ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 89564
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
رفتن به زیارت امام حسین(ع) قدرت شیعه را به دنیا نشان می دهد / هویت ما امام حسین(ع) است

رفتن به زیارت امام حسین(ع) قدرت شیعه را به دنیا نشان می دهد / هویت ما امام حسین(ع) است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید حسن منتظرین نویسنده کتاب هنر اهل بیت (ع) که در خاطرات شهید حججی از این کتاب به عنوان کتاب مورد علاقه این شهید گرانقدر آمده است در گفت و گو باراه آرمان در خصوص موضوعیت کتاب هنر اهل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید حسن منتظرین نویسنده کتاب هنر اهل بیت (ع) که در خاطرات شهید حججی از این کتاب به عنوان کتاب مورد علاقه این شهید گرانقدر آمده است در گفت و گو باراه آرمان در خصوص موضوعیت کتاب هنر اهل بیت(ع) اظهار داشت: سالها یکی از دغدغه هایی که باعث نگرانیم شده بود صحبت هایی بود که بعد از تمام شدن جنگ در مورد جبهه ، اهداف و باورها و نیت هایی که رزمندگان داشتند و علتی که انها وارد جنگ می شدند، مطرح می شد و متاسفانه نه فقط من بلکه برخی از دوستان که با آنها ارتباط داشتیم تایید می کردند که خلاف واقع است .

وی افزود: با صدور یک پیام شفاهی از سوی امام(ره) که اگر خرمشهر سقوط کند هیچ عذری از احدی پذیرفته نیست فقط همین یک کلام باعث شد ورق جنگ برگردد و این جوشش رزمندگان که شاید خسته بودند به هر دلیلی که جبهه نمی رفتند و یا مردمی که به دلیلی به فکر جنگ نبودند سیل آسا به سمت جبهه ها رفتند ، آنقدر نیرو زیاد بود که یگان و لشکرها توان تدارک خوراکیهای آنها را نداشتند .

حجت الاسلام منتظرین بیان داشت: الان که دوره صلح است و جنگ تمام شد شهدا رفتند و اسرا صدمات خود را کشیدند و اسارتها را به جان خریدند و آمدند الان یک عده ای میدان دار جنگ شدند تحلیل گر شدند نظر می دهند و مسائلی را مطرح می کنند که در دوران جنگ مطرح نبود .

وی تصریح کرد: می گویند رزمندگان به خاطر دفاع از وطن رفتند یا برای دفاع از ناموس رفتند ولی من با قاطعیت می گویم که اینها تحریفات و انحرافاتی است که اعمال شده ، می شود و در آینده خواهد شد .
منتظرین ادامه داد: مستندی که بنده ادعا می کنم در سه محور فرمایشان حضرت امام(ره) ، وصیت نامه شهدا و خاطرات رزمندگان به نام هنر اهل بیت (ع) جمع آوری شده ، حضرت امام به شدت با وطن گرایی و ناسیونالیسم و دفاع از آب و خاک مخالفت می کردند .

وی تصریح کرد: در طول سه سال تحقیق در وصیت نامه ای ندیدم که نوشته باشد که برای دفاع از وطن رفته باشند همه می گفتند ما برای اسلام دفاع از مکتب و برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی رفتیم ؛ نظام جمهوری اسلامی حسابش با حزب ، گروه و دولت جداست نظام یعنی آرمان های شیعه و مملکت ایران یعنی پرچم امام زمان که برآن برافراشته شده است در واقع ما داریم از کیان شیعه دفاع می کنیم .
منتظرین گفت: این حرفی بود که در گفته های بعثی به صراحت گفته شد که ما میخواهیم سفره انقلاب برچیده شود ، ایران در دنیا تنها کشوری است که شیعه است و از مبانی اهل بیت (ع) دفاع می کند .

وی خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس یگان ها به نام های مذهبی و اهل بیت نامگذاری میشد ، گردان ها هم به همین منوال است ،برای گروهان هم اسم صحابه اهل بیت بود عملیات ها با نام های اهل بیت و مذهبی انجام میشد، تمام این نشانه ها نشان میدهد محتوای جنگ یک محتوی اعتقادی بود نه محتوی ناسیونالیستی و ملی گرایی .

نویسنده کتاب هنر اهل بیت(ع) بیان داشت: بسیاری از قسمتهای عراق جزو ایران بود که از ما جداشد و اینکه این شهرها از ایران جدا شد ما هیچ احساسی نداریم ولی وقتی برای شیعه ای درآن سر دنیا اتفاقی می افتد ما ناراحت می شویم چون از نظر عقیده با ما یکی هستند، این مسئله کاملا فطری است در اسلام هم ما هیچ وقت درمبانی دینی، ارزشی برای خاک قائل نشدیم همه آنها بحث اعتقادی است مسلمانان و مومنین برادر یکدیگرند .

خاطره ای از سردار شهید رفسنجانی در کتاب هنر اهل بیت(ع)

حجت الاسلام منتظرین در بخشی از سخنان به بیان خاطره ای از سردار شهید علی عابدینی از شهدای سرفراز رفسنجان پرداخت که در کتاب هنر اهل بیت از ایشان نام برده است و این خاطره را ذکر نمود: در عملیات کربلای ۵، اقای حاج باقری که اهل قم هستند عمدتا در لشکر ثارالله بود مسئول واحد تخریب بود و بعدا مسئول یگان غواص ها ایشان تعریف کردند شب بود اماده بودیم بچه های غواص آماده بودند میخواستیم حرکت کنیم فرمانده گردان که شهید عابدینی بودند نبود حاج قاسم سلیمانی پشت بیسیم به ما می گفتند چرا حرکت نمی کنید راه بیافتید منم این طرف و ان طرف دنبال عابدینی گشتم نبود، روز قبلش در سنگر که یک مقداری با خط مقدم فاصله داشت ، بودیم رفتم انجا سنگرها را گشتم داد زدم دیدم در حالیکه شهید در حالت نماز خواندن بود اشک از گوشه های چشمانش جاری بود به او گفتم دیر میشود من رفتم زود بیا بعد از لحظاتی شهید عابدینی نمازش تمام شد و آمد و همان شب در همان مرحله اول به شهادت رسید در حالیکه فرمانده گردان غواص بود؛ خدا و معنویتی که در نماز خواندن رزمندگان بود متاسفانه ما امروز از ان فاصله گرفتیم.

امام حسین(ع) هویت شیعه است

حجت الاسلام منتظرین در ادامه در خصوص ایجاد شبهه هایی پیرامون جنگ ایران و صدام و اینکه برخی آن را جنگ میان ملت ایران و ملت عراق می دانند و بر همین اساس برپایی موکب های اربعین را جایز نمی دانند بیان داشت:  امام راحل می فرمایند جنگ ما جنگ با صدام نیست جنگ ما با عربستان نیست امام فضا را بلندتر می دیدند منظورشان جنگ با استکبار است ایشان تفکر استعماری را تبیین می کنند ، این جنگ هشت ساله واقعا جنگ با مردم عراق نبود .

وی افزود: اینکه مردم عراق با ما جنگیدند درست است ولی انها سالهای متمادی زیر یوغ تبلیغات کشنده حزب بعث بودند حزب بعث فقط صدام نیست قبلش حسن البکر بود انها با ایرانی و مسائل ایرانی ضدیت نداشتند، در منطقه ،ما و عراق تقریبا از نظر قدرت نمایی با هم درگیر بودیم زمان شاه درگیرهایی بود چون کشورمان ژاندارم منطقه بود.

منتظرین گفت: در جنگ تحمیلی و در دوره بعد از جنگ زمانی که اسرا بودند افرادی در بین مردم عراق بودند که اینها واقعا اظهار ناراحتی می کردند و از وضعیت حاکم درعراق ناراحت بودند الان مردم ما که ممکن است این شبهات برایشان مطرح شود نمی دانند که چه وضعیتی صدام برای مردم عراق ایجاد کرده بود که آنها مجبور بودند به جبهه بیایند و بجنگند، متاسفانه در جنگ عمدتا شیعیان را در خط مقدم قرار داده بود اگر کشته می شدند از آمار شیعیان عراق کم شود این یکی از خباثت های صدام بود که کمتر به آن پرداخته شده است .

وی خاطر نشان کرد: به محض اینکه این فشار از مردم برداشته شد فضا عوض شد راه باز شد و ما به عراق رفتیم و این معنیش نیست که تمام اتفاقات برطرف شده و تمام سابقه سوء برطرف شده چون هنوز کسانی هستند بین عراقیها تفکرات صدامی وبعثی را دارند و دلیل دیگر تعصبی که معمولا عرب به عجم دارد .

حجت الاسلام منتظرین تصریح کرد: در بین عراقیها این مکتب را تبیین می کنند که ایرانیها اشغالگر هستند آمده اند کشور شما را اشغال نمایند خاک شما را بگیرند و منابع شما را ببرند مطالبی از این نمونه زیاد مطرح می کنند متاسفانه در بین عراقیها به یک جور در بین ما هم به جور دیگری تاثیر گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: در موضوع اربعین حسینی و برپایی موکب ها بحث امام حسین (ع) است بحث ما مکتب شیعه است بحث ما مکتب امام حسین(ع) است رفتن به زیارت امام حسین(ع) قدرت شیعه را به دنیا نشان می دهد هویت ما امام حسین است ، درست است که عراقیها برادران دینی و شیعه ماهستند اما اصل قضیه این است که اگر خرج می کنیم و ما می رویم تا از هویتمان دفاع کنیم هویتمان مکتب اهل بیت است.

منتظرین بیان داشت: مرقد مطهر شش امام بزرگوار در عراق است ما نمی توانیم از امامان خود صرف نظر کنیم و بی تفاوت رد شویم به سرنوشتش ابادانی عراق گرم بودن زیارتهای عتبات عالیات ،این اقتدار شیعه را نشان میدهد ما به عنوان پرچم دار تشیع باید این کار را انجام دهیم و گوش به دسیسه ها نداشته باشیم .

وی تصریح کرد: یک عده در ایران فتنه می کنند و یک عده در عراق تا بتوانند ازآب گل الود ماهی بگیرند و پشت پرده این دسیسه ها عربستان صعودی به عنوان وهابیت در عرصه میدان که نتوانست با داعش کاری بکند و اسرائیل که دشمن قسم خورده ماست و آمریکا که حامی همه اینهاست .

ایجاد شادی و نشاط همراه با گناه روح را کسل می کند

حجت الاسلام منتظرین در بخشی از سخنانش به بیان خاطرات اسرای دفاع مقدس و شکنجه های این دوران پرداخت و گفت: با شرایط سخت دوران اسارت این سه هزار اسیری که ما داشتیم باید دیوانه شده باشند در حالیکه اینطور نبود ، صلیب سرخ می گفت هر جا که مااسیری داریم وقتی می رفتیم سرشان یا خودکشی یا افسردگی یا گوشه گیر بودند اما بین رزمندگان ما شادی بود برای اینکه مبانی اصلی آنها اسلام بود شوخی می کردند و خط قرمزها هم وجود داشت ولی الان برعکس شده آقایون میخواهند همه چیز باشد منتها اسمش را می گذارند اهنگ مجاز ، وقتی نگاه می کنیم پر از معصیت اینها روح را کسل می کند.

وی خاطر نشان کرد: اینها عوام فریبی است در واقع بازی کردن در زمین شیطان است نمی فهمند، در دوران جنگ و اسارت رزمندگان شوخی و نشاط داشتند ولی هیچ وقت از محدوده شرع فراتر نمی رفتند؛ وقتی زندگی عاری از گناه باشد شادی و نشاط می آورد .

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن