ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89492
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲:۴۷
  • 104 بازدید
  • ارسال توسط :
حقوق بشر غربی‌ها شبیه یک بازی است

حقوق بشر غربی‌ها شبیه یک بازی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، هدایت الله خادمی با اشاره به موضوع فروش تسلیحات  از طرف فرانسه و آلمان به کشور امارات متحده عربی به منظور جنگ با یمن گفت:یکی از بیزنس ها و سرمایه گذاری های کشورهایی مثل آمریکا،فرانسه و آلمان و دیگر کشورهای بزرگ استعماری تولید اسلحه و فروش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

هدایت الله خادمی با اشاره به موضوع فروش تسلیحات  از طرف فرانسه و آلمان به کشور امارات متحده عربی به منظور جنگ با یمن گفت:یکی از بیزنس ها و سرمایه گذاری های کشورهایی مثل آمریکا،فرانسه و آلمان و دیگر کشورهای بزرگ استعماری تولید اسلحه و فروش اسلحه در مقیاس های مختلف چه سبک سنگین و یا تانک است.

وی افزود:کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات هم که درآمد بسیار زیادی دارند،ولی پشتیبانی ندارند،حامی خودشان را آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی همسو می‌بینند به هر حال باید در زمین آنها بازی کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه هر وقت انبارهای اسلحه غربی‌ها پر شد؛معمولاً به این کشورها رجوع می‌کنند،تاکید کرد: انبارهای اسلحه غرب هر زمان که اشباع شد،معمولاً به کشورهای حاشیه خلیج و عربستان پالس می دهند و آنها همه سلاح‌های غربی ها را می خرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فروش تانک های بسیار زیاد فرانسه و آلمان به امارات برای جنگ یمن،ادامه داد:عربستان وامارات درحال حیف و میل کردن منافع کشورشان هستند و متاسفانه این کشورها بصورت دیکتاتوری اداره می شوند و مردم کاری به کارشان ندارند،کشور را ملک و املاک خودشان می‌دانند و هر جوری که دلشان بخواهند از منابع کشور استفاده می کنند.

نماینده مردم ایذه و باغملک درمجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حقوق بشر آمریکایی ادامه داد:این حقوق بشری که غربی‌ها دم از آن می زنند،یک بازی است. آنها اگر  قرار بود حقوق بشر را اجرا کنند این رفتارها را با شهروندان خودشان ،شیعیان عربستان سعودی و بانوان نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته امکان گرفتن گواهینامه رانندگی برای خانم های عربستانی میسر نبود،ادامه داد: غربی ها با عربستان کاری ندارند،اما در موضوع احقاق حقوق بشر به کشور ما هم ایراد می‌گیرند؛به نظر من بحث حقوق بشر بستگی منابع مالی کشورها دارد،اگر کشوری برایشان منافع مالی را تامین کند،هر کاری هم که بکنند و هر جنایتی انجام بدهند آن را نادیده می‌گیرند؛اما هر کشوری که در چارچوب و قالبی که آنها طراحی کرده اند،رفتار نکند و بخواهند خارج از آن چارچوب باشند؛ بازهم به ضد حقوق بشر محکوم می‌شوند و هر کاری درستی بکنند آن را خلاف می‌دانند.

خادمی با تاکید بر اینکه حمله به یمن مصداق بارز جنایت جنگی است ،مطرح کرد: به هر حال اسلحه ای که مردم یمن را می کشد توسط کشورهای غربی فروخته شده است ؛مردم یمن از گرسنگی و کمبود دارو  از بین می روند و اجازه ورود کمک های بشردوستانه را به یمن نمی دهند؛این جنایت علیه بشریت است

وی با بیان اینکه عربستان امارات به تنهایی نمی‌توانند این کارها را انجام دهند و به پشتوانه فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان این جنایات را منجر می شوند، افزود:اگر یک دادگاه بین المللی واقعی وجود داشت؛بایستی برخی کشورهای غربی و آمریکا را به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه می کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه برخی کشورهای کوچک منطقه مزدورهای غرب هستند،ادامه داد:برخی کشورهای منطقه با مستعمره بودن فرقی ندارند،چرا که هر چه به آنها می‌گویند آنها اجرا می‌کنند؛منابع خود را در اختیار غرب قرار می‌دهند، فقط در ظاهر یک استقلالی به آنها داده‌اند. هم مطمئن باشیم که خسارت می آورند مردم یمن را آزار می دهند ولی به اهدافشان نمی‌رسند فقط منابع مالی عربستان و امارات در جیپ فرانسه آلمان و آمریکایی‌ها می‌رود.

گفتنی است؛نشریه آلمانی "اشپیگل" در گزارشی به ابعاد پنهان معامله تسلیحاتی میان این کشور و امارات متحده عربی پرداخت و به وجود واسطه‌ای در این معامله اشاره کرد که حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای فروش تانک‌ها به ابوظبی دریافت کرده است و مبلغی هم احتمالا برای پرداخت رشوه به مقامات دولتی هزینه شده است.

آلمان، بزرگترین شریک تجاری اروپایی عربستان است. افشای معامله‌های تسلیحاتی برلین با ریاض در سال‌های گذشته نیز خبرساز بوده است. حمله ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، بیش از سه سال است.امارات متحده عربی،مصر، بحرین، اردن، کویت، مغرب، سنگال و سودان کشورهایی هستند که همراه با عربستان در اقدام نظامی علیه یمن مشارکت دارند. این جنگ به بروز بدترین بحران انسانی در یمن منجر شده است

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن