ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89871
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۷:۲۷
  • 281 بازدید
  • ارسال توسط :
پیکر حجت‌الاسلام شجاعی تشییع شد/تصاویر

پیکر حجت‌الاسلام شجاعی تشییع شد/تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید ابوالقاسم شجاعی، از مقابل حسینیه فاطمیون در خیابان مجاهدین اسلام تهران برگزار شد. سیل جمعیت مقابل درب حسینیه فاطمیون اجازه نمی‌داد، همه دوستداران و مریدان مرحوم سید ابوالقاسم شجاعی وارد حسینیه شوند. خیابان مجاهدین اسلام […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید ابوالقاسم شجاعی، از مقابل حسینیه فاطمیون در خیابان مجاهدین اسلام تهران برگزار شد.

سیل جمعیت مقابل درب حسینیه فاطمیون اجازه نمی‌داد، همه دوستداران و مریدان مرحوم سید ابوالقاسم شجاعی وارد حسینیه شوند.

خیابان مجاهدین اسلام و خیابان‌های منتهی به حسینیه ترافیک سنگینی داشتند. در کوچه‌های اطراف خودرو و موتور سیکلت کسانی که به این مراسم آمده بودند، پارک شده بود. بسیاری از کسبه اطراف حسینیه مغازه شان را تعطیل کرده بودند.

آغاز مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم شجاعی کسی بود که بچه هیئتی‌ها به خوبی با کلام، بیان، خطابه، اخلاص و نفوذ کلامش آشنا بودند و به همین دلیل جمعیت فراوانی به مراسم تشییعش آمدند. مردی که عاشق امام حسین (ع) بود در ایام منتسب به ایام سوگواری اباعبدالله (ع) به ملکوت اعلا پیوست.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، حجت الاسلام غروی، حسین مردانی (مداح اهل بیت) از جمله چهره‌های شاخص در این مراسم بودند.

آغاز مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی

 پس از قرائت زیارت عاشورا و خواندن نماز، سیل جمعیتی که ساعت هاست در حسینیه منتظر تشییع پیکر این واعظ هستند، با سینه زنی برای سیدالشهدا (ع) از حسینیه خارج شدند.

جمعیت آنقدر زیاد است که با گذشت بیش از ۱۰ دقیقه حسینیه همچنان شلوغ است و از جمعیت خالی نشده است. ماموران راهنمایی و رانندگی مجبور شدند مسیر غرب به شرق خیابان مجاهدین را ببندند تا جمعیت بتوانند پیکر مرحوم شجاعی را تشییع کنند.

آغاز مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی

سیل جمعیت خنکای هوای پاییز را به گرمای تابستان تبدیل کرد. «وا حسینا» که همیشه در روضه های حجت الاسلام و المسلمین شجاعی خوانده می شد، در مراسم تشییع پیکر این نوکر امام حسین (ع) زمزمه می شد. جمعیت از خیابان مجاهدین به سمت میدان شهدا حرکت می‌کرد. شاید هزاران نفر به مراسم آمده اند؛ تا چشم کار می کند در خیابان جمعیت مردمی است.

سپس؛ حاج حسین سازگار پشت میکروفن رفت و شعری در وصف ابا عبدالله (ع) خواند و درگذشت مرحوم شجاعی را تسلیت گفت.  حاج مهدی سماواتی نیز شعری برای اباعبدالله الحسین (ع) خواند. در پایان مراسم، به درخواست فرزند مرحوم شجاعی شعر مشهور شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءِ عَذْبٍ فاذکرونی. (شیعیان من! هنگامی که آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید.) خوانده شد.

گفتنی است؛ مجلس ترحیم مرحوم شجاعی چهارشنبه (25 مهر) از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در حسینیه فاطمیون برگزار خواهد شد.

پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی پس از انجام تشریفات قانونی، جهت خاکسپاری به کربلا منتقل می‌شود.

از این واعظ ۸۶ ساله به عنوان گنجینه خاطرات اهل منبر یاد می‌کنند؛ چرا که او در عمر خود علاوه بر مراجع تقلیدی، چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله میلانی، آیت‌الله مرعشی نجفی و … با بسیاری از خطبا و وعاظ طراز اول کشور، همنشین بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجاعی که بیش از ۷۰ سال از عمر خود را صرف تبلیغ تشیع کرده است، پس از یک دوره بیماری از ناحیه پا و ضعف مفرط جسمانی، به حالت اغما رفته و شامگاه جمعه (20 مهر) درگذشت.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن