ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89849
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
  • 513 بازدید
  • ارسال توسط :
برنی سندرز: اگر سعودی‌ها خاشقجی را به قتل رسانده باشند، آمریکا باید از جنگ یمن خارج شود

برنی سندرز: اگر سعودی‌ها خاشقجی را به قتل رسانده باشند، آمریکا باید از جنگ یمن خارج شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمانت آمریکا، امروز (یکشنبه)، اعلام کرد در صورتی که ثابت شود عربستان سعودی مسئول ربودن و قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، […]

برنی سندرز: اگر سعودی‌ها خشقجی را به قتل رسانده باشند، آمریکا باید از جنگ یمن خارج شودبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمانت آمریکا، امروز (یکشنبه)، اعلام کرد در صورتی که ثابت شود عربستان سعودی مسئول ربودن و قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، است آمریکا باید به حمایت خود از این کشور در جنگ علیه یمن پایان دهد.

سندرز در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در این باره گفت: معتقدم یکی از اقدامات جدی که می توانیم انجام دهیم تنها توقف فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و یا وضع تحریم ها علیه این کشور نیست، بلکه مهم ترین اقدام، خروج از جنگ واقعا وحشتناک به سرکردگی عربستان در یمن است.

این سناتور دموکرات افزود ما نمی توانیم متحدی داشته باشیم که در کمال خونسردی در کنسولگری خودش یک منتقد را به قتل می رساند. چنین اقدامی پذیرفتنی نیست.

خاشقجی که مقالات انتقادآمیزی را درباره سیاست های بن سلمان می نوشت، از دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه، ناپدید شده است. مقامات ترکیه ای می گویند عوامل سعودی این روزنامه نگار را در کنسولگری عربستان به قتل رسانده اند.

سندرز پیش تر نیز بارها مخالفت خود را با دخالت آمریکا در جنگ یمن اعلام کرده است. سناتور ورمانت که حمایت آمریکا از تجاوزگری عربستان در یمن را بر خلاف قانون اساسی این کشور می داند، این جنگ را فاجعه انسانی خواند و افزود شاید بارزترین اقدامی که آمریکا می تواند انجام دهد توقف دخالت نظامی در جنگ علیه یمن به سرکردگی عربستان باشد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شده است در صورتی که اتهامات علیه عربستان درخصوص پرونده خاشقجی ثابت شود، واشنگتن مجازات های شدیدی علیه این کشور در نظر خواهد گرفت. با این حال، رئیس جمهور آمریکا از دادن هرگونه وعده ای درباره لغو قراردادهای تسلیحاتی میان واشنگتن و ریاض طفره می رود.

عربستان سعودی در واکنش به اظهارات ترامپ، با صدور بیانیه ای بدون نام بردن از آمریکا هشدار داد هرگونه اقدام علیه خود را با اقدامی شدیدتر پاسخ خواهد داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن