ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89827
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
  • 256 بازدید
  • ارسال توسط :
انجمن ادبی سوختگان وصل پاسدار شعر انقلاب است/ برگزاری همایش به میزبانی دانشگاه تهران

انجمن ادبی سوختگان وصل پاسدار شعر انقلاب است/ برگزاری همایش به میزبانی دانشگاه تهران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش ادبی سوختگان وصل با محوریت افتتاحیه سری هفدهم این همایش با محوریت یمن در نهاد رهبری دانشگاه تهران صبح امروز برگزار شد. این نشست با حضور سعید حدادیان از بنیانگذاران این انجمن ادبی، اسفندقه از شاعران معاصر و دبیر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش ادبی سوختگان وصل با محوریت افتتاحیه سری هفدهم این همایش با محوریت یمن در نهاد رهبری دانشگاه تهران صبح امروز برگزار شد. انجمن ادبی سوختگان وصل پاسدار شعر انقلاب است
این نشست با حضور سعید حدادیان از بنیانگذاران این انجمن ادبی، اسفندقه از شاعران معاصر و دبیر این همایش خانم نانیزاد آغاز شد.

سعید حدادیان با اشاره به اینکه در آستانه هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل در دو بخش شعر و داستان هستیم گفت: عنوان این همایش ادبی (یمن) می‌باشد که در آن به حماسه مردم مظلوم یمن می‌پردازیم.

وی افزود: دفتر نمایندگی این نهاد در سال ۱۳۷۹ به دست حاج آقا ابوترابی افتتاح شد و از آن زمان تاکنون ما این افتخار را داشته ایم در کنار افرادی، چون استاد اسفندقه حضور داشته باشیم.

حدادیان گفت: در این چند سال اخیر به شدت به دنبال این بودیم که برای مردم یمن برنامه‌ای داشته باشیم و امسال این توفیق برای ما ایجاد شد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید با کیفیت حماسه یمن آشنایی بیشتر داشته باشید باید این را بدانید که فقیرترین کشور در بین تمام کشور‌های عربی زبان مورد تعدی غنی‌تر کشور عربی زبان یعنی عربستان قرار گرفته است و همان طور که اسرائیل نتوانست بر فلسطین و لبنان و عراق غلبه پیدا کند عربستان هم نمی‌تواند بر یمن غلبه پیدا کند.

در ادامه استاد اسفندقه گفت: انجمن ادبی سوختگان وصل در سال ۱۳۷۹ در دانشگاه تهران در جمع دوستان شاعر و به پیشنهاد آقای حدادیان به راه افتاد که از تمامی این جناح‌ها در آن شاعران وجود دارند.

وی افزود: از همان روز‌های نخستین برپایی این انجمن ویژگی‌های اصلی این همایش این بود که شاعران همه با سلایق مختلف در آن حاضر شدند همچنین ما در این همایش از شاعران بزرگی مثل استاد علی موسوی گرمارودی و استاد علی معلم که همتشان بدرقه راهمان بود نیز کمک و راهنمایی گرفتیم.

اسفندقه گفت: محوریت اصلی این همایش تذکر و تبیین موضوع شعر انقلاب بوده است. شعر‌هایی که سفارشی نبوده اند و همه برخواسته از جان و دل شاعران بوده است. در حال حاضر هفدهمین دوره از این همایش در حال برگزاری است و تاکنون شعر‌هایی که به دفتر این مجموعه رسیده است هیچکدام متضمن سفارشی بودن نبوده اند چرا که همه برخواسته از جان کلام و عمق وجود شاعر بوده است.

وی ادامه داد: ما با این همایش که با نام یمن در حال برگزاری است می‌خواهیم ببینیم که آیا شعر می‌خواهد به داد یمن برسد یا نه حماسه یمن می‌خواهد به داد شعر برسد. خواستگاه اصلی همایش‌های ادبی سوختگان وصل در واقع پاسداشت شعر انقلاب بوده است. از داورانی که در این مجموعه داوری کرده اند به محمدجواد محبت و سعید میرزایی اشاره کرد که از دل این انجمن نخستین گردهمایی‌ها را شروع کردند.

این شاعر ارزشی گفت: حلقه روشنا نیز به همت دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری و به کمک سعید حدادیان که بسیاری از شعر‌های گفته شده در همایش‌ها و رباعیات و قصیده‌های نخست ایشان بوده است موتور طبع شاعران را گرم کرده است.

در ادامه دبیر این جشنواره با اشاره به اینکه مهلت دریافت آثار تا ۱۵ آبان ماه می‌باشد گفت: اخبار این جشنواره در پایگاه اینترنتی انجمن ادبی سوختگان وصل قرار می‌گیرد همچنین قالب اشعاری که دوستان به دبیرخانه ارسال می‌کنند محدودیت ندارد و آنان می‌توانند با آدرس الکترونیکی abh@nahadut.ir آثار خود را ارسال کنند.

وی افزود: مراسم اختتامیه این همایش نیز ۱۲ آذر ماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

در ادامه سعید حدادیان با اشاره به اینکه سالهاست هیات داوران به ریاست آقای شاکری و خسروشاهی زحمت زیادی کشیده است گفت: لازم به ذکر است که این انجمن در زمینه داستان نیز پیشرفت زیادی داشته است و این همایش در سال‌های قبل سابقه کار‌های باشکوهی را داشته است برای مثال سال قبل که ما شانزدهمین دوره این همایش را با جانبازان شیمیایی شروع کردیم همایشی بزرگ و با عظمت را با نام سلام سردار را برگزار نمودیم که با نام سردار قاسم سلیمانی برپا شد که شاید کمتر نمونه‌ای شبیه آن داشته باشیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن