ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89879
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
  • 220 بازدید
  • ارسال توسط :

سید عیسای فاطمیون چه کسی بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، «سیدعیسی حسینی» یکی از شهدای مدافع حرم افغانستانی از لشکر فاطمیون است که چهار سال گذشته در جبهه سوریه به شهادت رسید. سید عیسی حسینی در اول فروردین ماه سال 1350 در افغانستان متولد شد. سید از همان کودکی، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، «سیدعیسی حسینی» یکی از شهدای مدافع حرم افغانستانی از لشکر فاطمیون است که چهار سال گذشته در جبهه سوریه به شهادت رسید. سید عیسی حسینی در اول فروردین ماه سال 1350 در افغانستان متولد شد. سید از همان کودکی، بسیار آرام و ساکت بود. پنجمین فرزند از یک خانواده پرجمعیت بود. به گفته برادرهای شهید، ایشان از دوران کودکی در میان برادران به شجاعت معروف بود.

سیدعیسی سال 82 و در ایام فاطمیه راهی کربلا شد. سختی‌های زیادی را متحمل شد تا به زیارت امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام برسد و از همان سال که به زیارت مشرف شد، لقبش در بین اقوام به کربلایی معروف شد. معلوم نشد که بین سید و آقا ابوالفضل العباس علیه السلام چه سری به وجود آمد که هر سال شب تاسوعا یک گوسفند نذر می‌کرد و شام هیئت قمر بنی هاشم(ع) را به عهده می‌گرفت.

در سه مهرماه سال 80 ازدواج کرد، ثمره این ازدواج یک دختر به نام فاطمه سادات است. سید عیسی زندگی آرامی داشت، اهل معاشرت خانوادگی و دید و بازدید بود. ارادت خاصی به ائمه اطهار(ع) داشت. همیشه می‌گفت: «عشق زمینی وجود ندارد، عشق فقط عشق به خدا و اهل بیت علیهم السلام.» از صحبت‌های او می‌شد پی‌برد که دلبسته هیچ چیز دنیوی نیست. سیدعیسی آدم شوخ طبعی بود و به تفریح خانوادگی اهمیت زیادی می‌داد و تفریح تنها را دوست نداشت. می‌گفت: «باید همه جمع شوند.»

در سفرش برای دفاع از حرم اهل بیت به سوریه دست چپش مجروح شد با اینکه جراحت داشت، برای حفظ خط ماند و تیر به ناحیه پهلو چپش اصابت کرده و به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهادت او در 10 مهرماه سال 93 همزمان با روز عرفه و در منطقه لاذقیه سوریه اتفاق افتاد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن