ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89632
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۴:۰۳
  • 193 بازدید
  • ارسال توسط :

استعفای هیلی در حقیقت بیانگر شکست سیاست‌های یکجانبه آمریکادر نظام بین المللی است/ ترامپ از این استعفا به‌دنبال پیروزی در انتخابات

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص استعفای نیکی هیلی نماینده ایالات متحده در سازمان ملل با توجه به همسویی سیاست‌های او با دونالدترامپ گفت: استعفای نیکی در حقیقت بیانگر شکست سیاست‌های یکجانبه آمریکایی‌ها در نظام بین المللی است. وی با بیان اینکه به سادگی می‌توان هیلی […]

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص استعفای نیکی هیلی نماینده ایالات متحده در سازمان ملل با توجه به همسویی سیاست‌های او با دونالدترامپ گفت: استعفای نیکی در حقیقت بیانگر شکست سیاست‌های یکجانبه آمریکایی‌ها در نظام بین المللی است.

وی با بیان اینکه به سادگی می‌توان هیلی را نماینده و وکیل مدافع رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تلقی کرد گفت: در این مدت که وی عهده دار نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل بود تمام سیاست‌های در حوزه بین الملل به اسم آمریکا دنبال می‌کرد در حقیقت در چارچوب منافع رژیم صهیونیستی بود.

عابدینی شاهد این مدعا را انتقال سفارت ایالات متحده را از تلاویو به قدس شریف با با ابتکار هیلی دانست و ادامه داد: همچنین خروج از آمریکایی‌ها از شورای حقوق بشر با این ادعا شروع شد که هیلی گفت: شورای حقوق بشر منافع اسرائیل را تامین نمی‌کند.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: خانم هیلی به صراحت اعلام کرد سازمان ملل باید تغییر کند، چون دیدگاه‌های موجود در این سازمان ضد اسرائیلی است. همچنین طرح شوو‌هایی که برضد توان دفاع موشکی ایران به راه انداخته شد مبدع آن هیلی بود و سال گذشته برای اولین بار آهن پاره‌ای را به سازمان ملل برد و ادعا کرد این بخشی از موشک ایرانی است که یمن به ریاض پرتاب کرده است.

وی نیکی هیلی را یکی از سه ضلع مثلث عناد با جمهوری اسلامی دانست و گفت: هیلی در سازمان ملل، نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی و بن سلمان در ریاض در حقیقت سیاستمداران ضدایرانی محسوب می‌شوند.

عابدینی هیلی را از افراد تندروی جمهوری خواه دانست که سیاست‌های یکجانبه آمریکا و سیاست موسوم به “اول آمریکا” را دنبال می‌کرد و معتقد بود آمریکا باید در نظام بین الملل اول باشد.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به نطق آغازین خانم هیلی در صحن سازمان ملل گفت: وی در این نطق اعلام کرد: که آمده است تا در سازمان ملل همه را بر چارچوب منافع آمریکا به خط کند.

وی تصریح کرد: از این منظر استعفای نیکی هیلی همسان با استعفای تیلرسون وزیرخارجه سابق آمریکا یا رییس سازمان CIA در ایالات متحده نیست.

عابدینی موضوع استعفای هیلی را از منظر شخصیتی ترامپ که بازیگر ماجراجویی است و نوع رفتارش تنش زایی در نظام بین الملل است را نیز مورد اهمیت دانست و گفت: ترامپ کسی است که بیشتر دوست دارد محور اصلی رسانه‌ها باشد و کمتر به بخش‌های محتوایی و تحلیلی توجه می‌کند. بر همین اساس هیچ فردی نمی‌تواند در میان مدت با ترامپ همکاری کند و حلقه اول افراد نزدیک به ترامپ یکی پس از دیگری از قدرت کنارگیری کردند یا کنار گذاشته شدند.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: هیلی نیز به شدت تندرو و یکجانبه گراست او یک مهاجر هندی تبار است و شاید به خاطر اثبات خود از آمریکایی‌ها درموضوعات حمایت از اسراییل و دشمنی با ایران پیشی می‌گرفت.

وی تحلیل دیگر در خصوص استعفای هیلی را برگزاری انتخابات در آمریکا دانست و گفت: به نظر می‌رسد در آستانه انتخابات مجلس در آمریکا ترامپ خواستار استعفای هیلی بود تا آتو‌های زیادی که جمهوری خواهان از هیلی داشتند فروکش کند.

عابدینی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال هرچه واقعیت داشته باشد چشم پوشی از این نکته غیرممکن است که کنارگیری هیلی به منظر شکست سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا در عرصه بین المللی است.
Z

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن