ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 89913
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
  • 161 بازدید
  • ارسال توسط :
اصفهان| هدیه اربعین به مسافران نینوا؛ 30 جوان از سراسر دنیا خالق "دانشگاه عشق" شدند+ تصاویر

اصفهان| هدیه اربعین به مسافران نینوا؛ 30 جوان از سراسر دنیا خالق "دانشگاه عشق" شدند+ تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نام و سیره شهدا، کارهایی که می‌کردند، دانشگاهی که می‌رفتند، رفقایشان، خانواده‌شان، کوچه‌ای که روزی در آن می‌دویدند، حتی خنده‌ها و بغض‌شان  آدمی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و برایمان مهم می‌شود، آنقدر که دلمان می‌خواهد بیشتر از آنها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نام و سیره شهدا، کارهایی که می‌کردند، دانشگاهی که می‌رفتند، رفقایشان، خانواده‌شان، کوچه‌ای که روزی در آن می‌دویدند، حتی خنده‌ها و بغض‌شان  آدمی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و برایمان مهم می‌شود، آنقدر که دلمان می‌خواهد بیشتر از آنها بدانیم. ساده نیست گذشتن از دنیایی که هزار و یک تعلق خاطر به آن داریم، چه می‌شود که دل از دنیا می‌کند، به چه فکر می‌کند. راهش از کدام جاده می‌گذرد که جان برایش بی ارزش می‌شود و پا در رکاب راهی خدایی می‌گذارد.

دانستن از شهدا یکی از مهم‌ترین علائق انسان‌هایی است که عاقلانه به آنها علاقه دارند و می‌خواهند دنباله رو راهشان باشند. بسیاری از جوانان وقتی که هنوز شناختی از شهدا ندارند تمایلی نیز برای شناخت راه آنها از خود نشان نمی‌دهند اما به محض اینکه با یکی از این شهدا آشنا شدند، داستان زندگی‌اش را شنیدند، به جای او دیدند و به جای او شنیدند متحول می‌شوند و دیگر دل کندن از شهدا برایشان ممکن نمی‌شود و چه بسیار جوانانی که به همین سرنوشت زیبا دچار شدند.

برای همین است که شناساندن شهدا به نوجوانان، جوانان و سایر اقشار مردم می‌تواند تاثیر بسیار بزرگی بر ادامه راه آنها داشته باشد. مگر می‌توان شهدا را شناخت و به حالشان غبطه نخورد، مگر می‌شود از کنارشان به سادگی گذشت.

یکی از جوانانی که با شناخت شهدا راهش را عوض کرده بود، می‌گفت: «شاید خیلی‌ها باور نکنند اما من حتی شیوه لباس پوشیدن شهدا هم برایم مهم است، می‌خواهم بدانم که کجا زندگی کرده‌اند، چه می‌پوشیدند، چه می‌خوردند، کجا می‌رفتند، چه کتابی می‌خواندند. خیلی از شهدای ما خوش تیپ بودند و به ظاهرشان هم مانند باطنشان اهمیت می‌دادند، من اصلا فکر نمی‌کردم اینطور باشد. اما از زمانی که این شهدا را شناختم و در مورد آنها تحقیق کردم حتی با چند خانواده از آنها حرف زدم دیدم کاملا تغییر کرد و حالا مخلص شهدا هستم. نسل ما مدیون شهدای دفاع مقدس و حالا هم شهدای مدافع حرم هستیم. شهدا عشقند و تنها باید آنها را بشناسیم؛ خیلی بزرگند.

"دانشگاه عشق"؛ نخستین کتاب جامع برای شناخت شهدای مدافع حرم

"دانشگاه عشق" کتابی شامل سیره شهدای دانشجوی مدافع حرم ایرانی، فاطمیون و زینبیون است که برای نخستین بار در سطح کشور به همت گروهی از جوانان داوطلب به صورت مستقل در مرحله آماده سازی است. محتوی کتاب شامل عکس، متن، شناسنامه شهدا، ویدئو و صوت از رزمندگان است که با فرمت بارکد توسط موبایل پخش زنده خواهد شد.

لوکیشین محل دقیق شهادت و همچنین پانویس‌هایی در بردارنده توضیحات پیرامون موقعیت استراتژیک و جغرافیایی شهرها و عملیات‌ها نام برده شده در کتاب است.

سیر تحلیلی 12 قسمته "دانشگاه عشق"

علاوه بر سیره شهدا، کتاب دارای یک سیر تحلیلی 12 قسمته از شروع بحران سوریه تا آینده پیش رو را شامل خواهد شد که عناوین فصول عبارت است از : روزهای سیاه شام، نبرد تزویر و دوربین، مستشاران ایرانی به سوریه می‌روند، فاطمیون دلیر مردان خراسان بزرگف خلافت وحشت به پا می‌خیزد، جمع کفتارها در ادلبستان، مقاومت رمز بیداری بهاری خرس‌ها و قطع زوزه شبانه گرگ ها، از عاشورا تا فتح خیبر، رویای کردستان بزرگ، شاهراه پیروزی، دوران بزن و در رو تمام شده، آینده از آن ماست.

هدف گذاری بر پایه آماده سازی کتاب و اپلیکیشن ios و اندروید به زبانی‌های فارسی، انگلیسی، عربی، آذری، روسی، آلمانی و اردو پاکستانی برنامه ریزی شده و با یاری خدا اپلیکیشن دانشگاه عشق در اربعین حسینی 97 مسیر نجف-کربلا بین زوار امام حسین (ع9) توزیع خواهد شد.

مجموعه اقدامات انجام شده در پروژه کتاب "دانشگاه عشق"

طرح جلد کتاب با سبک نوین و استفاده از عکس‌های رئال از رزمنده، حرم حضرت زینب(س) و خرابه ‌های سوریه با بهره گیری از المان‌های گرافیکی؛ نگارش 12 فصل تحلیل سیر تحولات سیاسی، رسانه‌ای و میدانی بحران سوریه با بیانی عامیانه؛ بررسی شهدای مدافع حرم سطح کشور به منظور شناسایی شهدای دانشجو؛ مصاحبه اختصاصی با خانواده‌ها، همرزم‌ها و دوستان شهدای دانشجو در سطح کشور، شناسایی شهدای دانشجوی فاطمیون و زینبیون؛ تهیه آرشیو عکس‌های با کیفیت از شهدا؛ آماده سازی شناسنامه شهدا از جمله مواردی خاصی از قبیل رشته و مقطع تحصیلی اسم جهادی در منطقه و محل دقیق شهادت برای اولین بار در کشور؛ توضیحات تخصصی نظامی و جغرافیایی و اهمیت راهبردی در مورد محل شهادت شهدا و مناطق مهم سوریه؛ آماده سازی لوکیشن دقیق محل شهادت شهدا در سوریه و عراق که با فرمت بارکد قابل آماده سازی ویدئوهای خاص برای تک تک شهدای دانشجو مدافع حرم که در کتب با فرمت بارکد قابل اجرا است.

نگارش متن اختصاصی برای تک تک شهدا با سبک عامیانه و احساسی؛ برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید و ios کتاب با زبان‌های مختلف؛ ترجمه به انگلیسی، عربی، آذری، روسی، آلمانی و پاکستانی.

تیم 30 نفره‌ای که به عشق شهدا "دانشگاه عشق" را رقم زدند

مسئول پروژه کتاب "دانشگاه عشق" در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به آغاز طرح کتاب و اقدامات و مراحل سپری شده آن گفت: قبل از اینکه به فکر چاپ و آماده کردن کتاب دانشگاه عشق باشیم رویکردمان این بود که یک جریان سازی قوی بین جوانان صورت بگیرد، اولویت اول ما این بود که بچه‌ها وارد کار شده و با فرهنگ شهدا آشنا شوند و در حال حاضر نیز بسیار دغدغه شهدا را دارند. تمام کارهای ما به صورت مجازی انجام شده است.

محمدجواد امانی افزود: برکت کار شهدا بهانه‌ای شد تا ما با هم ارتباط بگیریم و کار را غیابی شروع کنیم. این بچه‌ها بدون هیچ تعهدی وارد کار شدند و خیلی هم کار خوب پیش رفت به طوری که هم اکنون 90 درصد کار آماده است اما چون کتاب‌ها آماده نشده مجبوریم سطح فعالیت را روی 30 درصد ارائه دهیم.

رائه رایگان "دانشگاه عشق" به مخاطبان

وی با بیان اینکه این کتاب و اپلیکیشن قرار نیست به فروش برسد بلکه به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: زمانی که متوجه شدم که اطلاعات شهدای مدافع حرم دانشجویی تا کنون جمع آوری نشده است تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم و اعلام کردم که من این کار را انجام می‌دهم. با نام خدا شروع کردم و حدود چند ماه بعد اطلاعات 70 شهید دانشجوی مدافع حرم را از کل کشور جمع آوری کردیم، با تک تک استان‌ها تماس برقرار کردیم. با خانواده بالغ بر یک‌هزار شهید تماس گرفتیم تا مطمئن شویم که شهید آنها دانشجو نبوده است.

مسئول پروژه کتاب دانشگاه عشق بیان کرد: زمانی که اطلاعات جمع آوری شد یک سیر نمایشگاهی آماده کردیم. با توجه به ذات کار که در مورد شهداست، وقتی تفحص صورت می‌گرفت و مشخص می‌شد که دانشجو هستند ما نیز شروع به جمع آوری اطلاعات می‌کردیم.

محتوای دانشگاه عشق "وحدت" است

وی با بیان اینکه یک سال سکون داشتیم و ایده پردازی می‌کردیم، گفت: تقریبا از اردیبهشت امسال کار کتاب را شروع کردیم. ایده اولیه کتاب این بود که یک کتاب فارسی در مورد شهدای دانشجوی مدافع حرم آماده شود؛ زمانی که کار را شروع کردیم و پیش رفتیم هر بار آن را تکمیل‌تر کردیم به طوری که در حال حاضر به 5 زبان در حال ترجمه است و این کار هم منطقه خودمان و هم در سطح بین‌الملل را پوشش می‌دهیم.

امانی خاطرنشان کرد: محتوای کتاب ما "وحدت " است چون بیان ما برای خارجی‌هاست بیان وحدت و مبارزه با تروریسم را مطرح کردیم. با توجه به محدودیت برخی کشورها اپلیکیشن را شروع کردیم و تمام محتوا را به اپلیکیشین اضافه کردیم. محل دقیق شهادت را که اکثر خانواده‌ها اطلاع نداشتند را مشخص کردیم. ما با تحقیق و اعتماد سازی و صحبت با همرزمان این اطلاعات را به دست آوردیم.

وی با اشاره به ایجاد ارتباط با رزمندگان گفت: محل شهادت تک تک شهدای مدافع حرم دانشجو به صورت پانویس در کتاب آورده شده و توضیح داده می‌شود.

تهیه کلیپ 5 دقیقه‌ای برای تمام شهدای دانشجوی مدافع حرم

مسئول پروژه کتاب دانشگاه عشق اظهار داشت: یکی دیگر از کارهایی که انجام شده این است که برای هر شهید یک کلیپ 5، 6 دقیقه‌ای آماده کردیم و به سه زبان روسی، انگلیسی و عربی زیر نویس می‌کنیم که علاوه بر اینکه در اپلیکیشن و در کتاب استفاده می‌شوند در یوتیوپ و آپارات نیزبارگزاری می‌شوند. این کار قدم اولیه‌ای می شود تا بتوانیم با این تیمی که تشکیل دادیم کلیپ‌های بیشتری آماده کنیم.

تیم 30 نفره "دانشگاه عشق" مجازی فعالیت می‌کنند

وی گفت: تیمی که تشکیل شده یک تیم 30 نفره است و تمامأ از ظرفیت‌های نهفته در فضای مجازی استفاده شده است. تک تک بچه در سطح کشور به اضافه بچه‌های پاکستان، آلمانف وین و اتریش یا در اینستاگرام پیدا شدند و یا در تلگرام. با این افراد صحبت شد، حوزه فعالیتشان شناسایی و تقویت شد و به آنها آموزش داده شد.

امانی افزود: تمام این کارها به صورت مجازی انجام شد و سپس شروع به کار کردند. بعضی از این افراد در مورد شهدا فعالیت می‌کردند اما هدفمند نبود ما آنها را شناسایی کردیم، آموزش دادیم و با شهدای استان خودشان ارتباط دادیم. آنها نیز با خانواده شهدا مصاحبه کردند و محتوا را به ما تحویل دادند.

توزیع اپلیکیشن "دانشگاه عشق" در روز اربعین

وی گفت: تمام روال کتاب "دانشگاه عشق" به صورت مستقل انجام شده و هیچ بودجه‌ای هم دریافت نکردیم. تا کنون 134 شهید شناسایی شده، ویدئو انها آماده شده و برای تک تک شهدا متن نوشته شده است که باید ترجمه و طراحی شود. این کار بسیار سخت و زمان بر بود.

مسئول پروژه دانشگاه عشق ادامه داد: نسخه‌ای که از اپلیکیشن آماده کردیم 30 تا 40 درصد کار به 4 زبان آماده می‌شود و در روز اربعین میان زائران توزیع می‌شود هم به صورت سی دی و هم بارکد است. با استفاده از بارکد می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

یکی از علاقمند‌ی‌هایم این است که زندگی‌نامه شهدا را ورق بزنم، بخوانم و بدانم که در سر شیدایی‌شان چه گذشته است. می‌خواهم بدانم روزهایشان چگونه شب شده است، کدام کتاب و کدام راه متحولشان کرده است، چه شد که دست از تمام تعلقات برداشتند با وجودی که عشق به خانواده مانند همه ما در تار و پود وجودشان ریشه داشت به دنبال عشقی والاتر رفتند.

می‌خواهم بدانم آخرین روزی که مادر پشت سرشان آب ریخت و راهی‌شان کرد چه در سر داشتند و مادر این روزها در موردشان چه می‌گوید؛ رفقایشان چه می‌گویند. اصلا می‌خواهم جوانان رشیدی که به عشق شهادت راهی نبرد شدند را بیشتر بشناسم.

"دانشگاه عشق" ما را وارد راهی می‌کند که بیرون رفتن از آن ممکن نیست. همان راهی که دنبالش هستیم تنها کافیست که بخواهیم و بدانیم که بدون شهدای جوانی که جوانی‌شان را نادیده گرفتند و رفتند این روزهای آرام نصیب هیچ‌کداممان نمی‌شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن