ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89831
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
  • 518 بازدید
  • ارسال توسط :

اعلام آمادگی «صنعا» برای آشتی ملی در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسب پنجاه و پنجمین سالگرد انقلاب 14 اکتبر، سالروز نجات یمن از استعمار انگلیس، شنبه شب طی نطقی خطاب به ملت یمن مجددا بر آمادگی دولت یمن برای دستیابی به آتش بس […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسب پنجاه و پنجمین سالگرد انقلاب 14 اکتبر، سالروز نجات یمن از استعمار انگلیس، شنبه شب طی نطقی خطاب به ملت یمن مجددا بر آمادگی دولت یمن برای دستیابی به آتش بس و ایجاد مصالحه ملی در عین حفظ تمامیت، استقلال و همه حقوق ملت یمن تاکید کرد.

المشاط در ابتدای سخنان خود گفت: ما امروز در حالی سالگرد پیروزی انقلابمان را جشن می‌گیریم که منطقه عزیز جنوب یمن که با خون پاک مردم این سرزمین آزاد شده بود، بار دیگر زیر یوغ اشغالگران است.

وی افزود: امروز شاهد یک انحراف شرم آور از همه تاریخ باشکوه خود هستیم. متأسفانه بسیاری به بازیچه، ابزار و مزدور دست بیگانگان تبدیل شده‌اند، به جای اینکه نمونه‌هایی از آن انقلابیون بزرگ را بیابیم که در اوایل دهه نود، صدها مبارز را با خود همراه کرده و دست در دست برادران شمالی خود در درگیری و مبارزه علیه نیروهای سعودی شرکت کردند، افرادی را می‌بینیم که آوردن نام آنها به زبان هم چندش‌آور است. آنها خاک و ناموس خود را فروخته و دوشادوش شبه نظامیان جنجوید سودان و مزدوران سنگال و بقایای القاعده و داعش برای دفاع از مرزهای عربستان و نظامیان امارات مبارزه می‌کنند و به طور کلی به خدمت متجاوزانی از رنگ، ملیت و زبان‌های مختلف درآمده‌اند.

المشاط موضع‌گیری جدی علیه تجاوز و اشغالگری را موجب بازگرداندن دستاوردها و ارزش‌های انقلاب 14 اکتبر یمن دانست و گفت: ملت بزرگ یمن تا به اکنون در بازپس گیری هویت و تاریخ خود از چنگ سارقان موفق عمل کرده است تا نتوانند انقلاب را به نام انقلابی دیگر از بین ببرند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه امروز دشمن همه برگه‌های امتیاز خود را از دست داده و تنها ابزار «گرسنه نگاه داشتن ملت یمن» و ضربه به پول ملی این کشور را برای ناامن و بی‌ثبات کردن این کشور و ایجاد شکاف در بین ملتش به کار گرفته است، گفت: امروز ملت یمن ثابت کردند که هنوز ذات بزرگ آنها را هر کسی نمی‌شناسد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در هفت نکته مسائلی را به ملت یمن یادآوری کرد.

در نکته نخست وی به تلاش دشمن برای آسیب رساندن به امنیت جامعه یمن اشاره کرد و گفت: اخیرا بوق‌های رسانه ای امارات و عربستان هجمه‌های خود را علیه مزدورانشان در داخل یمن آغاز کرده و آنها را متهم اصلی شکست در جنگ یمن و ناتوانی در برهم زدن امنیت مردم در صنعا طی چهار سال اخیر می‌دانند.

مشاط تاکید کرد: رسانه‌های دشمن از سر کینه و به صراحت و آشکارا خواستار انفجار، خرابکاری، ایجاد هرج و مرج و غیره در صنعا می‌شوند اما ما اطمینان می‌دهیم که جای هیچ نگرانی نیست چرا که نیروهای ضربتی دستگاه امنیت و هوشیاری اجتماعی ملت یمن جلوی هر توطئه دشمن را گرفته است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن نکته دوم را تلاش دولت یمن برای کاستن از مشکلات و مصائب ناشی از جنگ دانست و گفت: ما در بعد سیاسی و دیپلماتیک دنیا را در جریان وضعیت کنونی یمن و تخلفات دشمن متجاوز قرار داده و از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستیم دشمن را به احترام به اخلاق و قوانین جنگ ملزم کند.

وی افزود: در همین حال دولت یمن با ارائه راه حل‌ها و امتیازهایی خواهان بی طرف شدن بانک مرکزی و به طور کلی اقتصاد یمن شده است و از طریق ادامه ارتباط با فرستاده ویژه سازمان ملل از سرگیری فرآیند سیاسی حل بحران یمن را پذیرفتیم اما این طرف دیگر است که با اصرار بر باقی نگاه داشتن یمن و ملت یمن زیر حملات، محاصره و درد و رنج، تلاش‌های سازمان ملل را بی نتیجه می‌گذارد.

مشاط در نکته سوم با اشاره به ادامه تلاش دولت یمن در ایجاد اصلاحت داخلی، دستگیری اخلال گران بازار و قیمت‌ کالاهای اساسی مردم، مبارزه با فساد و در عین حال توسعه منابع یمنی به رغم اندک بودن آن گفت: دولت برای تسهیل عملکرد نهادها و جلب کمک و همکاری بیشتر آنها در تامین مایحتاج مردم یمن هم تلاش جدی به کار گرفته است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن – در نکته چهارم – همچنین بر آمادگی دائم این شورا برای ایجاد صلح عادلانه و فراگیر در یمن تاکید کرد و گفت: ما همه گروه‌های یمنی را به آشتی ملی دعوت می‌کنیم که ضامن مشارکت و منافع همگان بوده و حیثیت و شرافت همه را مصون بدارد .

وی افزود: ما همچنین مجددا تعهد خود را نسبت به عفو عمومی اعلام و تاکید می‌کنیم همه کسانی که تصمیم گرفته‌اند دست از کمک به دشمن خارجی بردارند از امنیت، احترام و تقدیر برخوردار خواهند بود .

المشاط در نکته پنجم، همچنین بر پایبندی دولت خود به همکاری با فرستاده سازمان ملل و حمایت از تلاش‌های وی برای رسیدن به صلح تاکید کرد و در عین حال گفت: ما موضع اخیر اتحادیه اروپا و حمایت آن از توقف جنگ و بازگشایی فرودگاه و رفع محاصره یمن را ارج می‌نهیم و همچنین درخواست‌های مکرر آن برای توقف معاملات تسلیحاتی با عربستان و کشورهای شریک جنگ علیه یمن هم شایسته تقدیر است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن، ضمن درخواست از بقیه کشورهای شریک در حمایت از جرایم عربستان و متحدان آن در حق یمن برای اصلاح مواضع خود و در راس آنها آمریکا و انگلیس گفت: ملت یمن حق پیگرد همه کسانی را که در جرایم جنگی ائتلاف متجاوزان شریک بوده و یا به هر شکلی از ارتکاب آن حمایت کردند، برای خود مصون می‌دارد.

وی در نکته ششم، ضمن ابراز تاسف از وضعیت خفت بار حکام عرب و رفتارهای موهن رئیس جمهور آمریکا در برخورد با آنها و باج خواهی وی گفت: این وضعیت، ظلم به امت عربی و اسلامی است، اما اگر رژیم آل سعود تصمیم بگیرد مال و شرافت ملتش را مصون بدارد، از ادامه تجاوز علیه ملت یمن دست بکشد و پاسخ قوی به تهدیدها و گروکشی‌های ترامپ بدهد، آن زمان ما جلودار حامیان این موضع سعودی خواهیم بودو با همه جراحتی که از شر آل سعود برداشته ایم اگر ترامپ به خود جرات اقدام متهورانه ای بدهد پیشگام مدافعین از خاک حرمین شریفین خواهیم بود.   اعلام آمادگی «صنعا» برای آشتی ملی در یمن   رئیس شورای عالی سیاسی یمن به عنوان نکته آخر در سخنرانی خود اظهار داشت: ما ضمن تأکید بر استقامت و آمادگی مطلق و پایدار خود برای ادامه جنگ دفاعی برحق و مشروعمان و با همان ایمان، عزت و قاطعیت، آمادگی مداوم خود را برای ورود سریع و از همین حالا به هر توافقنامه آتش بس اعلام می‌کنیم و دستان خود را برای صلح و آشتی جدی با همه گروه‌ها و رقبا در سطح داخلی یا منطقه ای دراز می‌کنیم به گونه ای که ضامن حفظ حاکمیت، استقلال و تمامی حقوق مردم و امنیت، ثبات، اتحاد و تمامیت ارضی یمن باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن