجویی هزینه نمی‌کنند و این قراردادها نشان می‌دهد که دانشجویان توانسته‌اند، نیاز صنعت را تأمین کنند.

تسنیم: برای حضور دانشجویان در پیاده‌روی اربعین حسینی چه تمهیداتی اندیشیده‌ شده است؟

کفعمی: همانند سال گذشته اعزام انجام می‌شود، البته رایزنی صورت گرفته است تا به جای اینکه دانشجو برای خروج از کشور ودیعه بدهد، کدی را ثبت کنیم و دانشجو تعهد بدهد تا مجوز خروج را بگیرد، ما هر ساله کاروانی را به صورت متمرکز اعزام می‌کردیم و در سال گذشته نزدیک به 5 هزار نفر مجوز خروج از کشور برای پیاده روی اربعین صادر شد.

تسنیم: قرارگاه شهید علم الهدی به دبیری بسیج دانشجویی در استان تشکیل می‌شود؟

کفعمی:اینقرارگاه همانند قرارگاه راهیان نور و اربعین به صورت ملی است و رسالت سیاست گذاری را بر عهده دارد و بر اساس روال گذشته است، دبیری این قرارگاه با بسیج دانشجویی است و ما نیز در حوزه فرهنگی به دنبال ایجاد تحول فرهنگی در برنامه‌ها هستیم.

تسنیم:به نظر شما، اقداماتی که تا کنون در حوزه مبارزه با فساد انجام شده، کارایی لازم را داشته است؟

کفعمی: یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی این است که حرف «ولی» روی زمین نماند، اگر پیام مقام معظم رهبری درباره مبارزه با فساد انجام شده بود، امروز این مشکلات را نداشتیم، از سوی دیگر متأسفانه مقابله با فساد، سیاسی شده، می‌گویند مربوط به فلان دولت است، در حالیکه باید همه جریان‌ها با فساد مبارزه کنند و آن را بد بدانند، همه باید به این باور برسند که مبارزه با فساد اولویت دارد، اما برخی می‌گویند اگر فلان فرد را از سمتش برداشتید ما فلان کار را می‌کنیم.

رهبر انقلاب خواستار برخورد شدید با فساد هستند، اخیراً آقای لاریجانی، رئیس قوه قضائیه مجوزی از رهبر انقلاب گرفتند که نشان می‌دهد که ایشان خواستار برخورد صریح و علنی با فساد هستند، البته در حوزه افکار عمومی مشکلاتی وجود دارد و جریانی شکل گرفته است که اگر با تروریست برخورد شود افرادی نادان واکنش نشان می‌دهند، بنابراین اگر برخوردها کافی بود، شاهد این فسادها نبودیم، ما در حوزه مطالبه‌گری در حوزه مبارزه با فساد پیگیر هستیم چراکه یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مبارزه با فساد و عدالت محوری است، ما به موضوع پیگیری و مطالبه مبارزه با فساد وارد می‌شویم هر چند برخی از مسئولان از مطالبه کردن ناراحت می‌شوند اما دانشجویان نمی‌گذارند حرف امام امت بر روی زمین بماند، مسئولان باید با فساد و احتکار مقابله کنند و به قول خود پایبند باشند، هنگامی که به وعده‌ها عمل نشود، مردم به مسئولان دولتی بی‌اعتماد می‌شوند. مسئولان باید خوابشان کمتر شود، وقت بیشتری بگذارند، حرف مردم را بشنوند و به حال مردم رسیدگی کنند.

تسنیم:نظر شمادرباره اجرای طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و جایگزینی مدیران جوان چیست؟

کفعمی: کسانی که میدان دار یکی از پیچیده‌ترین عرصه‌های انقلاب در سال‌های ابتدایی انقلاب بودند، جوانانی بودند که امام راحل به آنان اعتماد کردند، آنان با نگاه جهادی تلاش کردند، خداوند متعال قول داده است که اگر توان و وسع خود را به میدان بیاورید، خدا این توان را افزایش می‌دهد.

دایره بسته مدیریتی که در 4 دهه گذشته ایجاد شده است، انسان‌هایی که به قول خودشان فقط 8 سال مدیر نبودند اما 32 سال مسئولیت داشتند، برخی از این مدیران نه کاری از دستشان بر می‌آید و نه دلشان می‌آید میزها را رها کنند، رهبر انقلاب چند مرتبه، جوان گرایی را مطرح کردند و استفاده از نیروهای جوان و متعهد انقلابی را تذکر دادند، البته قبول داریم که در برخی مسئولیت‌ها باید از افراد پخته استفاده کرد اما مشاهده می‌کنیم که برخی از مسئولیت‌ها را به دلایل سیاسی، به افراد جوان واگذار می‌کنند.

مدیر جوانی به درد می‌خورد که نگاه انقلابی و جهادی داشته باشد چراکه این نگاه، کمبودهای تجربی‌اش را پوشش می‌دهد، متأسفانه برخی از مدیران فعلی معتقد هستند که نمیتوان کاری کرد، راهکار این است که تفکر انقلاب داشته باشند چراکه هیچ بن بستی در مسیر انقلاب نیست و معتقد هستیم که با یاری خدا می‌توان از همه سختی‌ها عبور کرد و به اهداف والا دست یافت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن